Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Skončila obnova trati svobody na české straně. Teď se čeká na Němce

Dlouho připravovaná rekonstrukce trati z Aše do Selbu, která je známá také jako trať Vlaku svobody, na české straně skončila. Vlaky však na ni prozatím nevyjedou. Přestože čeští železničáři hlásí hotovo, čeká se na to, až podobné hlášení přijde i z německé strany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e22t93r 64M73a33t23o63u10š72e60k 2569486941

A já se ptám, proč se taková trať vlastně opravuje? 70 milionů a denně tam pojede doslova pár lidí za pár korun, které zdaleka nestačí ani na pokrytí nákladů na provoz již dotované trati, takže o nějaké návratnosti této investice nemůže být ani řeč. Není náhodou mnoho jiných věcí, kam by měl stát investovat? Tohle zkrátka nechápu.

0/0
2.7.2015 20:20

M33i51r11o98s44l97a26v 22Z77i46k41m39u84n78d 7169343654753

Proč by se neopravila, když část z toho zaplatí operační programy EU. Frekvence tam bude, stejně jako je frekvence na trase z Chebu do Marktredwitz. Vlaky budou jezdit v rámci projektu EGRONET ...

0/0
19.7.2015 20:36

P51e48t41r 25K64o53š47í72č98e38k 8341960825821

"...V září 1951 však skupina železničářů využila toho, že koleje vedou až do tehdejšího západního Německa, a vlakem se 110 cestujícími prorazila železnou oponu. V zahraničí tehdy zůstalo 34 lidí, zbytek se vrátil zpět do vlasti..."...kde si v následujících létech těch 76 ještě 38 let drbalo hlavy :-)

0/0
1.7.2015 19:21

J26o89s70e84f 52T37r98ö55g24l 8799982266276

Minimálně několik z nich byli Stbáci, kteří v té době pravidelně doprovázeli všechny příhraniční vlaky (i když v tomto případě je železničáři přechytračili).

0/0
1.7.2015 23:29

B42o93h37u84s93l48a94v 79K96r56á90l35í46k 2541950349266

Tak Správa železniční dopravní cesty už se taky stala společností, slečno Jitko?

0/0
1.7.2015 14:53

J83i53ř49í 57E55r68b88e45n 1483234486527

Obnovy těchto tratí jsou záslužná činnost a jistá investice do budoucnosti (pokud se ovšem zase někteří mocipáni nezblázní).

Ještě by to chtělo obnovit úseky Jindřichovice-Mirsk, Frýdlant-Žitava, Moldava-Freiberg, Vejprty-Annaberg a další...

+1/0
1.7.2015 14:34

P91e27t45r 64M37u29n40z15a10r 1485121449876

Frýdlant - Žitava? A přes ten polský důl poletí vlaky vzduchem nebo jak? Jste se zbláznil? Buďte rád za malé pokroky, že třeba jezdí z Harrachova do Polska.

Jindřichovice-Mirsk no nevím tam už je to dost zanedbané a ta ekonomická výhodnost aby se to vyplatilo tam asi není.

+3/0
1.7.2015 15:35

V45l92a23d93i26m90í53r 58N88o62v25á71k 3762834476681

Neurážejme pisatele,sice nemusí mít úpně pravdu.Polský důl bude v budoucnu zasypán zrovnatak jako některé severozápadní výsypky,takže stavba trati je možná.A ne všude jsou doly.

Myslet stále ekonomicky,tj.na peníze se vyplatit též nemusí.Mně stačí,když mi každou hodinu zarachotí přes tisíc aut.O prachu nemluvě.Takže můj ušní lékař si nemůže stěžovat na práci.O otevření oken nyní v horku se mi může jen zdát.

0/0
1.7.2015 16:51

F95a57b98i80o 41S53g63a72t88t80o27n76i 9921210827140

OMG zasypat tu polskou jámu? Doporučuji napřed kouknout na Google earth.

0/0
1.7.2015 19:47

J47o23s66e32f 94T31r54ö95g56l 8989432386826

Frýdlant-Žitava bývala úzkokolejka, ta by asi dnes neměla jiný než turistický význam podobně jako zbytek úzkokolejné sítě v okolí Žitavy.

Co by spíše chtělo dát dopořádku je polský úsek trati Liberec-Žitava, který je v katastrofálním stavu. Ještě z 70. letech, při obnovení možnosti výstupu a nástupu v Žitavě, bývala jízdní doba Hrádek-ŽItava 5 minut a traťová rychlost tuším 70 km/h (nezažil jsem to, čerpám jen z archivu jízdních řádů). Před 8 lety jsem byl v Žitavě na stáži a pravidelně dojížděl, jezdilo se už jen 40 km/h. Dnes je rychlost 30 km/h. Hranice se pozná podle stavu tratě, u nás opravená, následuje zarostlý rozpadající se polský úsek a na něj navazuje moderní německá trať s kolejemi s pružným upevněním, které se v ČR dávají na koridory. A poláci za to vybírají poplatky za každý vlak.

+3/0
1.7.2015 23:35

V49l64a51d55i66m41í52r 54N45o16v14á48k 3592304376191

To je v pořádku,nemuusí se pořád jezdit jen auty.Další vlaštovka po otevření trati z Dolní Poustevna do Němec,která je údajně hojně využívaná.

+3/0
1.7.2015 13:46

B35a81r94b51o41r67a 39L70a80n45č10o35v53á 3842831546297

docela bych ráda slyšela příběh emigranta co byl v tom vlaku....

0/0
1.7.2015 13:42

J44a16r40e61k 34K47a53l51i61v91o77d59a 7286563711346

Jeden díl dokumentárního seriálu Osudové okamžiky zaobíral tímto případem.

+2/0
1.7.2015 15:26

J68a47r72e61k 42K40a17l96i22v84o85d94a 7516283901316

Tak pardon, je to tento dokument https://www.youtube.com/watch?v=aSfTGhOMnCY

+1/0
1.7.2015 16:08
Foto

Z29b93y39n84ě30k 78M73e57l57i96c89h15a47r 9925307275539

to je snad poprvé, co je někde úsek v ČR hotov dřív... jinak Němci a Rakušani musej pořád čekat na nás...

+1/0
1.7.2015 12:29

J62i29ř26í 46E80r67b12e74n 1323644226617

To by mě zajímalo, kterou železnici obnovili Němci/Rakušané dřív než my?

Nerejpu, jen se ptám.

0/0
1.7.2015 14:23

B67a55r19b73o85r38a 97L61a42n49č47o68v98á 3142831436277

například ces i nedokončil i rychlostní dráhu na trati Mnichov Praha...

0/0
1.7.2015 16:21

F90a74b91i65o 76S97g64a71t14t82o22n70i 9811540557190

Omyl úsek z Poustevny opravil CD také dříve.

0/0
1.7.2015 19:50

M45i94r39o43s95l72a16v 90Z29i90k30m79u77n77d 7819633284413

V Dolní Poustevně pokračovala kolej až ke státní hranici, teoreticky se tam nemuselo nic obnovovat.

Nová kolej se položila v rámci dopravní devastace stanice ...

0/0
19.7.2015 20:38

M15i72r46o69s11l77a21v 18Z24i33k24m49u70n66d 7929223894683

V Dolní Poustevně byla položena kolej až ke státní hranici (byla tam nasypána hromada hlíny) za níž pokračovaly koleje německé prorostlé náletovou vegetací ...

V rámci dopravní devastace byla položena nová kolej ...

0/0
19.7.2015 20:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.