Podle Zdeňka Suchana, ředitele společnosti Autobusy Karlovy Vary, může dopravci zavedení autobusů na zavolání ušetřit desetitisíce korun ročně. (Ilustrační snímek)

Podle Zdeňka Suchana, ředitele společnosti Autobusy Karlovy Vary, může dopravci zavedení autobusů na zavolání ušetřit desetitisíce korun ročně. (Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Dopravce v Chebu zavádí novinku: autobus na telefonickou objednávku

  • 1
Městskou hromadnou dopravu v Chebu čekají změny. Na málo využívaných linkových trasách pojede autobus jen tehdy, když si cestující spoj nejméně půl hodiny před plánovaným odjezdem telefonicky objedná. Dopravce si od toho slibuje úspory. Pokud se novinka osvědčí, zavede opatření i na další linky.

Na telefonickou objednávku autobusu si od pondělí v první fázi budou muset zvyknout cestující na lince mezi nádražím a léčebnou dlouhodobě nemocných Amica.

Daň ceny nezvýší

Dobrou zprávou pro cestující je, že dopravce od nového roku i přes zvýšení DPH nebude zdražovat jízdné. Daň sice vzroste o pouhé procento, pro přepravní firmu to však podle Suchana bude znamenat roční ztrátu přesahující 100 tisíc korun. "Města zdražení jízdného nechtějí, s Karlovarským krajem, jehož vedení se teprve ustavuje, jsme ještě nejednali," poznamenal Zdeněk Suchan ze společnosti Autobusy Karlovy Vary.

Pokud na telefonní číslo společnosti Autobusy Karlovy Vary 354 400 190 žádný požadavek nepřijde, autobus prostě nevyjede.

Zavedení takzvaného radiobusu je podle ředitele dopravní společnosti Zdeňka Suchana pilotním projektem.

Jestliže se osvědčí, chce firma zavést nové typy spojů i v dalších městech i na některých málo využívaných linkových spojích.

"V Chebu radiobus vyzkoušíme vůbec poprvé. Vybrali jsme linku, kde je zájem cestujících minimální. Město Cheb dokonce uvažovalo, jestli spoj zcela nezruší," reagoval Zdeněk Suchan, podle nějž by zavedení autobusů na zavolání mohlo společnosti ušetřit desetitisíce korun ročně.

Telefonické objednávání autobusů se možná už brzy stane běžnou praxí i na některých málo využívaných meziměstských trasách. Dopravce o této možnosti už delší dobu jedná s vedením Karlovarského kraje.

"Radiobusy bychom chtěli zavést nejdříve na linkách do odlehlých částí kraje, na nichž jezdí málo cestujících," naznačil ředitel Suchan. Důvod je prostý. Autobus, který vůbec nevyjede, nespotřebuje žádné pohonné hmoty a dopravce tak ušetří.

Další peníze chtějí Autobusy Karlovy Vary uspořit nasazením menších vozů na nepříliš vytížených linkách. I tady jsou hlavním důvodem peníze.

"V Chebu jsme se dostali do situace, kdy nám město řeklo, že další finance už nedá. Proto chceme vyzkoušet menší autobus a pokud se to osvědčí, nasadíme už příští rok další. Nejen v městské hromadné dopravě, ale i na některých meziměstských linkách," vysvětlil Zdeněk Suchan. Podle něho se už menší vozy pro asi dvacítku cestujících osvědčily například v Aši.