Promenádní prostory, možnost ubytování, řada služeb a třeba i obchody. To vše hodlá do deseti let postavit u dolního nádraží v Karlových Varech firma Lordship.
V pondělí se její vedení na magistrátu sešlo s náměstkem primátora Tomášem Hybnerem a diskutovalo o řadě otázek týkajících se třeba toho, za jakých podmínek se budou moci lázně do projektu zapojit.
Lordship má už asi osmdesát procent pozemků u nádraží, patřících do nedávna především Českým drahám. Brzy se stane s největší pravděpodobností i majitelem zdejšího terminálu. Ten totiž od Českých drah koupí magistrát a poté jej prodá právě Lordshipu.
LORDSHIPVýznamný investor, developer a správce nemovitostí, který působí na realitním trhu ve střední Evropě od roku 1991. Ve svém portfoliu má řadu administrativních budov v Praze a v Brně, dále hotely a maloobchodní projekty. I přes krizi chystá firma další nové projekty. |
"České dráhy projevily vůli prodat svůj podíl v budově terminálu za cenu podle znaleckého posudku," uvedl náměstek primátora Tomáš Hybner.
"Přípravy již běží. Kontaktovali jsme i firmu ČSAD autobusy Plzeň, která má v terminálu minoritní podíl. Brzy budeme jednat o jeho odkoupení," řekl.
Lázně se tak chtějí stát jediným majitelem terminálu včetně pozemků, které k němu náleží. Město má nyní v této nemovitosti podíl kolem 33 procent. Přibližně 60 procent vlastní státní podnik České dráhy a zbytek ČSAD Autobusy Plzeň.
Radnice předpokládá, že by se mohla cena za podíl v dopravním terminálu a pozemky pohybovat mezi pěti až sedmi miliony korun. Dolní nádraží pak prodají společnosti Gama Property. Ta patří do developerské skupiny Lordship.
Město nechce na koupi a prodeji vydělat
"Město nekupuje budovu terminálu nádraží proto, aby dosáhlo co největšího finančního zisku z jejího prodeje. Naším cílem je tedy spíše umožnit projekt výstavby celé nové městské čtvrti a řešení veřejné dopravy v centru města," upřesnil Hybner s tím, že veřejnosti by zde měl sloužit integrovaný terminál MHD, linkových autobusů a kolejové dopravy.
"Nová část města pak nabídne prostor pro obchody, služby, kanceláře, ale také byty, bydlení pro seniory, zařízení pro volnočasové aktivity, nová veřejná prostranství, promenády a tak dále," řekl.
Konkrétně Lordship plánuje změny v obdélníku mezi Plynárenskou lávkou, Chebským mostem, Západní ulicí a řekou Ohří. Najít investora a prodat mu pozemky kolem dolního nádraží se ČD rozhodly po opakovaných výzvách města, aby se problém zanedbaného území řešil. Podle magistrátu už existují studie a do deseti let sem plánuje investor nalít miliardy korun. Nová pěší zóna začínající u řeky by tak mohla být dlouhá skoro tři kilometry.
"Rozsáhlý projekt bude rozdělený do několika etap a zrealizovat by se měl asi do deseti let," potvrdil už dříve generální ředitel firmy Lordship Martin Pilka.
Hybner předpokládá, že se zde zachová železniční i autobusové nádraží.