Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující se po letech vrátí na trať, kudy projel Vlak svobody

První cestující by se mohli vlakem mezi Aší a německým Selbem svézt už v prosinci příštího roku. Už se začalo jednat o podobě jízdních řádů. Bavorsko chystá stamilionové investice do nevyužívané železniční trati, kudy projel v září 1951 Vlak svobody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza1205

Mám obavy

Mám obavy, že znovuzprovoznění trati cestující spíše odláká, protože vlaky nebudou zajíždět do stanice Aš-město a místo toho pojedou ze stanice Aš rovnou do Německa. Stanice Aš je však poměrně daleko od města a lidem se nebude chtít docházet takovou vzdálenost nebo přestupovat na autobus. O úplné likvidaci provozu v úseku Aš-Hranice nemůže být pochyb.

+1/0
28.4.2012 12:20

papazian

Re: Mám obavy

Tak jistě lze zařídit, aby stavěl i v Aši město. To dá rozum i důchodci z Německa ocení, když na procházku do centra nebudou mít daleko. Takže tohoto bych se až tak nebál.

+1/0
28.4.2012 17:18

poljaq

Re: Mám obavy

To těžko, když přes Aš město nevede trať, která vede z Aše přímo do Selbu.

0/0
28.4.2012 18:10

Rumcajz

Re: Mám obavy

Dá se inspirovat tratí Pardubice - Rosice nad Labem - Havlíčkův Brod. Tam se to řeší úvraťovou jízdou a myslím, že i tady by to šlo naplánovat. To chce hledat řešení a ne důvody, proč to nejde.

0/0
8.5.2012 8:51

a8nn

Re: Mám obavy

Vy jste asi na nádraží v Aši asi nikdy nebyl, co? Ono je na rozdíl od PRnL směrově oddělené, takže by se muselo úvraťovat až na širé trati před vjezdem od FrLázní. Navíc stejná nutnost úvrati je i v Selbu. Obnovovat zrovna tenhle přechod opravdu postrádá smysl, raději donutit Němce do Poustevna-Sebnitz, kde to smysl má..

0/0
12.5.2012 18:04

quesh

Re: Mám obavy

Ty asi nejsi místní, viď? Jinak bys věděl, že stanice Aš je hojně využívaná a zas tak daleko od města není, koneckonců první obytný dům je naproti nádražní budově. ;-)

0/0
29.4.2012 21:24

nezavisla

Po letech

hezké vánoční stromečky mezi kolejemi a zadarmo;-D

0/0
28.4.2012 11:03

kumar

Re: Po letech

to bude solich pro Blazka , stromecky postrika jedem , tu jednu vyhybku natre volejem a 20 mega schabne do kapes ....samozrejme mu u tuho bude asistovat Cervenka

0/0
29.4.2012 17:01

mim7

monopol drah v krajích

Jasně, že u nás neprojde kratší takt, když socanští hejtmani zakonzervovali na dalších deset let monopol zkostnatělých ČD. A místo moderních vlaků se asi mohou cestující těšit na čtyřicet let staré vraky ČD. :-(

0/0
28.4.2012 10:08

mim7

Re: monopol drah v krajích

Na druhou stranu je pravda, že by hodinový takt mohl být na téhle trati zbytečný a vlaky by mohly jezdit prázdné.

0/0
28.4.2012 10:15

lucky_24

Re: monopol drah v krajích

Osobáků z Varů do Chebu jezdí taky prázdnejch, a jezdí

+1/0
28.4.2012 11:40

Honza1205

Re: monopol drah v krajích

Máte pravdu. Vlaky v KV kraji jezdí skutečně až na pár světlých výjimek (Sokolov-Kraslice) prázdné. A nejedná se jen o osobáky. I rychlíky vozí po většinu týdne vzduch, jako nejhorší bych viděl úsek KV-Klášterec, kde kolikrát ve třech vagonech jede třeba lidí. Těžko ale říct, v čem je problém, že například v okolí Prahy jezdí vlaky nacpané a tady prázdné. Je to asi souhra všech věcí najednou - laxní přístup objednatele (kraj), zastaralá infrastruktura, stanice daleko od center (KV, Ostrov aj.), špatné trasování tratí (v nejdůležitějších relacích KV-Praha a KV-Plzeň je vlak nepoužitelný) atd. Do budoucna to nevidím s žel. dopravou růžověji, R6 je zprovozněná, lidé sice frfňají, ale časem si dálniční známky stejně pořídí. Je jen otázkou času, kdy soukromí autobusoví dopravci zprovozní dálkové busy KV-Cheb a vlaky půjdou úplně do kytiček.

