Karel Král (vpravo) a Jakub Vokoun u svých vysněných limuzín.

Karel Král (vpravo) a Jakub Vokoun u svých vysněných limuzín. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Splnili si svůj studentský sen. Oba jezdí americkou limuzínou

  • 30
Jednou se tak v ní projet. Sklenka šampaňského, luxus. To si říkají při pohledu na ni romantici. "Tak tu bych nechtěl řídit ani omylem. Kde se s ní otočím? A pak: kdo by ji živil?" reagují na její přítomnost pesimisté. Pro Karla Krále a Jakuba Vokouna se stala devítimetrová limuzína denním chlebem.

A taky splněním dávného snu, který se v jejich hlavách začal rodit už na Střední odborné škole logistické, kde se oba kamarádi v jedné lavici věnovali studiu dopravy. Když spřádali sny o budoucím podnikání, padl los právě na provozování firmy zabývající se pronájmem luxusních limuzín. V podobě společnosti Limuzína Transport je v realitu přetavili před třemi lety.

Sehnat v Evropě luxusní limuzínu americké výroby v perfektním stavu je velice obtížné. A tak si Karel s Jakubem nechali přivézt dvě mírně ojeté až ze zámoří. To s sebou ale neslo celou řadu potíží. "Abychom mohli auta přihlásit v Česku, museli jsme udělat kompletně novou elektriku kvůli zadním blinkrům. Ty americké totiž neodpovídají evropským normám," vysvětluje Jakub Vokoun. Když bylo vše podle regulí, čekali na první zákazníky.

Premiérová svatba

Těmi byli v srpnu roku 2011 svatebčané z Chodova. Jako v mnoha podobných případech pro ně byla takřka devítimetrová limuzína překvapením, na které se složili kamarádi novomanželů. "Ti v první chvíli nechápali, co se děje. A pak přišla radost. Tehdy jsme je vezli na ranč za Sokolovem," vzpomíná na úplně první jízdu Karel Král.

Svatebčané se ostatně nechávají vozit v limuzíně rádi. Občas to s sebou ale nese takřka komické situace. "Volala nám například matka nevěsty, že chce novomanželům dát jízdu limuzínou jako překvapení. Jenom o pár hodin později ovšem volali titíž nastávající manželé s tím, že si chtějí objednat jízdu. Museli jsme zachovat dekorum, a tak z toho nakonec bylo dvojnásobné překvapení," potvrzuje Král.

Svezly se i děti ze Sokolova

Ano, občas při jízdě ukápne slza. Většinou dojetí. A většinou jsou dojatí ti, kteří se vezou v luxusní zadní části vozu. Mimochodem, valnou většinu z nich, podle odhadů Karla Krále 80 až 90 %, tvoří překvapivě našinci. A není mezi nimi málo těch, kteří při prezentaci limuzín tvrdí, že nic takového nepotřebují. Když pak jízdu dostanou darem, spokojeností jen září.

Občas se ovšem zablyští slza v oku i pánům majitelům. Ve svém nabitém programu si totiž najdou čas na to udělat radost jiným. V nedávné minulosti tak například dětem z Azylového domu v Sokolově. "Je skutečně dojemné vidět, jakou radost mají z jízdy ti, kteří by si ji jinak dopřát nemohli," potvrzuje Karel Král.

Řidiči limuzín (vedle Karla Krále a Jakuba Vokouna za jejich volant usedá ještě jeden externí zaměstnanec) musí každou jízdu dobře naplánovat.

Vždyť dostat se s limuzínou do úzkých, je velice jednoduché. Vůz měří 8,6 metru a rozvor náprav má jen o půl metru kratší než linkový autobus. "I když se nám to ještě nestalo, musíme dávat velký pozor, abychom například nezůstali viset na nějakém retardéru. A v Praze, kam také jezdíme, jsou zase místa, kde máme vedle zrcátek jen centimetry místa," popisuje záludnosti limuzíny Jakub Vokoun.

Někdy je třeba vycouvat

Proto když zajíždějí novou trasu, stráví hodně času nejen nad navigací, ale také nad mapami. A pokud je to možné, projedou si trasu nejdříve civilním autem. A když náhodou přeci jenom narazí na místo, které se projet nedá? "Pak to musíme vyřešit. Občas to znamená, že třeba půl kilometru couváme," odpovídá Jakub Vokoun.

I když jsou Karel s Jakubem už od střední školy nejlepšími kamarády, moc času zajít si třeba na kafe či pivko nemají. Jeden z nich totiž musí být stále v pohotovosti. Třeba proto, že si novopečený tatínek přeje svou ženu i s miminkem odvézt z porodnice právě jejich limuzínou. "Ale za splnění našeho snu veškeré oběti stojí," shodují se oba podnikatelé.