- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobrá. Když nechceme platit roční známku a raději objíždíme po okreskách, tak pojďme úsek R6 z Varů do Chebu přehodnotit na běžnou silnici první třídy a zrušme zpoplatnění. A nasaďme tam po celé délce radary a vybírejme za překročení rychlosti. Možná se vybere víc."Šetřílkové" budou řvát zase! A už mne s tou iniciativou, Novotný, nes..
Suchá je blbka...osobně jezdím tak maximálně Vary - Loket, občas do Sokolova. Za 300,- bych nepřemýšlel ani m inutu, ale 1500,- dát tý nenasytný prostitutce jménem stát při všech spotřebních daních nedám. Ale z poslaneckýho platu se všema náhradama se to asi platí jinak...
Ze Slaného, Kladna, Berouna, Mníšku pod Brdy a dalších míst je to do Prahy kam mnoho místních jezdí do práce to není ani těch 46 km. Přesto nikdo neuvažuje o nějaké "dálniční známce do práce". Vždyť je úplně jedno jestli ta dálniční síť na něco navazuje nebo ne. Já ten úsek na R7 "devastuju" úplně stejně jako někdo jiný ten úsek na R6.
Neprofesionálové použijí dálnici 2x až 3x za rok, třeba k zubaři do Prahy, například ze Strakonic musí po placené R4. Původní státní silnice č. 4, už zanikla a objížďky tak jsou přes obce, kde provoz obtěžuje.
Zaplatit tedy 500 Kč za ujetí asi 80 km tam a zpět je dost nepřiměřené. Kdo ovšem jezdí denně například Plzeň- Olomouc a zpět, ten si tu celoroční známku koupí jako za pakatel.
Známku na přesně určený úsek by si koupilo mnohem více lidí, než tu celoroční. Stačilo by na známce mít políčka s označením silnice, třeba D1 nebo R4 , zaplacené nechat být, zbytek perforovat. U budoucí dálkově čitelné známky by povolené úseky stály v odezvě známky na digitální dotaz stojanu. Ceny úseků pak lze stanovit tak, aby celkový příjem státu zůstal neutrální- v závislosti na délce úseku a jeho frekventovanosti. Rozlišení podle krajů je nelogické, třeba Jižní Čechy žádnou dálnici nemají.
Naopak - Nezaplacené perforovat a zbylé nechat být!
JInak je socialisticky systémovější pro občasné jízdy používat hromadnou dopravu, když chcete jet svým, plaťte si za luxus.
To je zase výmysl, socialistů, který ve finále vyjde dráž než kolik se vybere, hlavně že se honí hlasy voličů.
Kdo jede jednou za půl roku, tak holt místo dvaceti minut pojede hodinu, ostatním se investovaných 1500 vrátí tak po prvních čtrnácti dnech ježdění v ušetřeném čase a nespotřebovaném benzínu.
Takže za každodenní dojíždění do práce zaplatím míň než občasnou vyjížďku dál. Nebo někdo každý den dojíždí autem z Brna do Prahy ?
Pro zahraniční turisty, projíždějící zcela předem známými úseky české dálniční sítě by taková celoroční známka byla jistě výhodnější, než týdenní nebo měsíční známka na celou síť. Zvýšila by se návštěvnost ČR, třeba z Lipska do Vídně by se neobjíždělo po německých dálnicích. Příjem by byl nejenom z těch známek, ale i z nákupu PHM a stravy, případně i ubytování cestou přes ČR.
Jakože na socany nadávám kudy chodím, tak v tomto případě musím uznat, že jde o dobrý nápad, který může být prospěšný jak pro lidi, tak pro státní kasu.
Taky souhlasím, uvádím vlastní příklad - pseudo dálnice F-M - Ostrava, 12km úsek na nic nenávazující, když ji objedu, najedu stejně km, časově 5 min navíc, za to nehodlám platit 1500 Kč