Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chystané zpoplatnění německých cest děsí lidi. Dělejte něco, píší na úřad

Desítky mailů a telefonátů od lidí, kteří mají strach z plánovaného zpoplatnění německých silnic, v těchto dnech vyřizuje krajský úřad Karlovarského kraje. Obyvatelé příhraničí, jenž pravidelně cestují k západním sousedům za prací, se obávají neúnosného zvýšení nákladů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e35t72r 63D59l37e19s55k 2326709649105

Je to pravda nebo legranda ?! Občané se obrací na hejtmanství ?! To nebylo schopno vyjednat ani slevu na R6 a občané chtějí aby vyjednali úlevu v Německu ?! To by musel pan-soudruh hejtman něco dělat ! A ne nechávat problémy občanů v zásuvce ve stole !!!!!!!!!

+1/0
8.8.2014 10:27

M11o56n75i24k40a 56S38á57d88l90í45k28o74v24á 4776195327866

A to jsme se dostali kam... dostali jsme se do....:-/ Dálnice bych pochopila, je div, že je ještě Němci nezpoplatnili... ale všechny silnice? To zní opravdu jako vtip, který ale ve cvokhausu jménem EU může "zakladatelům" tohoto bordelu i projít... :-)

0/0
7.8.2014 17:36

J48a62n 51L65a11k60o60m50ý 7611885295304

A kolik čechů a poláků by pak po té dálnici jelo? A oni rozhodně nestojí o to, aby se jim v pátky a soboty ucpali městečka v příhraničí, kde je nyní klid a pohodovej provoz.

0/0
8.8.2014 4:18

L61u27c26i95a17n 36P54a26p26a63z56i32a59n 5124177971495

Postihlo by to především nepravidelné uživatele německých cest. Protože kupovat si co chvíli desetidenní vinětu by vyšlo velmi draho na počet najetých km. Pokud ale naopak někdo jezdí často, po celý rok, koupí si roční kupón a když se to rozpočítá na jednotlivé cesty, tak se nejedná o žádné dramatické zdražení cestování. Je to nepřijemné, pravda, ale to samé děláme i my cizincům. Problémem je, že v rámci EU není sjednocující prvek, chybí EU viněta pro všechny státy v rámci EU, takto zvláště v příhraničí je to na palici..., třeba v pomezí moravsko-slovensko-rakouském. Člověk jede jen pár km po rakouské či slovenské dálnici  a už aby měl zase jinou vinětu. A za humny je Maďarsko, tam také zase vinětu virtuální. Pak se jede raději po staré a stavění dálnic ztrácí na významu. Je to kontraproduktivní a nesmyslné. Když už není možné se domluvit na EU vinětě pro všechny státy EU, pak by bylo na místě mít aspoň možnost si koupit vinětu EU střední Evropa.

+1/0
7.8.2014 9:57

J81a27n 85L68a83k17o22m43ý 7101955255724

Taková roční EU viněta by ale stála minimálně 1000€ (s přihlédnutím k aktuální výši poplatků v itálii či Francii spíš mnohem více), koupil by sis jí?

0/0
8.8.2014 4:21

R77o66b19e36r37t 72L29a31s66l87o33p 9929160323901

Tak tento článek se opravdu povedl... Ten kdo jezdí pracovat do Německa s tím má problém? To je snad směšný ne? Když pojedete na dovolenou do Itálie, dáte za poplatky na dálnici za jednu cestu tam a zpátky víc než 80 EUR a pokud někdo pracuje v Německu za nějakých 1500-2000 EUR tak ho to určitě položí....

+1/0
7.8.2014 9:17

M40a90r63t93i62n 21V68r44á13t60n45í53k 6140819941218

Ač v Německu nepracuji, pohybuji se u našich západních sousedů poměrně často a roční poplatek 100€ mě nechává klidným. Vezmu-li v úvahu, že v ČR platím za mizerné rozbité dálnice v celkové délce zhruba 700 km ročně 1500 Kč (tedy zhruba 55 €), dostanu v Německu za 100€ o třídu lepší dálnice v délce skoro 11 000 km. Mnohem více mě štve nemravný poplatek za nedokončenou R6. !!Rv

+4/0
7.8.2014 7:33

M20i80c48h59a54l 29L94a86p82k84a 6403619579346

Opravil bych trochu zavadejici informace. Nejedna se o "návrh zpoplatnit cizincům všechny německé cesty", proti tomu se, pokud vim, Brusel postavil kvuli diskriminaci. PKW-Maut budou platit vsichni ridici, tedy i nemecti. Ovsem nemeckym bude (dle navrhu) castka odectena od dane, kterou plati kazdy rok za sve vozy (Kfz-Steuer). Napriklad muj kolega platil za starou rezavou Corollu rocne asi 200,- EUR. No a toto napriklad v Cesku nemame.

A obavy, ze to lidem jezdicim do Rise za praci zkomplikuje zivot, to je dobry hlod. Proc se jezdi do Rise pracovat? Protoze jsou tam v prumeru vyssi platy. A dalsi "benefity". Dam priklad, mate 3 deti, nemusite ani v Nemecku bydlet, a detske pridavky mate 558,- EUR mesicne, rocne tedy 6696,- EUR. A zrujnuje Vas poplatek 80 EUR rocne? Anebo jste kurak/kuracka. No tak si proste nekoupite mesicne 3 krabky, kdyz uz musite do Nemecka na vyhodne nakupy...

+5/−1
6.8.2014 15:03

M79a45r92t76i31n 78M16a42i14k14s42n63a57r 3894823678462

Njn, to bych taky tam jezdil pracovat :D

0/0
6.8.2014 15:13

J36a55n 76L51a54k55o76m70ý 7441135805194

A taky do Německa to jde i jinak než autem. Do příhraničí už x let funguje třeba EgroNet. Kdo tam bude jezdit často, tak ho dva tisíce ročně snad nezrujnují, kdo tam pojede občas, tak si buď koupí tu krátkodobou a nebo to vezme prostředkem hromadné dopravy. Mě se líbí to, že se zpoplatní všechno, a hotovo. Ne tak jak tady, že se to pak chytrácky objíždí a pokud je někde uzavírka, hned se hledá alternativa jak to objedou i ti bez známky. A zejména v tomto kraji nechápu, že to někomu vadí - v kraji, kde je kousek placené R6 odnikud nikam

+2/−1
6.8.2014 17:01
Foto

J31i58n20d19ř32i25c52h 75K82u13n88c 3772161753152

Tedy, paní redaktorko, poslední odstavec je opravdu Vaší ostudou. Co takhle shoda podmětu s přísudkem? RvRvRv

0/0
6.8.2014 14:18
Foto

J95i96n39d21ř29i46c57h 84K84u16n79c 3342671313422

Tak, takhle opravené už to působí důstojněji. R^

0/0
6.8.2014 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.