Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nedáváte spropitné, plaťte víc. Restaurace účtovala cizincům jiné ceny

Česká obchodní inspekce odhalila v jedné karlovarské restauraci nešvar. Obsluha tam účtovala cizincům vyšší ceny a vysvětlovala to tím, že nechtějí dávat spropitné. Pro tyto účely měl podnik vyrobené i vícejazyčné jídelní lístky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A68l37o25i80s 19P87e57t11r86z65e68l 7565566905611

Tak jdete do KFC, Mc D.  ,tam neplatite spropitne.

0/0
28.10.2015 7:19

A40n91d52r33e42a31s 14L69e82d81e98r30e64r 5579284376393

Za komoušů měly Interhotely jako GH Moskva (Pupp) nebo Centrál už couvert někdy v 60tých letech. První položka nahoře jídelního lístku. 2-)

0/0
27.10.2015 22:34

J94o70s22e45f 21D12r71d84a 6780979502796

Na výletních lodích na Vltavě v Praze dost normálka. Když jsme se podivovali nad cenou pressa za 75Kč, všimla si nás obsluhující, sebrala nápojový lístek a přinesla jiný. Ejhle. Na novém lístku byla již káva za 35.- Někde si  musí natrhat na nájem...!

0/0
27.10.2015 16:53

V90i77k79t79o30r 27Z22á70b14r77a59n63s67k41ý 3970198664923

Tahle branže je prolezlá různými vych*ánky. Asi to bude přístupem majitelů, personál je jen jejich obrazem. Nejedná se o všechny, je jich však dost. Kromě nabídky a servisu nevalné úrovně považuji za největší švajneraj jejich snahu vydrbat se zákazníkem.

Nedávno jsem byl s manželkou v restauraci, chtěla čistou kohoutkovou. Přinesli karafu 0,7l za 70 Kč, bez upozornění na cenu, bez dotazu kolik toho chce...

A čepování piva pod míru je běžnou věcí, takovou českou tradicí, kterou již nikdo nekritizuje.

Není divu, že asertivní zákazník pak nedává spropitné. Není to povinnost.

0/0
27.10.2015 16:30
Foto

J68i37ř39í 60K84a78r25e29š 7888801489629

Jaká restaurace ? Takovým lidem nechci dávat ani jednu korunu!

0/0
27.10.2015 15:52

O33n63d89ř90e14j 29M50a43l40ý 3154653343273

Jasně, nedávají spropitné (které není povinné a je to jen dobrá vůle zákazníka), tak vám napálíme příplatek. Rv

+3/0
27.10.2015 12:34

Z20d57e77n78ě14k 61W27e85r53n81h51a61r26t 6937115142968

On je nešvar i samotné spropitné. Číšník má být placen z výdělků restaurace. Pokud jim chci něco dát navíc, je to jen moje dobrá vůle a odměna za nadstandardní služby, rozhodně nejde o nějakou povinnost. A když nadstandardní služby nejsou, tak proč bych něco platil? Dát spropitné v podniku, kde na mě zapomněli s objednávkou a deset minut mávám šrajtoflí na vrchního, než mě vůbec přijde milostivě zinkasovat?

+19/0
27.10.2015 12:27

M32a89r64t24i36n 10P76e49t93r 6893262588239

Co se rýče spropitného, liší stát od státu. Někde není spropitné zvykem dávat prakticky vůbec, v jiných státech se obvykle při slušných službách dává, ale výše je zcela na vůli zákazníka a v dalších státech vám na účet automaticky připočítají třeba 10 procent, ať jste v restauraci spokojeni či nikoliv, dát můžete pouze ještě více. A ČR je, řekl bych, takový zlatý střed.

+2/0
27.10.2015 14:15

M62a70r14t43i73n 30P47e49t84r 6293312768789

Oprava první věty: Co se týče spropitného, praxe se liší stát od státu...

0/0
27.10.2015 14:16

P81ř47e39m86e34k 48P38a42v82k75a 8688132838561

Přesně tak. Co se mne týče, tak výše spropitného se u mne odvíjí i od "přemrštěnosti" cen jídla. Vycházím z předpokladu, že když už restaurace má o polovinu vyšší ceny, než je u podniku dané kategorie běžné, bude mít i víc na mzdy zaměstnancům, a když už mi proluftuje šrajtofli, nebudu si ji ještě jednou vyprazdňovat sám. Pokud jsem s cenou a obsluhou spokojený, dávám standardních 10% navíc.

+2/0
27.10.2015 14:18

J11a38n19a 70K10u36b39o29v79á 6569822298790

Já se řídím celkovým dojmem.

Pokud je cena přemrštěná, mám možnost odejít jinam. Pokud už se usadím, očekávám příjemné chování.

Relativně nedávno jsme byly s kolegyněmi - a otrávený ksicht číšníka, fláknutí talíři, o pití aby se člověk prosil, pak i na placení jsme čekaly.

Ovšem potom jsme si nechaly všechny vrátit opravdu do koruny.

0/0
27.10.2015 17:00

M66a57r46t70i43n 46F56i28l38i20p16c64z76y30k 3801781935443

Problém je, že na ten couvert není zákazník upozorněn obsluhou, bývá někdy umístěn v jídelním lístku tam, kde se člověk nedívá, pokud tam vůbec uveden je a v mém případě se stává, že se to dozvím až pří placení.

Rozhodně to není problém pouze českých restaurací, naposledy jsem se s tím setkal v Itálii .. couvert byl pevný ve výši 2EUR.

+7/0
27.10.2015 12:15

M39a89r73t45i21n 74F57i30l49i49p61c67z81y14k 3151681705833

Jinak v té Itálii to bylo celkem zajímavé v tom, že před polívkou přinesli různé nakrájené pečivo, tyčinky, nějaké dochucovací omáčky. Donesli polívku a odnesli pečivo, odnesli talíře po polívce a s nimi odnesli i omáčky, donesli druhé a do 3 minut odnesli i poslední věci a to byla sůl a nadrolená margharita ... dost jsem na to koukal, protože je celkem přirozené, že si třeba jídlo dosoluji podle potřeby i v průběhu konzumace. Byl to takový couvert necouvert. A za 2EUR pro každého u stolu.

0/0
27.10.2015 12:30

L46i15b35o65r 37F38o71l27t13ý16n33e15k 2576495857224

Jenže tam ten couvert máte na účtence a co jsem tam zažil, tady nezažiju (ve zkratce fakt super chování obsluhy).

Ostatně věřím, že kdyby jste se ozval, tak vám to tam nechají - holt jiný kraj...

+1/0
27.10.2015 13:25

J53a39r15o31s46l70a22v 22K95a17d65l70e38c 5111599172581

Couvert je u nás docela běžný v "lepších" restauracích. Někde alespoň dají "zdarma" předkrm než donesou objednávku. Takových "servisních" poplatků nalezneme napříč obory přehršel...;-D

0/0
27.10.2015 12:13

T96o41m88á19š 72K61u45c72h92a71ř 3507961448901

Tak si to mají napsat jako přirážku za komunikaci v cizím jazyce. To by mohlo projít, na zámcích si za cizojazyčný výklad taky běžně účtují.

+7/−1
27.10.2015 12:12

R22a80d68o60s74l62a49v 47K74l91a22u68d30a 5714118884112

Servisní přirážka;-D

0/0
27.10.2015 12:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.