Diskuze

Sláva trolejbusů v Mariánských Lázních pohasíná. Radní je chtějí zrušit

Ekologie a exkluzivita versus náklady. Trolejbusy nebo autobusy. Mariánskolázeňští zastupitelé se rozhodli pro finanční úspory. Znamená to, že trolejbusová doprava, mimochodem poslední v Karlovarském kraji, skončí v lázeňském městě už v roce 2017.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BG

Po roce 2000 se v Evropě otevřely tyto nové provozy, které dosud fungují:

Itálie - Chieti (duben 2013), Lecce (leden 2012), Řím (březen 2005)

Rusko - Podolsk (duben 2001), Vidnoje (září 2000)

Španělsko - Castellóna de la Plana (červen 2008)

Švédsko - Landskrona (září 2003)

Ukrajina - Kerč (září 2004) I v Anglii pochopili, že to bez trolejbusů nepůjde. Všech 48 provozů bylo zrušeno. Aktuálně se po neblahých zkušenostech s elektrobusy pracuje na výstavbě trolejbusové trakce v Leedsu o délce 14 km (Mariánské Lázně mají 18 km jednostopého trkačního vedení), kde byly trolejbusy zrušeny v roce 1928.

3 0
možnosti
PV

P75e11t48r 29V38e71s41e59l50ý

6. 10. 2013 11:55

Zase hledáme svou vlastní cestu? Ve světě tramvajová a trolejbusová MHD zažívá renesanci, u nás nastává doba temna.

3 0
možnosti
BG

Zrušit?? Není důvod, přesto se podíváme na výroční zprávu SDP z roku 2012, srovnám Mariánské Lázně (15105 obyv. dle ČSÚ) s Opavou (58281 obyv. dle ČSÚ), v závorce rok/přepravení cestující (mil. osob)/tržby (mil. Kč):

- Mar. Lázně (2008/3,76/10,6), (2009/4,03/10,6), (2010/3,94/10,3), (2011/4,03/10,3), (2012/3,83/11,4).

- Opava (2008/12,3/51,8), (2009/11,95/51,4), (2010/11,84/53,5), (2011/11,29/52,1), (2012/10,75/50,5).

Zpráva dále uvádí, že v průběhu těchto let úhrada kompenzace činila 13 - 14 mil. Kč, což tvořilo 46 - 47 % nákladů, v roce 2012 to bylo 46 %, tedy nejméně za posledních 5 let, po změně jízdních řádů dne 1. 7. 2013 je každý pracovní den realizováno 266 trolejbusových spojů, to je 82 % z celkového počtu spojů. Měsíčník pořídí obyčejný člověk za 280 Kč, v Opavě za 398 Kč, zdaleka nejdražší je Mladá Boleslav (600 Kč), které navíc ani trolejbusy nemá. Mariánské Lázně jsou z každého pohledu raritou, žádné město podobné velikosti co do počtu obyvatel (Klášterec nad Ohří, Slaný, Nymburk, Turnov, Rokycany) nedisponuje tak kvalitní obsluhou města a mohou se tedy srovnávat s mnohem většími městy (hlavní linky mají základní interval 20 minut po celý den)

4 0
možnosti
PK

P84e78t97r 15K93o82n83i39g

6. 10. 2013 11:33

Před 10 lety se bojovalo za to, aby tady v Mariánkách ty trolejbusy jezdily. To zas pro změnu město nemělo peníze na nové trolejbusy,jenže se zvedla vlna odporu a nevole místních a fandů MHD, teď zase nemá peníze na trolejové vedení a měnírnu. Je to až zaražející vzhledem ke skutečnosti, že renovace kompletního trolejového vedení a měnírny by vyšla na 55.000.000,- Kč, důležité je však upozornit na to, že trolejbusy zajišťují provoz ze 75% celkového výkonu MHD v Mariánských Lázních. Podle usnesení rady města se plánuje v listopadu 2014 nákup autobusů v celkové výši 39.500.000,- Kč... no a pak, že nejsou peníze! A co je také do nebe volající LEŽ místostarosty, že trolejbusy jezdí prázdné. Sám si asi vozí i se starostou zadek v autě a pak melou nesmysly přes média. Nevím proč jsou také tak líný a nepožádají o dotace z ROP severozápad, od ministerstva a od kraje! Oni si asi myslí, že to vyřeší takto jednoduchým způsobem, že to prostě jen zruší, přičemž trolejbusy tu jezdí již 60 let! Takže ať páni radní počítají s tím, že my si to zase nenecháme líbit! Viva trolejbus!

3 0
možnosti
BG

39,5 mil. Kč na autobusy ano, ale 55 mil. Kč už je pro ně dost. Dohromady bychom to asi nedali, ale těch zbývajících 15,5 mil. Kč by se někde sehnat dalo, nebo ne?? Vím, že se všude bojuje s penězi, ale trolejbusy jsou investicí do budoucnosti, která se vyplatí.

2 0
možnosti