+2/0
28.4.2012 12:31

Rumcajz

Re: monopol drah v krajích

Vlaky spíš nejezdí, než jezdí prázdné.;-( To se tak vždycky udělá - napřed se schválně sestaví nevyhovující jízdní řád, aby se to lidem nehodilo a nejezdili, pak se vyčíslí, že lidi nejezdí a zruší se všechno. Konkrétní příklady se dají najít.

V Chebu směrem z Karlových Varů na Plzeň se na přestup čeká asi hodina. Z K.Varů přes Chomutov do Prahy jede ráno vlak tak, že nestíhá kvalitní přípoje na Moravu v Praze. Před pár lety jezdily vlaky i s přestupem v Praze na Moravu celkově za kratší dobu. Ale - čo bolo, to bolo. 

Kdyby ti, co vymýšlí jízdní řády a jejich vedoucí museli těmi vlaky jezdit třeba na porady, tak by přípoje vytvořili. To je ale sci-fi.;-)

0/0
29.4.2012 10:57

Honza1205

Re: monopol drah v krajích

I kdyby vlaky krásně navazovaly, tak je to z KV do Plzně 2:20 oproti busovým 1:30 a 1:10 v podání IAD. Do Prahy to samé, Vlak 3:20, bus 2:10 a auto 1:45. A to nemluvím o tarifu. Většina lidí jezdí na základní jízdné, In-karta je pro ně moc drahá, o Sporotiketu neví nebo jim nákup přijde příliš složitý. Výsledkem je 300,- za cestu vlakem KV-Praha, což je více, než co stojí benzin. Naopak kreditová jízdenka SA je zdarma a pořizují si ji i občasní cestující. Pro cestujícího KV-Morava je jednodušší jet busem do Prahy a tam přestoupit na vlak. Co se týče Chebska, tam je situace podobná. Parodie na koridor Plzeň-Cheb je sice hotová, ale cestující to moc nepřilákalo. Jízdní doba zůstala +- na stejné úrovni a je srovnatelná s busem přes KV. Tarif je však hrůza, dráha je o 100,- dražší než vlak. Progresivnější cestující volí alternativu s ČD či AKV do KV a tam přestup na SA. Chebáci dokonce sepsali petici, kde prosí Jančuru o protažení spojů do Chebu. Železnice na západ Čech je prostě odepsaná.

0/0
29.4.2012 12:17

dráček

Re: monopol drah v krajích

R^!

0/0
6.5.2012 21:41

Rumcajz

Re: monopol drah v krajích

Kde jste si přečetl, že kreditová jízdenka SA je zdarma? Stojí z KV do Prahy 120 Kč. Jinak se ale s ostatním dá souhlasit. Bohudík dumpingový Jančura tu jezdí a likviduje ostatní.

0/0
8.5.2012 9:00

lucky_24

Re: monopol drah v krajích

Tak ono to tak těžký není, to co tu jezdí nestojí za nic-muzeum železnice v provozu, jízdní řád není žádný terno, umístění nádraží a jejich dostupnost je další katastrofa-jako třeba Chodov, cena v porovnání s autobusem není taky žádný plus a pokud se jedná o rychlík, kterej staví v každý prde.. tak kdo s ním pojede. Tady není dobře fakt skoro nic, bohužel.

0/0
1.5.2012 3:17

Rumcajz

???

To už tady bylo tolikrát - dokud nepojede první vlak, nevěřím.

+3/0
28.4.2012 9:19

papazian

Re: ???

Také bude záležet, jak se nastaví cenová politika, pokud budou jízdenky výrazně dražší než vnitrostátní jízdné, je jasné, že nebude příliš důvodů k radosti. V dnešní době by cena měla být stejná bez ohledu, zde je kiláček v cizině nebo u nás..., jinak lidé budou jezdit jen auty, kde je cena stejná tam i onde.

0/0
28.4.2012 17:20

Rumcajz

Re: ???

Když zůstane platit Egronet, bude dobře.

0/0
8.5.2012 9:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.