Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tradiční trolejbusy by mohly v Mariánských Lázních nahradit elektrobusy

V Mariánských Lázních budou muset brzy investovat do obnovy trolejového vedení desítky milionů korun. I proto vedení města uvažuje o koupi elektrobusů, které by mohly nahradit tradiční trolejbusy. Lidé si ho mohou vyzkoušet v úterý při zkušebních jízdách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kladnyhrdina

Elektrobusy nepotřebují lázně, ale lobisti

Když výrobce potřebuje prodat vozidla do veřejného sektoru, tedy za drahé peníze a s příspěvkem do šedé ekonomiky, zainteresuje zájmové osoby a pak vytvoří mediální bublinu o tom, že investice je nezbytná.

1. museli bychom investovat desítky milionů do nového trolejového vedení (stačila by oprava starého), proto za vykonstruovaně "ušetřené" desítky milionů nakoupíme elektrobusy

2. protože životnost trakčních bateriií je pořád velmi krátká a baterie činí významnou část ceny vozidla, budeme pravidelně investovat desítky milionů do výměny baterií.

3. Budeme investovat destítky milionů do nabíjecí stanice, udržbového zázemí pro nová vozidla a ekologického skladování nových i starých akumulátorů

4. Energetická účinnost bude poloviční, nabíjením a vybíjením akumulátoru vznikají velké ztráty oproti přímému napájení trolejbusu. Těžký elektrobus bude potřebovat na rozjezd i jízdu víc energie. A co příroda na použité akumulátory?

+1/0
6.9.2011 11:57

Lord Helma

Re: Elektrobusy nepotřebují lázně, ale lobisti

Nic není černobílé. 1. To není jen o opravě, ale i údržbě. Mimo to zparchantnělé předpisy EU všechno nesmírně prodražují. A ta oprava znamená natažení nového, nestačí vyměnit jen trolejové dráty, ale i příčná vedení, izolátory, výhybky a křižování, většinou i napájecí kabely, sem tam nějaký stožár, není to opravdu zadarmo.

2. Moje řeč

3. Tož to zas ne, jediné nové je nabíjecí stanice, zbytek zázemí se samozřejmě použije po trolejbusech, navíc ušetříte za provoz měníren. Skladování a likvidace nám umožní vydělat spřátelené firmě.

4. S tou účinosti to bude nalej-vylej, ztráty na nevhodném trakčním vedení můžou dosáhnout až 60%, něco se ztratí v měnírnách, výsledek bude šulnul.

A stejně jsou trolejbusy hezčí a městotvornější, hned po tramvajovém provozu. Ať je město jakékoliv, jakmile tam projede tramvaj nebo aspoň trolejbus, hned je váš pohled na vzhled města jiný. O to víc mě mrzí, že u nás za 50 let bylo zlikvidováno přes 100km tramvajových tratí. Nenávratně.

+1/0
6.9.2011 14:49

kladnyhrdina

Re: Elektrobusy nepotřebují lázně, ale lobisti

Ale jóó, částečně souhlasím. Není tu prostor na hlubší ekonomické uvahy.  Každopádně vezmeme-li náklady na 20 let provozu trolejbusů - včetně dejmě tomu větší rekonstrukce TV a 20 let srovnatelného rozsahu elektrobusů, tak trolejbus výrazně vyhraje. Skončí to tak, že dva či tři elektrobusy budou popojíždět po pěší zóně a všude jinde budou jezdit autobusy. Penize na obnovu trolejbusů už nebudou. Přebytečné elektrobusy se levně prodají, nebo nechají chátrat.

0/0
6.9.2011 15:21

kladnyhrdina

Re: Elektrobusy nepotřebují lázně, ale lobisti

Ještě mám takovou představu, že SOR, který elektrobusy nabízí, přijde za rok - dva nabízet jejich částečnou náhradu novými krásnými a úžasnými autobusy, aby se omezily investice do nových akumulátorů. Proč udělat jeden kšeft, když se s odstupem dvou let dají udělat dva a ještě to patřičně veřejnosti vysvětlit?  Primitivnější občan nové trakční vedení nevidí a neocení. A tak je to u nás se vším.

0/0
6.9.2011 15:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.