Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po slavkovské železnici zase pojedou vlaky

Během pár dní začne stát opravovat patnáct let zavřenou a zničenou slavkovskou železnici. A to její 5,5 kilometru dlouhou část z Ležnice u Horního Slavkova do Krásného Jezu. Příští rok tudy už projedou první nákladní vlaky. Místní firma Legios potřebuje trať k přepravě materiálu a vyráběných železničních cisteren.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

k5en

Peníze daňových poplatníků

A je to tu zase. 25 milionů vyletí komínem, ale všichni se tváří, jako že je to potřeba. Když je to tak potřeba, tak ať si to ta firma zafinancuje sama a nemusí nikomu platit.

+1/0
24.9.2012 13:41

fikusak

Re: Peníze daňových poplatníků

Opravu silnic k fabrikám vidíte taky tak? Třeba té do Kyselky, která po letech oprav vypadá zase "krásně"?

0/0
24.9.2012 22:17

k5en

Re: Peníze daňových poplatníků

Jistě, máte částečně pravdu, ale to je otázka jednak špatného RUD a obecně daňové politiky, na druhé straně využívání této komunikace. Z větší části se jedná o využití osobními automobily, kdežto v případě železnice kraj přímo dotuje vybranou firmu.

0/0
24.9.2012 23:49

AAA3

Re: Peníze daňových poplatníků

No tak zrovna opravu vlecky do Kyselky si financovala sama Matonni! A devet kilometru vyslo na deset milionu.

Tady to bude 25 mega za 5.5 km zrejme jenom proto, aby zustal zachovan statut regionalni trati, prestoze tam osobni doprava zadny smysl nema.

0/0
25.9.2012 9:50

Darnell

Osobní doprava

Osobní doprava by nebyla takový problém. Stačí protáhnout stávající osobáky od Žlutic / Rakovníka. Jízdní řád by to příliš nerozhodilo, nebudou potřeba nová vozidla ani další vlaková četa. Kolik KM by to až do Slavkova bylo navíc? 10? To by ani pro kraj nemusela být taková darda R^

0/0
24.9.2012 10:30

AAA3

Re: Osobní doprava

Lidi ze Zlutic fakt nemaji potrebu jezdit ho Horniho Slavkova, natoz vlakem ;-D

A uz jsi nekdy jel celou tu streku z Rakovnika do Zlutic, nerknu-li az do Becova? To je panecku zazitek, nejakych padesat km skoro dve hodiny na tvrde lavici Sukafonu.

Jediny co by melo smysl by bylo aby to presne navazovalo na vlaky z/do Varu. Coz uz tak trivialni nebude pokud bys chtel jenom protahnout stavajici osobaky. Obavam se vsak ze za cenu tech dvou tri spoju denne by radeji mohli priobjednat pet sest primych autobusu do Varu...

0/0
24.9.2012 11:01

Darnell

Re: Osobní doprava

Protažení (nebo přečíslování) mi přišlo vhodné vzhledem k tomu, že tam ty osobáky v Bečově stejně jen stojí a takhle se dají využít defacto za pár korun. Jel jsem celou cestu z Bečova až do Rakovníka. Je to zážitek to souhlasím, pěknou malebnou krajinou, kde se zastavil čas. Na celou cestu to není, jen na lokální přihbližování. Pro turisty to využití má (na houby jsme tam do okolí Blatna jezdili).

0/0
24.9.2012 11:17

AAA3

Re: Osobní doprava

Pokud by ty obraty do Slavkova stihaly.

Druhy problem ovsem je, ze trat se ma zprovoznovat jen do Leznice a jak by se tam lidi ze Slavkova dostavali.

Obnoveni az do Slavkova obnasi zprovoznit dalsi dva dlouhe viadukty, jeden mostek a jeden tunel. To by bylo dalsich peknych par mega navic...

0/0
24.9.2012 12:04

Honza1205

Re: Osobní doprava

Žlutická trať mele z posledního. Poslední vlak ze Žlutic do Toužimi jede v pracovní dny v 16:15. Trať je pomalá, zastávky jsou daleko od obcí, cestující by se ve většině případů dali spočítat na prstech jedné ruky. Tu trať spíše co nevidět uzavřou, než aby spoje protahovali do Slavkova. Smysl by měly snad jen přímé vlaky KV-Slavkov s úvratí v Krásném Jezu.  Zajistit smysluplný jízdní řád (alespoň 6 párů spojů denně) by nějaký ten milionek z krajské kasy vyžadovalo. Navíc by možná byl i problém s propustností trati 149 v úseku KV-Krásný Jez. Je otázkou, zdali má kraj objednávat dopravu do míst, kde si už všichni zvykli na to, že tam vlak nejezdí, nebo se raději soustředit na udržení dopravy tam, kde vlaky sice dodnes jezdí, ale jejich budoucnost je ve hvězdách.

0/0
24.9.2012 11:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.