Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modří „žraloci“ přilákali na železniční koleje nové cestující

Až o 15 procent vzrostl v Karlovarském kraji zájem o cesty vlakem. Lidi láká na železnici devět nových vlakových souprav Regioshark. Modernizace vozového parku přišla České dráhy přibližně na 580 milionů korun. Čtyřicet procent nákladů uhradila díky programu ROP Severozápad Evropská unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V97l94a50d24i11m87í43r 72F65i48b45i79g46e69r 5964591491644

Textilní povlaky neberu jako megavýhodu. Jistě jsou pohodlnější ale z hlediska údržby to je složitější a všichni víme jak se vlaky čistí, takže za pár let bude v sedačkách zažraná špína.

Škoda že se vlaky nečistí tak jak by bylo potřeba.

Je fajn že se vlaky modernizují, ještě by to chtělo modernizovat rychlíky. Např rychlík Praha-Trutnov to je děs.

+3/−1
10.8.2014 18:38

R55a26d95e58k 43J58a48n13a56t43a 9905556494422

http://www.zelpage.cz/zpravy/9333

+3/0
10.8.2014 19:14

V93l18a69d95i50m47í28r 57F35i49b77i27g12e57r 5604371801134

Praha-Trutnov nemohou bát regiopantery od Jaroměře není elektrifikace v Hradci se přepřahá na brejlovce. Ono by stačilo kdyby tam nasadili vagony jako jsou v EC, IC

+2/0
10.8.2014 19:25

J53i56ř36í 21E35r58b90e92n 1793204426927

Praha-Trutnov jezdí přes HK? Pamatuji časy, kdy motorový rychlík jezdil z Chlumce nahoru rovnou na Paku...

0/0
11.8.2014 5:41

V39l70a40d75i83m95í32r 77F11i24b25i76g97e93r 5104811301674

Myslím ten co jezdí přes HK Motoráky jezdí i z Chlumce stále ale je to dlouhá cesta je tam klikatá trať a staví to v každé stanici.

0/0
11.8.2014 7:24
Foto

M10a12r85e63k 43S23o82f13r 9245880858189

Příliš hlučný motor, na Pardubicku již modrá barva bledne, stejně jako v jiných moderních vlacích se vevnitř zbytečně svítí i za slunečného dne, nicméně pokrok oproti 854

+1/−2
10.8.2014 16:16

O53n88d85ř93e73j 93F31e78l79c58a23n 6642354541627

Souprava vypadá hezky a možná toho dost "umí". Jenže stačí, aby se najednou více lidí rozhodlo, že pojedou konkrétním vlakem, na nějž je nasazena tato souprava a mačkáte se v ní jeko sardinky. Zažil jsem to v Ostrově.

+1/−4
10.8.2014 15:16

M36a38r15t90i90n 90R93u55z97i79c56k67a 1252858966867

maji to vymakany polaci,... maji i dost zakazek v Nemecku... a nevyhravaji diky zakazkam sitym na miru jedne firme...

+6/−3
10.8.2014 11:38

J78i88n25d29ř51i82c76h 24Š30k33o17p12e73k 4575331370145

ale poláci nám zaměstnanost nezlepší

+6/−4
10.8.2014 12:53

M18a91r21t33i94n 39R20u72z41i27c77k86a 1952438106897

A nemyslite, ze je to problem toho vyrobce? At se snazi byt lepsi nez polaci a nemusite se bat o tu zamestnanost...

Ja davam prednost ceskemu zbozi, ale nemuzete po me chtit, abych si kupoval (a vlaky jsou po nas vsechny cestujici) neco horsiho, kdyz mam v nabidce neco lepsiho...

+2/0
11.8.2014 12:09

M42i92r23o52s77l47a15v 15G96r88o27s42s69m28a92n70n 8632559914

Protežování vede ke ztrátě konkurenceschopnosti.

