Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Část karlovarského Dolního nádraží se má proměnit v moderní čtvrť

  10:33aktualizováno  10:33
Karlovarský magistrát koupí od Českých drah terminál na dolním vlakovém nádraží. Poté jej prodá firmě Lordship, která více než patnáctihektarový areál promění na novou městskou čtvrť.

Vizualizace jedné z podob, jak by se mohlo změnit Dolní nádraží | foto: LordshipMF DNES

Promenádní prostory, možnost ubytování, řada služeb a třeba i obchody. To vše hodlá do deseti let postavit u dolního nádraží v Karlových Varech firma Lordship.

V pondělí se její vedení na magistrátu sešlo s náměstkem primátora Tomášem Hybnerem a diskutovalo o řadě otázek týkajících se třeba toho, za jakých podmínek se budou moci lázně do projektu zapojit.

Současná podoba Dolního nádraží v Karlových Varech

Současná podoba Dolního nádraží v Karlových Varech

Lordship má už asi osmdesát procent pozemků u nádraží, patřících do nedávna především Českým drahám. Brzy se stane s největší pravděpodobností i majitelem zdejšího terminálu. Ten totiž od Českých drah koupí magistrát a poté jej prodá právě Lordshipu.

LORDSHIP

Významný investor, developer a správce nemovitostí, který působí na realitním trhu ve střední Evropě od roku 1991. Ve svém portfoliu má řadu administrativních budov v Praze a v Brně, dále hotely a maloobchodní projekty. I přes krizi chystá firma další nové projekty.

"České dráhy projevily vůli prodat svůj podíl v budově terminálu za cenu podle znaleckého posudku," uvedl náměstek primátora Tomáš Hybner.

"Přípravy již běží. Kontaktovali jsme i firmu ČSAD autobusy Plzeň, která má v terminálu minoritní podíl. Brzy budeme jednat o jeho odkoupení," řekl.

Lázně se tak chtějí stát jediným majitelem terminálu včetně pozemků, které k němu náleží. Město má nyní v této nemovitosti podíl kolem 33 procent. Přibližně 60 procent vlastní státní podnik České dráhy a zbytek ČSAD Autobusy Plzeň.

Radnice předpokládá, že by se mohla cena za podíl v dopravním terminálu a pozemky pohybovat mezi pěti až sedmi miliony korun. Dolní nádraží pak prodají společnosti Gama Property. Ta patří do developerské skupiny Lordship.

Město nechce na koupi a prodeji vydělat

"Město nekupuje budovu terminálu nádraží proto, aby dosáhlo co největšího finančního zisku z jejího prodeje. Naším cílem je tedy spíše umožnit projekt výstavby celé nové městské čtvrti a řešení veřejné dopravy v centru města," upřesnil Hybner s tím, že veřejnosti by zde měl sloužit integrovaný terminál MHD, linkových autobusů a kolejové dopravy.
"Nová část města pak nabídne prostor pro obchody, služby, kanceláře, ale také byty, bydlení pro seniory, zařízení pro volnočasové aktivity, nová veřejná prostranství, promenády a tak dále," řekl.

Konkrétně Lordship plánuje změny v obdélníku mezi Plynárenskou lávkou, Chebským mostem, Západní ulicí a řekou Ohří. Najít investora a prodat mu pozemky kolem dolního nádraží se ČD rozhodly po opakovaných výzvách města, aby se problém zanedbaného území řešil. Podle magistrátu už existují studie a do deseti let sem plánuje investor nalít miliardy korun. Nová pěší zóna začínající u řeky by tak mohla být dlouhá skoro tři kilometry.

"Rozsáhlý projekt bude rozdělený do několika etap a zrealizovat by se měl asi do deseti let," potvrdil už dříve generální ředitel firmy Lordship Martin Pilka.

Hybner předpokládá, že se zde zachová železniční i autobusové nádraží.

Autor:




Hlavní zprávy

Těhotná? Nechte si poradit od zkušených maminek
Těhotná? Nechte si poradit od zkušených maminek

Přihlaste se na eMimino.cz a zeptejte se zkušenějších maminek na cokoliv, co vás zajímá.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.