Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mariánskolázeňský vláček se roztrhl a zranil pět německých turistů

V centru Mariánských Lázní dopoledne havaroval vyhlídkový vláček. Zranilo se pět německých turistů, všichni lehce. Nehoda se stala přímo v lázeňské zóně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza13

V přívěsném vozidle

za motorovým vozidlem se nesmí převážet osoby. Tento zákaz byl v létě také překroucen a naroubován i na přívěsné dětské cyklovozíky.

0/0
17.9.2011 18:28

MedaLump

Re: V přívěsném vozidle

Co to je "Přívěsné vozidlo"?

Pokud vim, v žádném vozidle se nesmí vozit více osob, než na kolik je homologováno, což provětšinu běžných přívěsů znamená nikoho.

Ale tyhle "vláčky" jsou homologovány pro přepravu osob a tak se v nich vozit mohou, teda při splnění patřičných podmínek (počet "vagónků", jejich obsazování, max. rychlost, odborná způsobilost řidiče,...)...

0/0
17.9.2011 18:57

MedaLump

A co brzdy?

Zajímalo by mě, v jakém stavu byla brzdová soustava vagónků, jestli tam náhodou nebyly hadice, co se samy po rozpojení zavřou (takže z nich vzduch neuteče) či jestli náhodou řidič nejel s prázdnýmy vzduchojemy. Normálně má automaticky zabrzdit, pokud se přeruší hadice a uteče z í vzduch - takže dovolí nejvýš půl metru do srany a čtvrt dozadu. A vzhledem k tomu, jak pomalu jezdí, všechno prakticky "stojí na fleku".

Nejednou jsem viděl (u Macochy), jak řidič i po dlouhém stání nastartoval a hned jel, přitom podle toho, jak se vagonky navalily na "mašinku" při zastavení bych řekl, že to brzdila jen ta mašinka (protože vyduchojemy ve vagóncích byly prázdné)...

0/0
17.9.2011 16:23

topič elektrárenský

Re: A co brzdy?

A tím, že tento vláček je brzděn podobně jako normální vlaková souprava se vzduchojemy v každém vagónku, jste si jist? Není tam jen něco jako mechanická brzda u obytného přívěsu?

0/0
17.9.2011 17:14

MedaLump

Re: A co brzdy?

Brzdová soustava je stejná, jako přívěsy za nákladní auta: Dvě trubky přes celý vláček (pospojované hadicema), jednou se doplňují vzduchojemy na vagóncích, tlakem ve druhé se ovládá přívěsový brzdič.

Zatím jsem neviděl žádný "vláček" bez propojovacích hadic.

A řekl bych, že jedním z důvodů je zajistit okamžité zastavení, právě pokud se souprava "roztrhne" (řidič to nemusí postřehnout dostatečně včas). Dalším důvodem je stabilita soupravy a zamezení jejímu "poskládání" - brzdy musí začít účinkovat "odzadu", aby byla souprava vždy v tahu, i při brždění...

Jenomže to musí být jinak v pořádku a provozována podle zásad pro vozidla se vzduchovýma brzdama (= nevyjíždět, pokud není předepsaný tlak, kontroly brzd,...)

U "vláčku" bych ale čekal jeden rozdíl: Mechanickou parkovací brzdu, která dovolí odjet i bez tlaku. Vzduchová parkovací brzda potřebuje pro odbrždění tlak vzduchu, takže nedovolí nákladním autům a autobusům odjet dříve, než se vzduchová soustava patřičně natlakuje.

0/0
17.9.2011 18:40

znám 001 dívku, nemá dukáty

Další důkaz nebezpečnosti vlakové dopravy!

0/0
17.9.2011 15:34

Stát je největší zločinec (2)

Lidi se zbláznili

Přemalovanou popelnici jezdící po silnici nazývají vláčkem ;-DRv

0/0
17.9.2011 14:40

maus

Re: Lidi se zbláznili

řekla bych, že v článku jde o něco úplné jiného, "vláček" je podružný, ne?..... tvoje starosti na mou hlavu... A vůbec, proč by se to nemohlo jmenovat vláček?RvRvRv

0/0
17.9.2011 15:12

Jesuslives

Re: Lidi se zbláznili

Lidi ji tak nenazývají, pouze provozovatel. Žerou mu to akorát němci. Pro obyvatele je to akorát bazmek, kterej překáží na silnici

0/0
17.9.2011 15:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.