0/0
12.8.2014 18:18

A90l67a75n 15Ř56e96p50k63a 4855426

Pozitivní článek o drahách a on ho samozřejmě nepsal redaktor Sůra ;-D

+11/−1
10.8.2014 11:28
Foto

M24i39l89o23s88l30a79v 85Z31í98t20k13a 8930894347210

Provoz motorového vozu s naftovým motorem samozřejmě není levnější než provoz s elektrickým pohonem. Levnější je jen nákup soupravy. Monopolní dodavatel elektrických vozidel ŠKODA má neskutečně vysoké ceny, zvláště u dvousystémových souprav, které by na páteřní trati Cheb-Ústí byly potřeba. Cestující jistě ocení i zrychlení na mnoha úsecích tratě 140. Další cestující by na železnici nalákala ještě větší nabídka spojů a lepší návaznost na další druhy dopravy ( zvláště v Karlových Varech samotných ). Rovněž je potřeba urychlit rekonstrukci nádraží a nástupišť v Karlových Varech, Chodově.

+5/−1
10.8.2014 10:24

R27a11d77e70k 85J95a37n66a94t43a 9455516584652

Pořizovací cena (promítnutá do splátek/odpisů) tvoří velkou část nákladů, takže slovo "jen" není na místě.

A elektrická souprava je dražší ne kvůli Škodě, ale kvůli nákladnějšímu vývoji, výrobě, schvalování, atd. Ani na Západě nejsou na železnici přiliš běžné elektrické soupravy s malou kapacitou. A v neposlední řadě, elektrické napájecí systémy nejsou v Evropě přiliš jednotné. Takže zatímco motorová jednotka se dá do jiné země prodat s malými upravami, elektrická se musí měnit více. To vše má vliv na cenu.

+10/0
10.8.2014 12:42

A44l32e75x24a83n98d95r 62K83o95s92t60k60a 5619126659556

V neposlední řadě nejsou zdaleka všechny tratě elektrizované. Diesel může jet i pod dráty, opačně to nejde.

+7/0
10.8.2014 13:21

M58i13l78a35n 64B67r58o74ž 9293957545714

Je  otázka, kolik je neelektrifikovaných tratí v tomto kraji...

0/−2
10.8.2014 15:40

J39i64ř44í 62E54r84b36e13n 1963364506247

U nás? Až moc.

A zejména všechno, co souvisí s Libereckým krajem, je neuvěřitelně poddimenzované a zanedbané. Do Liberce nevede jediná dvoukolejka ani jediná elektrika - moderní tratě končí úsekem Děčín - Všetaty - Chlumec - Hradec - Jaroměř, všechno mezi tím jsou klikaté udýchané jednokolejky :-(

+1/0
11.8.2014 5:45

M33i50l26a19n 82B39r81o18ž 9903637195854

U Vás ano, měl jsem na mysli spíš Karlovarský kraj. Tam toho opravdu moc není.

+1/0
11.8.2014 6:28

J89i17ř68í 13E79r68b21e69n 1403284306517

Naopak je tam toho moc! V Karlovarském jsou pod trolejemi jen hlavní trasy Cheb - Ústí, Cheb - Plzeň a přeshraniční Cheb - Vojtanov - Německo.

Copak z Varů do Nové Role a na Potůčky, nebo do Mariánek, nebo do Kraslic jezdí elektrika? ;-)

0/−1
11.8.2014 8:10

M18i34l57a63n 75B25r41o35ž 9613627265814

A to opravdu provozují České dráhy?

0/−1
11.8.2014 8:48

J38i76ř66í 37E41r45b84e48n 1573744596747

I kdyby to provozovala Kotěhůlská drážní s.r.o., tak bez zatrolejování tratí se tam s elektrickou jednotkou zkrátka nedostanete a nesvezete, leda ve vleku za brejlovcem ;-D

+2/−1
11.8.2014 19:22

M25i24l42a66n 18B29r72o25ž 9263677545164

O tom já se s Vámi nepřu, jen ten článek je o Českých drahách, a jak je to pro ně výhodnější, pak navazujete vy s těmi tratěmi, tam ale nejezdí České dráhy...Takže nevím, jak je to výhodnější, když to většinou používají na tratích, kde jsou dráhy. Ano, v článku se píše, pokud to není tolik vytížené, to by ale tedy chtělo konkrétní příklady.

0/0
11.8.2014 22:54

M24i49l81a38n 11B91r14o61ž 9403127755474

chtěl jsem napsat "kde jsou dráty:-)"

0/0
11.8.2014 22:55

J33i36ř30í 82E52r70b75e91n 1193244966677

Vaše replika (10/8, 15:40) však začínala tím, kolik že je v Karlovarském kraji neelektrifikovaných tratí, a na to jsem odpovídal ;-)

0/0
12.8.2014 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.