Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na nádraží v Chebu se převrátil jeřáb, obsluze rozdrtil nohy

Příliš těžký náklad chtěl ráno posunout jeřábník na chebském nádraží. Stroj, který ovládal, se pod tíhou kolejových částí převrátil na bok a přimáčkl ho. S rozdrcenýma nohama jej přepravil vrtulník do plzeňské nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R80a65d77e56k 77H24a94n45k32a 8176667149833

Teď je nejdůležitější, aby se tomu chlápokovi podařilo zachránit nohy...!

+7/0
17.8.2014 16:57

V18á54c56l75a28v 44V78á81v54r28a 5846989301497

V rozvojových zemích jsou často i základní bezpečnostní předpisy pro srandu králíkům. Něco podobného je ve vyvinutých zemích vzácná výjimka. Nikdo na světě by mě nepřřinutil porušit bezpečnostní předpisy. Jsem zvědav, kdo mu bude platit za úraz, za bolestné, za ušlou mzdu... A pokud je to čistě jeho chyba, tak za blbost se platí. Bohužel.

+2/−5
17.8.2014 15:36

A91r73t74u85r 40D34e64n93t 4363970841748

V našem postkomunistickém blbákově jsou skutečně lidé, kteří jsou donuceni předpisy často a dlohodobě porušovat, chtějí-li si udržet své zaměstnání. Např. řidiči dálkové dopravy jsou typickým příkladem. Nechceš dělat, co se ti řekne, nemusíš už zítra chodit. Neříkám, že je to správné, ale děje se to.

Otázkou druhou už je, zda je právě toto ten případ.

+12/0
17.8.2014 16:03

R78e85n17é 67Z45a52c50h 9207500665327

To je blábol Arture. Vyhozením zaměstnance nezanikne pracovní místo. Přijde jiný a ten bude mít práci, takže šul nul. Vyhození zaměstnance nic nevyřeší ani zaměstnavateli, protože ten musí jiného zaměstnance hledat a zapracovaný zaměstnanec se dnes hledá obtížně, vzdor zprávám o údajné nezaměstnanosti.

Navíc takto vyhozený pracovník v takovém případě má reálnou šanci se úspěšně se zaměstnavatelem soudit.

Nesouhlasím s Tebou v ničem.

+1/−2
17.8.2014 20:07

A38r57t11u50r 11D83e32n38t 4923240731958

O zaniknutí pracovního místa nikdo nic neříkal. Zaměstnavatel může pracovníkovi tak znepříjemnit život, že ten raději odejde sám.

Na ten výše uvedený kamion vždy někoho seženete, takže za kratší konec tahá zaměstnanec.

Soudit se pár let můžete, ano. Z čeho budete ale mezitím žít?

Souhlasit se mnou nemusíte, zřejmě ani ten příspěvek nebyl určen vám a dost možná žijeme každý v jiné ČR.

+4/0
17.8.2014 20:25

R40e43n90é 28Z52a48c53h 9607290775437

Schopný člověk není nucen flinkat práci ignorováním pracovních předpisů. Takového člověka si zaměstnavatel drží.

Naproti tomu člověka, který flinká práci, nedodržuje pracovní předpisy každý zaměstnavatel rád vyhodí, protože takoví pracovníci přináší firmě jen maléry.

Zaměstnavatelé si zaměstnance nenápadně selektují. Hloupý by byl zaměstnavatel, který by znepříjemňoval život schopnému pracovníkovi, protože o takové pracovníky je poškrk, vzdor nezaměstnanosti a všimni si. Pracovník, který flinká předpisy brzy začne flinkat všechno. Nejrozumnější je, co nejdříve vyhodit.

Ostatně taky tady v tomto případě ten jeřábník zanedbal snad vše co mohl. Měl ten jeřáb vůbec vysunuty vzpěry? Měl pořádně ukotveny patky? Nevím. Z fotky si tím nejsem jistý. Teď mají malér oba dva. Pracovník a zaměstnavatel taky.

0/−1
17.8.2014 23:13

J68a98n 94P47e59l49e56c78h 2382514165526

nedělejte si iluze, i v tom slavném Německu to není s dodržováním bezpečnosti úplně echt

+3/0
17.8.2014 17:22

P56a82v33e23l 91M51a74ř55í81k 3632220200364

Lepsi nohy nez hlava.

0/0
17.8.2014 15:18

J11i61ř32í 67P11š22e71n18i79č66k80a 6124877842789

No žít bez nohou taky nebude zrovna výhra....:-P

+3/0
17.8.2014 15:27

V52a67c94l67a88v 36P48e70r69o25u39t68k77a 6128877864451

kolik je asi nosnost jeřábu a kolik těch pražců přijde mi,že už to jedno osazené pole bylo maximum, ale teoretizuji ...

+2/0
17.8.2014 15:12

M82a36r33t48i93n 55B69ř49e93z79i48n13a 8658425890622

28 t. S délkou vysunutí výložníku, se ale tato hodnota snižuje.

