Karlovy Vary už mají i animované logo. Život mu vdechla dvojice filmařů

  • 1
Oficiální modro-červené logo města Karlovy Vary dostalo nedávno i svoji dynamičtější, animovanou podobu ve formě klipu. Autory této městské znělky jsou Jan Konopiský a David Švehla, dvojice filmařů a grafiků z karlovarské firmy Motion Pictures CZ.

„Byla to pro nás srdeční věc. Jsme místní rodáci,“ shodla se dvojice, která při práci na novince strávila přes sto hodin.

Logo, kde každé písmenko představuje jeden z karlovarských unikátů, díky animaci ožívá. Kde jste vzali inspiraci?
Jan: Scénáře a náměty k filmům často řešíme s Viktorem Braunreitrem a i s tímto projektem nám pomáhal.
David: Původně jsme měli jiný koncept. Tou byla cesta vody, kdy jsme chtěli naznačit, jak se vřídelní voda dostává na povrch a jak se využívá. Tam jsme ale narazili s tím, že by na krátké verze vše nevyznělo tak, jak jsme chtěli. Navíc Karlovy Vary nejsou jen o vodě. A právě na jedné schůzce u Viktora jsme přišli na to, že rozebereme název Karlovy Vary na jednotlivá písmena a nahradíme je animovanými symboly, které jsou pro naše město typické.

Jan Konopiský (vlevo) a David Švehla.

Jaké písmeno bylo nejtěžší?
David: Velký boj byl u Ypsilonu. Původní záměr bruslícího hokejisty byl dost složitý na animaci a čas nás tlačil. Zkusmé umístění písmena do mapy na soutok řek Teplé a Ohře nám ale jasně ukázal, jakou cestou se vydat.

Je nějaký ze symbolů, který se nevešel?
Jan: Určitě, ale výhodou této znělky je, že se dá při každé příležitosti obměnit. Díky tomu tak můžeme reagovat na aktuální témata a animaci pozměnit. A v klobouku máme řadu symbolů, jež můžeme použít.

Existují dvě verze, můžete je přiblížit?
David: Delší má padesát vteřin a ta kratší deset. Po schůzce s panem primátorem jsme došli k tomu, že bychom mohli vytvořit dvacetivteřinovou, aby si člověk mohl symboly více prohlédnout. To u té krátké nemusí všichni stihnout.
Jan: Každá z variant má své využití. Krátká na začátek video spotů, delší pro samostatné promítání či například na TV v infocentrech.

Animace je venku, jaké na ni máte ohlasy?
Jan: Za čtrnáct dní, kdy je animace volně přístupná, ji jen na Facebooku vidělo na 17 tisíc lidí. Ohlasy jsou velice pozitivní. David: Některé kritické hlasy směřovaly k použité skladbě, ale s tím se vůbec neztotožňujeme. Epické monumentální skladby, které se často používají, by se k takto hravé čisté animaci prostě nehodily. Tato skladba je perfektní.

Animovaná znělka

  • Karlovy Vary stála novinka 42 tisíc korun.
  • Město nekoupilo jen znělku samotnou, ale celý prezentační spot, který se promítá v komerčních přestávkách při hokeji v KV Areně.
  • Znělku uvidí i lidé na večeru města, na filmovém festivalu, v infocentru a téměř všude, kde se bude představovat město.
  • Na malém snímku je postupná proměna vrchu s kamzíkem na písmeno A.

Kolik času jste nad animací strávili?
David: Jen diskuze a přemýšlení nám zabralo zhruba dvacet hodin. A vytváření samotné animace nás stálo necelých 80 hodin.
Jan: Čas, který jsme s tím strávili, byl daleko větší, než nám poskytl rozpočet. Celý život v tomto městě žijeme, proto to pro nás byla srdeční práce a toto šlo stranou.

Co pro vás bylo nejtěžší?
David: Říct si dost, už je to hotové. Detailů v animaci a symbolech je tolik, že bychom mohli na znělce pracovat klidně dalších 80 hodin a stále by bylo s čím si hrát.

To byla vaše první práce pro Karlovy Vary?
Jan: Už minulý rok jsme vyráběli medailonky oceněných při příležitosti předávání cen města.
David: Navázalo to i tím, že nás město oslovilo na vytvoření nového spotu do KV Areny. Navíc v letošním roce pravidelně dokumentujeme výročí narození Karla IV. a akce s tím spojené.
Jan: Touto animací jsme dostali šanci vdechnout život logu města Karlových Varů a byla to pro nás velká čest a zároveň výzva.