Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze silnice R6 budou jen obchvaty, oznámil ve Varech ministr dopravy

Peníze na celou silnici R6 nejsou, potvrdil ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Karlovarského kraje. Výstavba silnice bude pokračovat pomaleji a musí se zlevnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jablkon

souhlas

Silnici I/6 jsem vždy považoval za jednu z těch "pohodovějších" v rámci republiky - je poměrně široká, celkem se dá předjíždět, těch obcí na ní není zas tak etrémně mnoho. Pravda, můj dojem může být výrazně zkreslený tím, že po ní jezdím takřka výlučně o víkendu...

Každopádně, "dálniční modla" je (obecně) podle mě pitomost, na kterou nemáme peníze (a je celkem jedno jestli kvůli nedostatku peněz v rozpočtu nebo kvůli předraženým českým stavbám). Mnohem efektivnější by podle mě bylo vytvoření kvalitní sítě silnic 1. třídy, které by se především vyhýbaly obcím (a v druhé řadě nabízely dostatek možností pro předjíždění, nejlépe třetím pruhem) - ať již formou stavby obchvatů obcí nebo celých nových silnic - v závislosti na místní situaci, na I/6 by často stačily ty obchvaty, na I/35 mezi Turnovem a Jičínem je obcí na jednotlivé obchvaty příliš moc

0/0
3.9.2010 22:48

pOne

Re: souhlas

Tak to si dovolim nesouhlasit. Jednak nektere useky jsou podle meho nazoru dost nebezpecne. A za druhe - intenzita provozu je (v tydnu) na dost vysoke urovni. Muj nazor.

0/0
4.9.2010 20:45

Mikesus

Re: souhlas

Tak zrovna jsem po ní jel teď v pátek. Nevím, co je na ní pohoda, když trasu dlouhou 150 km jedu 3 hodiny, a to se nikde nestálo ani nepopojíždělo. A rozhodně o ní tvrdit, že je pohodová a dost místa na předjíždění, když po ní jezdíte o víkendu, je velice odvážné tvrzení. Tak si tam někdy zajeďte v týdnu. Hlavně doporučuji pátek a je jedno kterým směrem.

Ano v neděli jsem se vracel a projel jsem stejnou trasu za necelé 2 hodiny.

Jakmile se tam sjedou 2 a více kamionů, není šance se před ně dostat.

A ještě jedna věc. Kdybyste se podíval, na dané úseky budoucí R6, tak zjistíte, že téměř 2/3 z těch úseků jsou právě obchvaty. Začnu směrem od Prahy. R6 končí u Nového Strašecí, pak je úsek 5km do Řevničova. Tam navazuje obchvat Řevničova, poté obchvat Krupé, následuje obchvat Hořesedel, pak obchvat Hořoviček, následuje křížení s I/27 s obchvatem Petrohradu a na něj navazuje obchvat Lubence. Pak už jsou "jen" 4 úseky a jsme ve Varech. U Varů je silnice široká, ale je tam dost horizontů.

0/0
5.9.2010 21:48

lucky_24

Re: souhlas

Přes den je to těžký, ale když jedu v pátek navečer (v osm) z Prahy do Varů, za hodinu a čtvrt jsem tam. A třeba u Lubence a Krušovic ten obchvat extra potřeba pro provoz není, pro obyvatele ano. Projet Lubenec a Krušovice netrvá až tak dlouho, stejně tak Krupá.

0/0
7.9.2010 23:15

expat47

Proč by měl

 stavbu dálnic a rychlostnich silnic financovat stát? Ať je staví soukromě firmy za své a pak asi mohou výbírat mýtné. Teď je staví stát za naše peníze a pak musíme ještě platit mýtné na vlastní silnici.........to je přece absurdní.........

0/0
3.9.2010 22:06

Jablkon

Re: Proč by měl

Mně to zas tak absurdní nepřijde:

1) je to otázka definice "státem bezplatně poskytovaného standardu" - asi jako ze zdravotní daně není nárok na bezplatné bílé plomby, lze dálnice definovat jako nadstandard a zpoplatnit je

2) i kdyby dálnice měly být pro někoho zdarma, tak pouze pro Čechy (přesněji české daňové poplatníky) cestující soukromě v osobních autech - cizinci, kteří do českého státního rozpočtu nepřispívají, stejně jako "komerční řidiči" všeho druhu by mýtné platit měli

3) KAMIONY by měly platit cenu plně reflektující náklady!!! jsou to takřka výlučně těžké kamiony, kvůli čemu se silnice neustále musí opravovat!!! je směšné, když se na mýtu ročně vybere 10 miliard (část ještě spolkne Kapsch) ale stát a kraje za stavbu a údržbu silnic utratí desetinásobek!!! třeba by se pak výrazná část nákladní přepravy vrátila na železnici...

