Diskuze

Modří „žraloci“ přilákali na železniční koleje nové cestující

Až o 15 procent vzrostl v Karlovarském kraji zájem o cesty vlakem. Lidi láká na železnici devět nových vlakových souprav Regioshark. Modernizace vozového parku přišla České dráhy přibližně na 580 milionů korun. Čtyřicet procent nákladů uhradila díky programu ROP Severozápad Evropská unie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VF

Textilní povlaky neberu jako megavýhodu. Jistě jsou pohodlnější ale z hlediska údržby to je složitější a všichni víme jak se vlaky čistí, takže za pár let bude v sedačkách zažraná špína.

Škoda že se vlaky nečistí tak jak by bylo potřeba.

Je fajn že se vlaky modernizují, ještě by to chtělo modernizovat rychlíky. Např rychlík Praha-Trutnov to je děs.

3 1
možnosti
Foto

M10a45r72e79k 79S30o35f74r

10. 8. 2014 16:16

Příliš hlučný motor, na Pardubicku již modrá barva bledne, stejně jako v jiných moderních vlacích se vevnitř zbytečně svítí i za slunečného dne, nicméně pokrok oproti 854

1 2
možnosti
OF

Souprava vypadá hezky a možná toho dost "umí". Jenže stačí, aby se najednou více lidí rozhodlo, že pojedou konkrétním vlakem, na nějž je nasazena tato souprava a mačkáte se v ní jeko sardinky. Zažil jsem to v Ostrově.

1 4
možnosti
MR

maji to vymakany polaci,... maji i dost zakazek v Nemecku... a nevyhravaji diky zakazkam sitym na miru jedne firme...

6 3
možnosti

ale poláci nám zaměstnanost nezlepší

6 4
možnosti

A44l42a30n 59Ř20e21p21k85a

10. 8. 2014 11:28

Pozitivní článek o drahách a on ho samozřejmě nepsal redaktor Sůra ;-D

11 1
možnosti
Foto

Provoz motorového vozu s naftovým motorem samozřejmě není levnější než provoz s elektrickým pohonem. Levnější je jen nákup soupravy. Monopolní dodavatel elektrických vozidel ŠKODA má neskutečně vysoké ceny, zvláště u dvousystémových souprav, které by na páteřní trati Cheb-Ústí byly potřeba. Cestující jistě ocení i zrychlení na mnoha úsecích tratě 140. Další cestující by na železnici nalákala ještě větší nabídka spojů a lepší návaznost na další druhy dopravy ( zvláště v Karlových Varech samotných ). Rovněž je potřeba urychlit rekonstrukci nádraží a nástupišť v Karlových Varech, Chodově.

5 1
možnosti
RJ

Pořizovací cena (promítnutá do splátek/odpisů) tvoří velkou část nákladů, takže slovo "jen" není na místě.

A elektrická souprava je dražší ne kvůli Škodě, ale kvůli nákladnějšímu vývoji, výrobě, schvalování, atd. Ani na Západě nejsou na železnici přiliš běžné elektrické soupravy s malou kapacitou. A v neposlední řadě, elektrické napájecí systémy nejsou v Evropě přiliš jednotné. Takže zatímco motorová jednotka se dá do jiné země prodat s malými upravami, elektrická se musí měnit více. To vše má vliv na cenu.

10 0
možnosti