- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Textilní povlaky neberu jako megavýhodu. Jistě jsou pohodlnější ale z hlediska údržby to je složitější a všichni víme jak se vlaky čistí, takže za pár let bude v sedačkách zažraná špína.
Škoda že se vlaky nečistí tak jak by bylo potřeba.
Je fajn že se vlaky modernizují, ještě by to chtělo modernizovat rychlíky. Např rychlík Praha-Trutnov to je děs.
Příliš hlučný motor, na Pardubicku již modrá barva bledne, stejně jako v jiných moderních vlacích se vevnitř zbytečně svítí i za slunečného dne, nicméně pokrok oproti 854
Souprava vypadá hezky a možná toho dost "umí". Jenže stačí, aby se najednou více lidí rozhodlo, že pojedou konkrétním vlakem, na nějž je nasazena tato souprava a mačkáte se v ní jeko sardinky. Zažil jsem to v Ostrově.
maji to vymakany polaci,... maji i dost zakazek v Nemecku... a nevyhravaji diky zakazkam sitym na miru jedne firme...
ale poláci nám zaměstnanost nezlepší
Pozitivní článek o drahách a on ho samozřejmě nepsal redaktor Sůra
Provoz motorového vozu s naftovým motorem samozřejmě není levnější než provoz s elektrickým pohonem. Levnější je jen nákup soupravy. Monopolní dodavatel elektrických vozidel ŠKODA má neskutečně vysoké ceny, zvláště u dvousystémových souprav, které by na páteřní trati Cheb-Ústí byly potřeba. Cestující jistě ocení i zrychlení na mnoha úsecích tratě 140. Další cestující by na železnici nalákala ještě větší nabídka spojů a lepší návaznost na další druhy dopravy ( zvláště v Karlových Varech samotných ). Rovněž je potřeba urychlit rekonstrukci nádraží a nástupišť v Karlových Varech, Chodově.
Pořizovací cena (promítnutá do splátek/odpisů) tvoří velkou část nákladů, takže slovo "jen" není na místě.
A elektrická souprava je dražší ne kvůli Škodě, ale kvůli nákladnějšímu vývoji, výrobě, schvalování, atd. Ani na Západě nejsou na železnici přiliš běžné elektrické soupravy s malou kapacitou. A v neposlední řadě, elektrické napájecí systémy nejsou v Evropě přiliš jednotné. Takže zatímco motorová jednotka se dá do jiné země prodat s malými upravami, elektrická se musí měnit více. To vše má vliv na cenu.