"O odpuštění penále jsem se telefonicky dozvěděla od ombudsmanky České spořitelny. Žena byla hrozně milá a řekla, že spořitelna pochopila moji situaci samoživitelky, která navíc vypravuje dítě do první třídy," sdělila šťastná Iva Skleničková.
Co nejdříve chce zapomenout na diskusi pod článkem, který měl na iDNES titulek Prodala byt a splatila dříve hypotéku. Zaskočilo ji vysoké penále.
„Možná jsem si odsuzování lidí, kteří neznali pozadí celé věci, brala více, než bylo potřeba. Ale jejich reakce na webu mne opravdu mrzela,“ vzpomínala Iva Skleničková. U spořitelny nakonec zůstává.
Z vyjádření Marka Pšeničného z tiskového centra České spořitelny vyplývá, že Iva Skleničková měla velké štěstí. „K takové výjimce může dojít jen ve zcela ojedinělých případech, kdy se klientka dostala do velmi vážné sociální situace. Nezapomínejme, že takové řešení je vždy pouze projevem vstřícnosti banky, ve smluvních podmínkách k němu není žádné opodstatnění,“ upozornil Pšeničný.
Na počátku příběhu se Iva Skleničková obrátila na karlovarskou pobočku České spořitelny. V případě nebankovních úvěrů mohou lidé hledat pomoc u České obchodní inspekce.