Diskuze

Tradiční trolejbusy by mohly v Mariánských Lázních nahradit elektrobusy

V Mariánských Lázních budou muset brzy investovat do obnovy trolejového vedení desítky milionů korun. I proto vedení města uvažuje o koupi elektrobusů, které by mohly nahradit tradiční trolejbusy. Lidé si ho mohou vyzkoušet v úterý při zkušebních jízdách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kladnyhrdina

6. 9. 2011 11:57
Elektrobusy nepotřebují lázně, ale lobisti

Když výrobce potřebuje prodat vozidla do veřejného sektoru, tedy za drahé peníze a s příspěvkem do šedé ekonomiky, zainteresuje zájmové osoby a pak vytvoří mediální bublinu o tom, že investice je nezbytná.

1. museli bychom investovat desítky milionů do nového trolejového vedení (stačila by oprava starého), proto za vykonstruovaně "ušetřené" desítky milionů nakoupíme elektrobusy

2. protože životnost trakčních bateriií je pořád velmi krátká a baterie činí významnou část ceny vozidla, budeme pravidelně investovat desítky milionů do výměny baterií.

3. Budeme investovat destítky milionů do nabíjecí stanice, udržbového zázemí pro nová vozidla a ekologického skladování nových i starých akumulátorů

4. Energetická účinnost bude poloviční, nabíjením a vybíjením akumulátoru vznikají velké ztráty oproti přímému napájení trolejbusu. Těžký elektrobus bude potřebovat na rozjezd i jízdu víc energie. A co příroda na použité akumulátory?

1 0
možnosti

Lord Helma

6. 9. 2011 14:49
Re: Elektrobusy nepotřebují lázně, ale lobisti

Nic není černobílé. 1. To není jen o opravě, ale i údržbě. Mimo to zparchantnělé předpisy EU všechno nesmírně prodražují. A ta oprava znamená natažení nového, nestačí vyměnit jen trolejové dráty, ale i příčná vedení, izolátory, výhybky a křižování, většinou i napájecí kabely, sem tam nějaký stožár, není to opravdu zadarmo.

2. Moje řeč

3. Tož to zas ne, jediné nové je nabíjecí stanice, zbytek zázemí se samozřejmě použije po trolejbusech, navíc ušetříte za provoz měníren. Skladování a likvidace nám umožní vydělat spřátelené firmě.

4. S tou účinosti to bude nalej-vylej, ztráty na nevhodném trakčním vedení můžou dosáhnout až 60%, něco se ztratí v měnírnách, výsledek bude šulnul.

A stejně jsou trolejbusy hezčí a městotvornější, hned po tramvajovém provozu. Ať je město jakékoliv, jakmile tam projede tramvaj nebo aspoň trolejbus, hned je váš pohled na vzhled města jiný. O to víc mě mrzí, že u nás za 50 let bylo zlikvidováno přes 100km tramvajových tratí. Nenávratně.

1 0
možnosti