- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevyjadřuji se k urbanistickému ani architektonickému návrhu, je to pouze objemová studie, která se jistě ještě změní. Důležité je, že vůbec nějaký investor / developer plánuje v KV neco většího postavit. Obzvláště v této lokalitě, jenž je po desetiletí zanedbávána, ačkoli je bezprostředně spojena s centrem a leží téměř v geografickém středu města. Druhá strana mince je taková, že vzhledem ke karlovarskému trhu se ztěží najdou nájemníci či kupci do nových objektů, s tím souvisí složité / nereálné financování bankou, nároky projektu na vlastní kapitál budou také obrovské...Jinými slovy, reálnost a realizovatelnost projektu je relativně nízká.
Vývoj Karlových Varů po dekády stagnuje, počet obyvatel se téměř nezměnit od stavu po 2. světové válce, ačkoli potenciál by tu byl. Byla by škoda se alespoň nezkusit to změnit.
Návrh se mi velmi líbí. Tato část města není již historickým územím. V těch místech se zde nachází objekty jak secesní, tak z dvacátých let, tak komunistické paneláky. Nyní by k nim přibyly stavby ještě 21.století. Tím by se vytvořila zóna s mnoha propojenými styly, jak ji obdivujeme v jiných městech. Projekt by výrazně zkultivoval tuto část města, která vypadá nevábně jak za komunismu.
Domy na Západní ulici až k budově VZP jsou památkově chráněné (proto jsou také často v dezolátním stavu, vyhovět památkářům je kumšt, byť hernu nebo výlohy obchodů v takových domech povolili bez mrknutí oka) a na břeh řeky se prostě nehodí tři nebo čtyři další Thermaly.
Vary jsou mimo lázeňské území dost mrtvé, co se společenského dění týká a obchodních center už mají také více, než tam lidé (s)potřebují, takže tato megalomanská stavba nemá šanci návratnosti.
Je samozřejmě více než potřeba zlepšit stav autobusového i vlakového nádraží, ale to je pro tento projekt spíš okrajová záležitost a to je špatně.
Revitalizace dolního nádraží by se neměla řešit odtrženě od problematiky nádraží horního (které nevyhlíží příliš reprezentativně a je daleko od autobusového terminálu, přičemž hlavní trať vede právě tudy).
Před časem se uvažovalo o převedení osobní dopravy na trati Chomutov - Cheb z horního na dolní nádraží. Samozřejmě by to obnášelo další investice (tuhnická spojka atd.), ale v tomto kontextu by měla ROZUMNÁ revitalizace dolního nádraží smysl.
trefa do černého...v konceptu nového územního plánu je stále místo pro tuhnickou a bohatickou spojku....byla by blbost toho nevyužít a nenapojit centrum na hromadnou dopravu
Nechapu a nepodporuji tento projekt, Vary jsou a doufam, ze i nadale budou historickym mestem, tato velehruza by mela dostat razitko "NESCHVALENO" protoze za prve kazi vzhled mestu jako celku, za druhe jeho hodnota bude mnohanasobne snizena, za treti sklenena monstra budou zet prazdnotou tak jako pred par lety postaveny nove residence v ulici Na Vyhlidce... Pokud chce opet mesto dotovat z mestskeho rozpoctu dalsi takove zbytecne stavby, prosim, ale nebyla by ucelnejsi moderni bezbarierova skola a skolka s velkokapacitni skolni jidelnou a druzinou ?
VAry nejsou žádným historickým městem? Kde ji na to přišla? Navíc historické centrum je za poštou. Tuhnice a Rybáře jsou spíše okrajové čtvrti s výrobní či obchodní sférou.
Vlaky budou pod zemí? Wow, metro. :) Každopádně, chtěl bych to vidět při prvních povodních. Předpokládám, že povodňová vlna by z grafiky prostě zmizela, stejně jako tam teď mizí v dolním rohu koleje. :)
Je to poměrně úzký pruh pozemku mezi řekou a frekventovanou silnicí,navíc ve třetině šířky vede železniční trať .Tam není moc prostoru vybudovat něco většího,jedině to skutečně vyhnat do výšky.
Druhá otázka je vůbec potřeba výstavby takového multicentra.Polovina lázeňských domů a hotelů ve městě je prázdná a zoufale shání klientelu.Sotva kilometr od této lokality stojí neslavně známá multifunkční hala,která kromě stejně neslavného hokeje nemá kulturní ani sportovní využití,a nyní se k ní přistavuje bazén.
Přímo přes silnici od této lokality kde má být rovněž zdravotní centrum,stojí poměrně velká poliklinika.Hned přes lávku na druhém břehu řeky od toho "nákupního centra" už stojí tři supermarkety.Ve vzdálenosti tak 2 kilometrů už stojí několik relaxačních sportovních center.atd.a většina těchto staveb už byla a je mocně dotována z městského rozpočtu.Je otázka zda tento megalomanský způsob výstavby je přesně ten způsob jako do Varů přilákat ty tolik potřebné lázeňské hosty a turisty
takový předimenzovaný projekt, absolutně nezapadající do města. Obrovská hmota, výškové budovy a přebytečné tisíce míst pro ubytování a bydlení. Nejzásadnější proti je nedostatečná infrastruktura,protože to může přitáhnout až 16 pojezdů aut denně, což je k stávajícím 12 tisícím na ul. Západní nepředstavitelné a stejné jako na průtahu. Šílená představa. Dokážu si představit střízlivější a "citlivější" návrh,který určitě zapadne,ale na tom by firma nevydělala že? Logika věci jako vždy....
Jak bude řešena vlaková doprava ve směru na Mariánské Lázně na Horní nádraží a dále na Potůčky nebo Merklín? Navazuje projekt na uvažované zrušení nástupiště MHD u Tržnice? Projekt považuji za nerealizovatelný vzhledem k návratnosti investice. Již dnes jsou mnohé komerční i bytové prostory neprodejné.
Bude komplet podzemí, zbude jen jedno nástupiště a dvě koleje kolem něj. Tržnici nemá ještě vyřešenou ani město a tak jsou plány na zrušení dolňáku i třžnice a MHD asi nebude nikde. Fakt,že je tu přebytek prostor k bydlení za nehorázné ceny a prázdné hotely je úplně bijící do očí,proto nechápu příznivce projektu.
Podrobně o projektu na: http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?view=eia_cr&id=KVK425
Jinak to nazvat nemohu.Je to opravdu pěkné. Moderní a přitom zajímavé. Myslím že se to dokonce do Varů docela hodí. Všemi deseti tento projekt podporuji