4) obávám se, že snížení daňové zátěže o oněch 100 miliard a přenechání silnic + mýtného plně do kompetencí soukromníku je neschůdně složité :-)

0/0
3.9.2010 22:58

kuny

Re: Proč by měl

10 mld. z mítného je jen zlomek financí, které se z kamionové dopravy vyberou. Je potřeba do toho započítat všechny další daně a poplatky - spotřební daň z paliv, daně z olejů a jiných provozních náplní, či pneumatik, daně z prodejů automobilů, náhradních dílů, servisních prací, atd., atd., atd.

Když by se to celé podtrhlo a sečetlo (včetně osobních automobilů) nepochybně by se došlo k číslu vysoce překračující 100 mld. Kč. A kdyby důsledně tato částka byla reinvestována do silniční a dálniční sítě (a ne do sociálů a podobné verbeže) měli bychom ji už dávno hotovou.

0/0
4.9.2010 7:32

expat47

Proč by měl

0/0
3.9.2010 22:01

danny47

Obchvaty měst...

pardon, ale Lubenec a Krušovice jsou MĚSTA ? 8-o ?

0/0
3.9.2010 20:14

yendab

Re: Obchvaty měst...

To ne,ale Krupá,Petrohrad a Řevničov :-)

0/0
3.9.2010 20:33

unbreakable debater vol.11

No ale na stavbu silnic na Ostravsku peníze jsou

;-O

0/0
3.9.2010 16:11

daos

Re: No ale na stavbu silnic na Ostravsku peníze jsou

kolik lidi bydli v karlovarskem kraji? v Ostrave bydli 330 tisic lidi v ostravsko-karvinske aglomeraci 750 tisic lidi v Moravskoslezkem kraji 1 milion 250 tisic lidi, to je hodne volicu nemysli te?:-)lobing tak asi proto 

0/0
3.9.2010 21:18

dogi

Re: No ale na stavbu silnic na Ostravsku peníze jsou

Možná to bude také tím, že Mamulovo Ostravsko nevyprodukuje tolik příspěvků do státního rozpočtu ve formě daní, jako lázeňské Karlovarsko. To pak není proč se odvolávat na lidnatost. Angola je také lidnatá...

0/0
4.9.2010 5:25

budik

mezi nama

tahle rychlostka neni vubec potreba, resp. priorita tehle silnice rovna 0. at MD hodi prachy na R35 a dalsi, z hlediska intenzity dopravy, dulezite silnice.

0/0
3.9.2010 15:14

SimonD124

Re: mezi nama

Me by zajimalo podle ceho tak soudite? ;-)

0/0
3.9.2010 16:53

soniczka

Re: mezi nama

Není potřeba? Nevěřím vlastním očím... Zkuste si v pátek odpoledne vyjet z Prahy do Karlových Varů...

0/0
3.9.2010 17:09

Kane v1.2

Re: mezi nama

cože?8-o8-o asi jste tam nikdy nejel všední den nebo v pátek odpoledne že?Rv

0/0
4.9.2010 9:46

Mikesus

Re: mezi nama

Tvrdit o R6, že není potřeba, je asi tak stejné, jako tvrdit o R35, že není potřeba. Prostě já tam nejezdím, tak to není potřeba.

0/0
5.9.2010 21:50

martin_simek

Tahle silnice je NEKONECNY PRIBEH

ale hlavne je potreba se zamyslet nad tim, jak KVALITNE se stavi. mezitim, nez je dodelana jeji ctvrtka, zak se na usecich od Velke Dobre po Nove Straseci musi kompletne vymenovat povrchi cele mostvoky (Stochov/Kacice) ... timlhle zpusibem se nikdy nedostavi a nedivim se, ze na ni nejsou penize ...

0/0
3.9.2010 14:29

dogi

Re: Tahle silnice je NEKONECNY PRIBEH

Možná se mýlím. Ale úsek, o němž hovoříte, se začal stavět někdy v kolem roku 1976. A 20 let trvalo, než byl zprovozněn. O kvalitě úseku, který byl narychlo postaven v 90. letech, nemluvím, neb ten už rekonstrukcí prošel. A pozor, tady jde "jen" o R. Zkuste se projet po prvních cca 20 km tzv. dálnice Praha-Hradec Králové a to teprve zažijete adrenalín! Tam i zpět je to "kvalita" z téže doby. Když tam jedu, tak si vždy myslím, že jsem přišel o gumy. O cestě zpět ani nemluvím, to je snad ještě horší.

0/0
4.9.2010 5:31

konca

rozumné!!!!!

jen tak dál

0/0
3.9.2010 14:25

Mikesus

Re: rozumné!!!!!

Pokud postaví všechny obchvaty, vůbec se nebudu zlobit. Pak by R6 byla v celku od Lubence po Řevničov.

0/0
5.9.2010 21:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.