- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Silnici I/6 jsem vždy považoval za jednu z těch "pohodovějších" v rámci republiky - je poměrně široká, celkem se dá předjíždět, těch obcí na ní není zas tak etrémně mnoho. Pravda, můj dojem může být výrazně zkreslený tím, že po ní jezdím takřka výlučně o víkendu...
Každopádně, "dálniční modla" je (obecně) podle mě pitomost, na kterou nemáme peníze (a je celkem jedno jestli kvůli nedostatku peněz v rozpočtu nebo kvůli předraženým českým stavbám). Mnohem efektivnější by podle mě bylo vytvoření kvalitní sítě silnic 1. třídy, které by se především vyhýbaly obcím (a v druhé řadě nabízely dostatek možností pro předjíždění, nejlépe třetím pruhem) - ať již formou stavby obchvatů obcí nebo celých nových silnic - v závislosti na místní situaci, na I/6 by často stačily ty obchvaty, na I/35 mezi Turnovem a Jičínem je obcí na jednotlivé obchvaty příliš moc
Tak to si dovolim nesouhlasit. Jednak nektere useky jsou podle meho nazoru dost nebezpecne. A za druhe - intenzita provozu je (v tydnu) na dost vysoke urovni. Muj nazor.
Tak zrovna jsem po ní jel teď v pátek. Nevím, co je na ní pohoda, když trasu dlouhou 150 km jedu 3 hodiny, a to se nikde nestálo ani nepopojíždělo. A rozhodně o ní tvrdit, že je pohodová a dost místa na předjíždění, když po ní jezdíte o víkendu, je velice odvážné tvrzení. Tak si tam někdy zajeďte v týdnu. Hlavně doporučuji pátek a je jedno kterým směrem.
Ano v neděli jsem se vracel a projel jsem stejnou trasu za necelé 2 hodiny.
Jakmile se tam sjedou 2 a více kamionů, není šance se před ně dostat.
A ještě jedna věc. Kdybyste se podíval, na dané úseky budoucí R6, tak zjistíte, že téměř 2/3 z těch úseků jsou právě obchvaty. Začnu směrem od Prahy. R6 končí u Nového Strašecí, pak je úsek 5km do Řevničova. Tam navazuje obchvat Řevničova, poté obchvat Krupé, následuje obchvat Hořesedel, pak obchvat Hořoviček, následuje křížení s I/27 s obchvatem Petrohradu a na něj navazuje obchvat Lubence. Pak už jsou "jen" 4 úseky a jsme ve Varech. U Varů je silnice široká, ale je tam dost horizontů.
Přes den je to těžký, ale když jedu v pátek navečer (v osm) z Prahy do Varů, za hodinu a čtvrt jsem tam. A třeba u Lubence a Krušovic ten obchvat extra potřeba pro provoz není, pro obyvatele ano. Projet Lubenec a Krušovice netrvá až tak dlouho, stejně tak Krupá.