Viz. diagram na přiloženém odkazu.

http://www.autojerabymalina.cz/cz/pujcovna-jerabu/ad-28/

0/0
17.8.2014 16:18
Foto

V88á76c39l94a26v 52V47o73v22e61s 6977858821136

Každý jeřáb má pojistku proti přetížení. Určitě si ji vyblokoval a než přijde policie kamarád mu ji opět zapojí a na nic se nepřijde.

Mám vlastní zkušenost.

+1/0
17.8.2014 14:49

M40i76l77a93n 65T15r58o55j14a72n 7488960488421

to je dobře

0/−1
17.8.2014 15:17

R67e32n65é 58Z95a78c24h 9237210565497

Vyšetřovatele Václave nepochybně považuješ za hloupé. Jestli jeřábník vyblokoval přetěžovák a kamarád ho znovu zapojil, s vysokou pravděpodobností se prokáže. Slouží k tomu výpočty. Znalec si s tím poradí a spočítá to celkem přesně. Na nějaké dodatečné podvodné manipulace nespoléhej.

+2/0
17.8.2014 20:14

A65r82t84u73r 81D93e71n62t 4203760181358

Tak nemuselo to být jen přetížení. Mohly být špatně vysunuté opěry, případně nepevný podklad, vada materiálu, co my (zatím) víme...

+2/0
17.8.2014 16:08
Foto

P86e48t33r 57H40n31ě34v31s77a 4551973416530

Na obr. č. 4 je patrné, že stabilizační opěry nebyly na pravé straně vysunuty do boku.

+1/0
17.8.2014 18:45

P38e41t37r 85M34a25r63š66o46u25n 5485748696396

...vyproštění převzali posádky záchranářů. Jo, to byly nějaké měkké posádky :-P

+4/0
17.8.2014 14:49

J90a53n 34Š85e31s90t24á39k 3708569549664

abstinenční příznaky? nebojte, za chvíli je prvního září a už budete moct opravovat zase za prachy;-D

+1/−4
17.8.2014 16:29

P81e89t32r 27M87a36r85š42o37u65n 5405348346526

Ne nejsem ucitel. Ale pokud vam prijde vtipna takova do oci bijici hrubka shody podnetu s prisudkem od novinaru zivicich se psanim,tak prosim. (Ps. Ted tu nemam hacky, carky, protoze z mobilu to idnesu blbne)

0/0
17.8.2014 19:26

J91a71n 30Š12e17s18t64á60k 3938409339304

tam byla pouze stylistická chyba neb tam bylo zbytečně navíc slovo posádka ;-D

0/0
17.8.2014 19:43
Foto

L22a19d62i24s11l65a39v 78H58a80r76v24á96n60e48k 9835968633873

Ty fotky o příčině převrácení moc nevypovídají.Ty "kusy kolejnic s namontovanými pražci" se nazývají kolejové páry.

0/0
17.8.2014 14:28

P93e60t96r 48R32u67m50p54l46i57k 4279397379863

my jsme tomu říkali kolejové pole. Nevím jestli se to dělo jen u železničního vojska, ale je to už jedno a taky se málem převrátil jeřáb, patka zajela do země, ty pole jsou strašně těžký.

+3/0
17.8.2014 14:46

J63a16n 73Z32e73m50a38n 8686942724422

Kolejová pole to jsou.

+2/0
17.8.2014 15:55

T90o53m87á20š 57J26a75s96n76ý 3455358601228

Příčina - Na pravé straně jeřábu vzpěry pouze spuštěny a nevysunuty !!

+5/0
17.8.2014 13:58

M24a91r43e24k 83J42a11n 2623462864202

Dobrá myšlenka. Jen se znova podívejte pořádně na ty fota. Na silnici leží levá patka od "vzpěry". Taky dám myšlenku. Jeřáb byl "dálkový" + vypnuto "přetížení".

+2/−1
17.8.2014 14:10

M95i41c20h73a88l 46S65t90ř12í74t88e75c96k65ý 4367985104625

Asi myslíte pravou, protože obě levý zůstaly na pístnicích.

+1/0
17.8.2014 14:15

M39i19c28h79a22l 20S59t58ř94í54t20e39c41k37ý 4167115984615

Přesně tak, i kdyby to převrácení nezabránilo, tak by se alespoň nestal tak vážný úraz.

0/0
17.8.2014 14:11

R83u65d32o87l97f 69P69e19t48ř12e66k 4264286161

Při této náročné práci musí člověk uvažovat a vše dokonale zabezpečit!!

+1/0
17.8.2014 14:22

M11a62r83t56i10n 76B61ř97e62z38i87n70a 8468915450572

Možná ty vzpěry musel nechal zasunutý proto, aby s ohledem na velkou váhu zvedaného břemene a nosnost jeřábu, mohl stát co nejblíže. Pak ale při přetížení jeřábu,  mu měla zaúčinkovat ochrana proti přetížení.

0/0
17.8.2014 16:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.