Nová cyklostezka končí pod Doubským mostem.

Nová cyklostezka končí pod Doubským mostem. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Stezka končí pod mostem, cyklisté pak musejí kličkovat mezi auty

  • 0
Nová cyklostezka, která vede ze Svatošských skal pod Doubský most v Karlových Varech, má zásadní chybu - pod mostem také končí. A tak cyklisté, kteří dojedou na její konec a karlovarskou čtvrť dobře neznají, musejí v Doubí zdolávat frekventovanou silnici na Plzeň.

„Cyklostezka je skvělá a docela velkolepě pojatá. Člověk už nemusí jezdit přes Doubí a čichat kamiony. Problém je, že není dodělaná a cyklista pak stejně musí na silnici,“ řekl Richard Kubíček, který je jedním z účastníků pravidelných karlovarských cyklojízd.

Situaci proto řeší tak, že jezdí raději kolem krajského úřadu, kde není tak rušno, a tím pádem se cítí bezpečněji.

Investorem nedávno dokončeného 2,2 kilometrů dlouhého úseku cyklostezky je Karlovarský kraj, který na stavbu získal pětaosmdesátiprocentní dotaci. Celkem stála 22,25 milionu korun. S takzvaným předfinancováním mu pomáhaly Karlovy Vary, které ji také za čas převezmou do svého majetku.

Stezka se měla napojit na městský úsek, ten se ale zdržel

Podle hejtmanova náměstka Jakuba Pánika kraj předpokládal, že až cyklostezka vznikne, plynule se napojí na již hotový úsek, který vybuduje město. Jenomže to stále ještě řeší majetkoprávní vypořádání s majitelem pozemku, kudy trasa povede.

„Všichni jsme si všimli, že v této chvíli někde končí krásná nová cyklostezka. Když po ní dojedete, tak koukáte na pole. V zásadní sezoně je tam až padesát tisíc cyklistů za měsíc a spousta z nich to tam nezná,“ popsal hejtmanův náměstek Jakub Pánik. Radnice nyní také řeší, co s cyklostezkou dál.

„Požádali jsme vedení města, aby vyvolalo jednání s některými odbory, policií a snažili jsme se věc vyřešit tak, aby cyklisty nasměrovali a udělali nám cedule,“ uvedl Jakub Pánik s tím, že by se lidé měli pokud možno bezpečně trefit na stezku vedoucí od obchodního centra Varyáda ke katastrálnímu úřadu.

Pomoct má provizorní řešení

Podle mluvčí karlovarské radnice Heleny Kyselé už magistrát připravuje provizorní řešení, které propojí dokončený úsek od Dubského mostu k obchodnímu centru Varyáda. Je k němu zapotřebí asi sto metrů dlouhá část pozemku, který ovšem patří soukromému majiteli a souhlasit musí i policie.

„Aby cyklisté nemuseli přejíždět frekventovanou silnici I/20, plánujeme vytvoření krátkého úseku, který navede cyklisty pod Doubský most, čímž frekventovanou komunikaci podjedou. Pokračovat budou podél silnice I/20 směrem na chodník v Závodní ulici,“ popsala.

Chodník by tak měl sloužit coby cesta se smíšeným provozem jak pro cyklisty, tak pro pěší. Cyklisté se dostanou až k přechodu u dostihového závodiště, kde přejdou na druhý chodník a vyrazí do ulice kpt. Jaroše. „Zde budou muset na části chodníku sesednout z kola, ale po krátkém úseku zase nasednou a po chodníku dojedou až k napojení na stávající úsek cyklostezky mezi Varyádou a Kauflandem,“ uvedla Helena Kyselá.

Radnice v současné době čeká hlavně na stanovisko k systému značení. Spojnici mezi novou cyklostezkou a Závodní ulicí chce vytvořit z asfaltové drti, tedy odpadu, který vzniká při frézování silnic. Stát by to mělo necelých 70 tisíc korun a vedení magistrátu počítá s tím, že začne během července.

„Celé toto provizorium je dočasným řešením do doby, než bude postavena poslední část páteřní cyklostezky v úseku mezi Doubským mostem a OC Varyáda. Na tuto část již máme připravený projekt, pro stavbu ale zatím nebylo vydáno územní rozhodnutí a stavební povolení,“ řekla mluvčí s tím, že se jedná právě o problém s nevypořádanými pozemky.

Konkrétně jde o zhruba čtyřsetmetrový úsek trasy, která bude dlouhá přibližně 2,2 kilometru a povede podél břehu Ohře nebo v jeho těsné blízkosti.

Součástí úseku bude také asi 290 metrů dlouhá odbočka ke krajskému úřadu. Podle pět let starého propočtu bude vše stát 20 milionů korun bez DPH, vedení magistrátu však předpokládá, že díky veřejné soutěži budou náklady výrazně nižší.