Diskuze
Nechte ve městě trolejbusy, píšou lidé mariánskolázeňským radním
Děkujeme za pochopení.
P39e92t59r 35V57e67s97e69l52ý
Já ale opravdu nejsem z Mariánských Lázní. U nás máme leda tak Mariánské Hory, ale je fakt, že tam trolejbusy jezdí.
B59r26o33n81i73s19l67a18v 35G86a70b53r58y42š
No vy jste fakt úžasní. Kolikrát jsem psal, že je to nesmysl a oni se toho pořád drží. Ale budiž. Obyčejnými kupeckými počty můžu dokázat, že jsou trolejbusy výhodnější.
Provoz v pracovních dnech na trolejbusových linkách cca od 5 do 20 hodin, 8hodinové dobíjení je tedy v pořádku. Jenže elektrobus na jedno takové nabití ujede max. 160 km. Linka 3 má výkon 507 km v pracovním dni, linka 5 má 311 km, linka 6 má 186 km a linka 7 má výkon 190 km. Pokud spočítám jen linku 3, tři elektrobusy dají dohromady 480 km, ale to je pořád málo, navíc i kdyby bylo dobíjecí místo na každé zastávce, bude vždy trvat cca 8 hodin. Jestli správně počítám oběhy podle současných jízdních řádů, aktuálně jsou na linku 3 nejvíce vypraveny 3 trolejbusy, jízdní doba je 28 - 30 minut a celý obrat má délku 10 km od Ant. pramene přes centrum a zase zpátky, přičemž základní interval je 20minutový. Během dne to vychází na 2 trolejbusy. V případě elektrobusů bude nutné na této lince mít více než 4 vozidla, protože se během výpravy nestihne vrátit na dobíjecí místo. Elektrobus na lince bude jezdit tedy necelých 11 hodin (10 km za dobu obratu 40 minut). Můžete to ujezdit nakoupenými elektrošroty za 40 mil. Kč, ale pochybuju, že se u jednoho vlezete pod 7 mil. Kč. Leda že... BYSTE SNÍŽILI VÝKON MHD!! To snad nemyslíte vážně!!
K41a40r36e25l 63K39o10š56ť32á79l
111 let to představitelé města dokázali udržet a najednou to nejde. Je to neuvěřitelně krátkozraké. Nehledě na to, že nejcennějším kapitálem všech dopravních podniků jsou cestující, kteří opravdu jezdí. Každým takovým zásahem jen další lidi přesedají do aut a už se nevrací. Města pak musí řešit další dopravní problémy.
M67a89r94e20k 67K51o28s24t66e38l61e86c48k80ý
Výborný nápad s těmi elektrobusy!
Je vidět, že radní jsou opravdoví "odborníci" a "vizionáři". Nahrazovat trolejbusy elektrobusy to snad ještě nikde na světe nevyzkoušeli. A za pár let, až bude nutné obnovit akumulátory, se zjistí, že levnější bude vystavět zpátky trolejbusy...
Jestli by nebylo lepší místo trolejového vedení vyměnit nejdříve vedení města! Asi by se tím hodně ušetřilo - kolik radním výrobce elektrobusů nabídnul do vlastní či stranické kasy?
A ještě jedna drobná zimní poznámka: čímpak se v těch slavných elektrobusech topí? No samozřejmě, že naftou! Protože, kdyby elektrobusy topily z akumulátorů, tak vůbec nikam nedojedou.
Ať žije "ekologie" v malém a ryze českém podání od zdi ke zdi!
J29a51n 32Z78e75l40e33n11k80a
Tohle už tady jednou bylo, tak před 10 lety. Vedení města prostě nemá rádo MHD, vládnou tam pitomci. Před 10 lety jim to nevyšlo, odpor veřejnosti proti rušení trolejbusů byl příliš velký. Teď to zkoušejí znovu.
Ano, trolejové vedení a měnírna jsou na hranici životnosti. Ale je to důvodem k tomu celé to zrušit a nahradit jakýmisi elektrobusy? Trolejbus nelze jen tak nahradit elektrobusem, vzhledem k nutnosti dobíjení (po 8 hodinách musí do depa a pak pár hodin stojí) by těch elektrobusů bylo potřeba na stejné výkony tak o 50-60 % víc. A jsou drahé. A navíc zatím elektrobusy zkoušené v různých městech světa nebyly ničím víc než jen pilotním projektem na jedné jediné lince.
Nebylo by jednodušší raději zrekonstruovat měnírnu a udělat novou trolej v celém městě? Sloupy tam již mají, takže jde jen o to vyměnit vedení za nové a použít nové armatury výhybek a křížení.
Tisíce středoškoláků vzdávají školu. Tratí na výdělcích, stát pak na daních
Každý dvacátý středoškolák v Česku dobrovolně vzdá studium. Redakce iDNES.cz to zjistila ze...
Strážníci vytáhli osvědčený recept na neplatiče pokut. U dvou fungoval hned
Premium Dva notoričtí neplatiči pokut z řad motoristů uvázli v síti karlovarských strážníků. Díky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Chovatel na Chebsku našel desítky mrtvých ovcí, zřejmě je roztrhali vlci
Vlčí smečka napadla chov ovcí v Paliči u Lipové na Chebsku. Soukromý chovatel po jejich útoku sčítá...
Byla to moje blbost, řekl mladík, který zapálil obchod. Obžaloba žádá podmínku
Podmíněný trest navrhuje státní zástupce Jan Kasal pro dvacetiletého Mária Baigera, který v...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Neprodávejte je, apeluje petice za zachování posledních městských lázní
Zachránit poslední výspu tradičního lázeňství v Karlových Varech. Takový je apel iniciátorů petice...
Putovní socha ozdobila lázně, dříve už ji obdivovali třeba na Harvardu
Dílo světoznámého umělce Tonyho Cragga zdobí od pátečního poledne park Střed v Mariánských Lázních....
Číšník, údržbář i pradlena v jednom. Personál malého kempu musí umět vše
Číšník, pomocník v kuchyni, údržbář, nákupčí nebo pradlena. To jsou mimo jiné činnosti, které musí...
Nejsou obyčejné, jsou lázeňské. Toulavým kočkám pomáhá nový spolek
Vykastrovat, ošetřit, vyléčit a případně najít nový domov. V Mariánských Lázních se o toulavé kočky...
Utrhl jí ruce, nohy i hlavu. Rok po řádění vandala je Dívka se džbánem zase v parku
Od ledna vracela restaurátorka Helena Jahodová původní krásu terakotové soše Dívka se džbánem,...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...