- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
My jsme jednou jeli se skupinkou táborových dětí směrem do okresního města, a ač to nebyli žádní 14-letí habáni, ale děcka kolem 10 let, řidič chtěl vidět průkazky a bez nich nechtěl slevu dát. Celkem rozumně nám vysvětlil, že zrovna na nedaleké křižovatce občas přistupují revizoři a prudí kvůli tomuhle řidiče, a my jsme věděli, že na to vyžadování průkazky má právo, takže jsme mu po chvilce přemlouvání nakonec zaplatili - to je prostě naše riziko a naše škoda, když po dětech nevyžadujeme, aby s sebou ty průkazky měly. Většina ostatních řidičů nám na té samé trase slevu normálně dávala, ale pokud některý chce mít jistotu, tak má právo se krýt - však kdyby ho nějaký dementní revizor nechal postihnout, tak my bychom ho před tím ochránit taky nemohli, i kdybychom se ho zastali.
Tady platí jednoduché pravidlo (pro mnohé lidi bohužel nepochopitelné): Když chceš slevu, dokaž, že máš na ní právo!
Průkazky na slevy mají invalidé (ZTP), političtí vězni, studenti, poslanci... tak proč by jí neměly mít děti, když chtějí jezdit za polovic? A jak má řidič poznat, že ta dospěle vypadající zmalovaná slečna, co chce poloviční lístek, není starší patnácti let?
Zní to hodně divně, ale na takové má cenu se vybavit aktuálními tarifními podmínkami.
Aktuální tarifní podmínky musí respektovat Cenový výměr MF, který jasně říká, že děti do x let mají nárok na tu a tu slevu. Proto také dostávají dopravci za tyto slevy kompenzace od státu
"Dobrý" řidič autobusu po nokom nic nechce, nikoho si nevšímá. Žákovské a studentské jízdenky vydává i bez průkazky. Poloviční jízdné dá každému, kdo si řekne a může to být habán 180cm s knírkem. Každému zastaví přímo u chalupy, protože 100 metrů od zastávky je to daleko a venku přece prší. To je správný řidič. Nikdo si na něho nestěžuje a on má klid.
Má klid do doby, než přijde revizor. Když revizor najde někoho s neoprávněnou slevou, řidič přijde o prémie. A protože pohyblivá složka většinou tvoří až 2 třetiny řidičovy mzdy, od té doby řidič začne prudit, protože když mu cestující není ochoten zaplatit o pár korun navíc, těžko mu vykompenzuje mnohatisícovou ztrátu.
Jak prosté, milý Watsone :-)
No, jestli je v tom DP školí tak, jako u nás, pak se ani tomu řidiči nedivím. Řeči o tom, že "řidiči jsou školeni" jsou nesmyslný žvást managerů, kteří shazují své problémy na řidiče. Řidiče autobusové dopravy lze školit prakticky pouze o víkendech, ale školení je výkon zaměstnání a tudíž by většině z nich narušilo povinný týdenní odpočinek v délce nejméně 45 po sobě jdoucích hodin, který mají nařízený podle AETR. Během těchto 45 hodin totiž musí mít možnost volně nakládat s svým časem. Takže je nelze oficiálně svolat a proškolit.
Během týdne školení prakticky provést nelze, protože řidiči jsou někde na cestě.
Znovu opakuji - žádní řidiči autobusu ohledně tarifů školeni nejsou, přestože se tarifní podmínky mění i několikrát ročně. Informace si předávají útržkovitě mezi sebou, často zkresleně a nesprávně. Většinou ani nevědí, že mají špatné informace, a pokud to vědí, pak nejsou schopni určit, které jsou správné a které ne. Tarifní podmínky se sice často mění, ale ty, které mají řidiči k dispozici, bývají i několik let staré.
Neomlouvám tím řidiče, jen vysvětluji, jak k tomu mohlo dojít. A docházet bude.
U normálních dopravců probíhají pravidelná cyklická školení, na která jsou řidiči normálně posílání místo pravidelné směny (či v rámci směny). Pochopitelně že se neškolí všichni řidiči najednou, ale po skupinkách podle turnusů. A řidiči, kteří udělají podobný průser, jsou automaticky posíláni na přezkoušení.
Celkem mi vadí, že se většina naváží do řidiče. On si to nevymyslel, on dostal takové nařízení a plní ho. To, že nařízení je hloupé, je už věc jiná, ale s tím on nemá nic společného. V práci také dělám spoustu věcí tak, jak chce zaměstnavatel a ne tak, jak chci já sám.
A to jste vzal kde, že jen plnil nařízení?
V článku je vyjádření jeho šéfa: "Podle vedoucího dopravy v Dopravním podniku Karlovy Vary Jiřího Tlučhoře je chyba jednoznačně na straně řidiče a vedení s ním celou záležitost hned projedná."
Za socialismu, když jsem dojížděl z Jáchymova na Mariánskou, jsme tyhle blbosti neřešili. Chrastili jste klíčema? Dobře vám tak!
Ve výsledky by jste zase řešil jiné věci... Už jsem se nějak smířil, že pro běžného občana je režím, který je u moci celkem jedno...
V tarifu ČSAD toto dříve platilo, jeden dospělý měl možnost slevy pouze na jedno dítě, další děti za plné jízdné, protože s jedním dítětem na klíně mu stačí jedna sedačka, pro další děti potřebuje již další místa a dopravce by prodělal, když nebude místo pro cestujícího za plné jízdné. Populistický systém slev a výjimek křiví ekonomické podmínky v jakékoliv oblasti, nejen v dopravě. Je zajímavé, že stejné jízdné musel (a stále musí) platit stojící i sedící cestující.
Obdobné omezení bývá i v současnosti, ale týká se BEZPLATNÉ přepravy dětí do 6 let.
Paní kolegyně, pokud opravdu předkládala seznam s rodnými čísly, celkem zásadně porušila zákon o ochraně osobních údajů.
Jinak já jsem jednou jel na školní výlet busem, volal jsem radši na dispečink, že pojedeme, aby s tím počítali, tam mi řekli, že tohle vůbec neřeší a řeší se to na místě. Tam nám řidič vynadal, že jsme to měli nahlásit na dispečinku a takhle nás (do prázdnýho autobusu) nevezme. Nakonec samozřejmě vzal. Veolia transport.
nebyl to Smetana...? To byl taky veliký myslitel...
Ježíš Kristus byl taky takový veliký myslitel
Ten řidič je jasný kanditát na první místo volební kandidátky většiny stran.