Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze silnice mezi Sokolovem a Královským Poříčím se stala cyklostezka

Silnice mezi Sokolovem a Královským Poříčím je od pondělí pro auta uzavřena. Dvoukilometrový asfaltový úsek opraví Karlovarský kraj za osm milionů. Podél Ohře se pak budou prohánět jenom cyklisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vary Vary

Domy za naše

Může mne prosím někdo vysvětlit co na cyklostezce stojí 9,2milionu za kilometr??:-(

To na každém km bude mít dům jeden podepisující smlouvu????

Možná by se dalo postavit více takových stezek mimo silnice.Bohužel v našem státě se za miliony zakoupí takové žluté cedulky s piktogramem kola, přimontují na normální dopravní značky a je z toho cyklostezka. A pak po takových to stezkách jezděte s dětmi.Naši řidiči nejsou schopni tolerovat ostatní auta, natož kolo, nebo kolo s vozíkem s dítětem!!

"Jste pašáci, krajští úředníci"

;-€Přeji Vám krásné bydlení za naše peníze;-€

0/0
23.2.2011 8:28

pOne

Re: Domy za naše

Je to palka. Sice treba v Sokolove je treba postavit dva najezdy na most pro pesi, ktery cyklostezku prevede na druhou stranu reky - tim se jiste stavba dost vyrazne prodrazi - ale presto je castka 9 mil Kc / km otresna. Je to tak vzdy, kdyz jsou ve hre verejne/EU penize. Moc se nesleduje hospodarnost, ale potrebuje se tim nakapsovat hodne lidi. Kdyby to z nejakeho duvodu stavel "soukromy" investor za sve (coz je v tomto pripade teda blbost), tak bychom mozna meli pred sebou tretinove naklady. :-/ Znam jeden pripad, kdy jednu a tu samou "stavbu" stavel jeden investor za EU penize a druhy na jinem miste "za sve". V prvnim pripade byly naklady 50.000 Kc. V druhem pripade cca 7.000 Kc.

0/0
23.2.2011 10:01

tokumara

Re: Domy za naše

Průměr novostavby stezky je cca 6M/km, tohle je skutečně výrazně víc.

0/0
13.3.2011 13:12

dialektik

Stezky pro každého

Zdá se, že toto téma v době příprav na zdražování  zas tak moc nikoho nezajímá. Projet z Chebu do Varů na kole  lze i teď. Nelze si dále představovat, že silniční síť bude v ČR zvlášť pro kola  a pro jiná vozidla. Například ještě stezky  pro koně, zvlášť pro bruslaře, pro maninky s dětmi s kočárky   atd.. Tak velkou zemi nemáme, i když za námi stojí EU. Ono se to možná někomu nezdá, ale i frekventovaná cyklostezka je velký zásah do přírody.

0/0
23.2.2011 4:38

pOne

Re: Stezky pro každého

Tato cyklostezka vznikla na miste byvale silnice a resi propojeni useku od Varu po Porici s usekem od Sokolova smerem na Citice. Do Porici existuji nyni dve alternativni silnice pro motorova vozidla, tak tento krok hodnotim velice pozitivne. A rozhodne jsem pro oddeleni cyklostezek od silnicni site. Z hlediska bezpecnosti, vzduchu bez vyfukovych zplodin atd. BTW: Cyklostezka muze slouzit najednou pro cyklisty, maminky s kocarky i pro in-line bruslare. Vse je motivem pro aktivni pohyb prip. nechani auta "doma". Takze ja cyklostezky jenom vitam a palec nahoru KV kraji za tyto aktivity. R^

0/0
23.2.2011 7:39

xakli

Re: Stezky pro každého

Též to hodnotím velmi pozitivně - cena je asi dána tím, že se starý povrch musí vyfrézovat po celé délce, pak postavit opěrné zdi a položit nový asfalt (pro cyklostezku asi bude stačit tam 5cm - únostost je tam potřeba takřka nulová). To cenu prostě navýší proti tomu navézt na polní cestu vyfrézovanou drť ze silnice a uválcovat to.

0/0
12.3.2011 9:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.