"Lanovka vyveze 1 650 lidí za hodinu, pojme běžně 200 - 250 návštěvníků, kteří by jinak stáli ve frontách u ostatních vleků," pochvaluje si provozovatel areálu Jiří Lhota, že na Bublavě se teď lyžuje bez čekání u vleků.
Lanovka sice není úplně nová, ale jde o současný typ. "Je moderní, vozila lyžaře v oblasti Skiwelt poblíž Kitzbühelu. Ale dávali ji pryč, protože už nestačila tamní kapacitě, měnili ji za osmisedačku," vysvětluje Lhota.
Po 300 metrech přejíždějí lyžaři přes silnici
Vadou na kráse dostatečně široké, a lyžaři nepřecpané sjezdovky podél lanovky je fakt, že lyžaři i snowboardisté musí přejíždět zhruba po 300 metrech přes silnici, po které projede podle místních tři až pět aut denně.
U silnice je potřeba přibrzdit a projet zhruba třímetrovým koridorem mezi laminátovými ploty a nápisem STOP. Spíš než na projíždějící auto, které by bylo z dálky dobře vidět, je potřeba dávat pozor na ostatní lyžaře a snowboardisty, aby se v úzkém 'hrdle' nesrazili.
Nepříjemný zátaras by měl v budoucnu zmizet. "Chceme to řešit mimoúrovňovým křížením. Buď letos nebo ještě příští rok. Delší dobu nechceme čekat," slibuje Lhota. Projekt je hotový, nadjezd by měl stát okolo sedmi a půl milionu korun.