- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechci ten projekt nijak shazovat, ale taky s emi to moc nezdá...
Když si to shrneme, tak 450 mil. Kč stálo to, aby motoráky mohly jezdit z předměstí nepříliš velkého Selbu na předměstí rovněž nijak velké Aše (ano, i tam je to z centra na nádraží docela z ruky). Další miliony bude stát provoz těchto vlaků. A pro spojení Chebu a Hofu by snad bylo lepší jet přes Marktredwitz, kde je komfortnější trať, ne?
Doufám, že si autor článku ani chvíli nemyslel, že si na sebe regionální vlaky vydělají jen jízdenkami, když navíc musí zaplatit za použití koleji. Veřejná doprava, zvláště pak regionální, je v celé zemi i světadíle podporována z veřejných rozpočtů. Podobný objev jako zde lze učinit na většině vlakových i autobusových linek.
A jejda jejda, tady někdo dělá něco tak trochu jinak, než by se to mělo dělat. Pokud bych byl soukromý subjekt, tak si nejdříve spočítám, jestli má moje investice vůbec nějaký smysl, a pak bych se teprve pustil do díla. Buď smysl finanční nebo alespoň morální. Od začátku je jasné, že finančně je to jasný průšvih. Morální? Komu to vlastně prospěje? Těm pár jedincům, kteří pojedou na výlet vlakem? Ale i ti si rychle spočítají, že plné osobní auto je nejen levnější, ale také výrazně pohodlnější. Ale politik a úředník je jiný pán, toho ty peníze nebolí. Ten potřebuje jen politické body a smysl pro svoje jinak naprosto zbytečné pracovní místo. A už vidím při slavnostním otevírání ty rozesmáté obličeje politiků a vzájemné plácání po zádech jak chytře využili zase nějaké nesmyslné dotace z EU.
Hoši z Krajského úřadu a z EU - tohle se Vám ale opravdu vůbec nepovedlo.
Ty hlasy se neozývají až teď, ty se ozývají celou dobu, stačí se podívat na mapu, kolika obyvatel se asi tak může ta trať týkat, tuplem když nebude přímé spojení do Selbu ale jen na předměstí...