Diskuze

Varům chybí výrazná a moderní architektura, říká autor kontroverzní lávky

Několika výraznými stavbami proměnil tvář Karlových Varů místní patriot Ota Řezanka. Říká, že město má před sebou ještě dlouhou cestu k tomu, aby se stalo krajskou metropolí se vším všudy. Nápadů a vizí, jak na to, má ale mnoho.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TH

v centru budeme stavet repliky a vedle budeme stavet moderni stavby..to je prece logicke..

asi brzo zkolabuje doprava, ale navrh A69 na paterni komunikaci je spatne..

koukam, ze mame ve varech noveho odbornika na vsechno..:D

2 1
možnosti
Foto

Vřídlo ve staré podobě by bylo fajn, stejně jako je průtah městem výraznou bariérou uprostřed. S tím se dá bez výhrad souhlasit.

Teze, že je dobré mít nádraží co nejdál od města 8-o, je špatná a škodlivá.

Pro cestující, dojíždějící do KV například za prací, by bylo mnohem lepší aby osobní vlaky jezdili s tratě 140 na dolní nádraží, byť se to panu Řezankovi nelíbí. Nevím, zda jsem pochopil správně, že by autobusový terminál dálkové a příměstské dopravy měl být za řekou? Chcete lidi nutit k pochodovým cvičením přes Chebský most? Všechna opravdu moderní města takové terminály integrují, aby všechny dopravní módy byly co nejblíže u sebe ( vlak, bus, MHD ), tady je budeme co nejvíc vzdalovat ! Tím dosáhneme jediného - znovu klesne podíl cestujících ve veřejné dopravě a přibudou auta. Možná je to účel - budeme muset projektovat parkovací domy ;-)

0 0
možnosti
Foto

do jiné diskuze na iDNES jsem napsal ... Ale to není vyloučené - když se provizorium s přestěhováním vývěru protáhne a z rekonstrukce se udělá demolice - na historickou repliku lze čerpat lépe, rychleji a více než na rekonstrukci současného stavu ... což mi teď Ota Řezanka potvrdil. Příspěvek byl však smazán asi proto, že jsem ho doplnil poznámkou o KarlovýchVARLA°!°ECH a karlovaračce Karle na MMR, která by při čerpání dotací mohla výrazně pomoci ... ale fakt by mě zajímalo, co je na tom tak neslušného a kultivovaného, že to musí někdo cenzorovat.

0 0
možnosti

Sakra chybí kvalitní moderní architektura, to je bez debat. Jsme malé provinční město, malý chudý kraj. Ale to ještě neznamená, že by se tu nemohlo z veřejných peněz kvalitně stavět. A průtah? Každý normální člověk chápe, že průtah, který rozděluje město, likviduje pozemky v centru a ještě navíc vede hustě zabydleným údolím, je brutálně špatně. Vytváří nám mrtvou zónu, periferii tam, kde by se mělo žít. Mělo by se tam bydlet, sportovat, relaxovat u vody. Ale v tom hluku a smradu z aut to opravdu není možné. A je zjevné, že intenzita dopravy ( a výskyt např.respiračních, kožních a dalších chorob) poroste. Jiná otázka ovšem je, zda je reálné v dnešní době tyto problémy vyřešit obchvatem. Money, money, money... :-(

3 0
možnosti
PJ

Hodně síly a odvahy do další práce pane Řezanko! Už minulý článek o lávce mě velice zaujal a jsem rád, že jste to se zdravou kůží ustál. Tady v tomto příspěvku je cítit odhodlání, chuť do práce, něco změnit, to kvalitní při tom zachovat...to si myslím je velice obdivuhodné. Už jen myšlenka repliky kolonády je velice odvážná! Replik se dle mého názoru staví velice málo, spíš převažují nové projekty. Určitě se vyplatí dát peníze do něčeho, co se stane magnetem i pro ty, kdo ve Varech už byli. Nová architektura má ve městě určitě své místo, jinak přestane pulzovat. Třeba právě tak, jak je v projektu myslím citelně vkomponovány do stávající zástavby v KV. I když jsem spíš zastánce klasiky, tak tohle se mi moc líbí!

3 0
možnosti
AM

Plně souhlasím s Panem Řezankou. V místech, kde v jiných metropolích mají centrum města mají K.Vary dálnici. Naprosto nevyužitý potenciál. A doufám, že se to změní.Včetně repliky Vřídelní kolonády místo drahého opravování neopravitelného

5 0
možnosti

Diskuse ohledně dostavby průtahu vůbec nebyla o tom, zda průtah dokončovat nebo ne, ale o tom v jaké podobě - zda má být průtah městskou komunkací nebo dálnicí. My jsme ho chtěli dokončit v podobě městské komunikace, podobně jako jsou kapacitní čtyřpruhové komunikace např. v Plzni nebo v Praze - ulice Evropská apod. Čtyřpruh, světla, přechody, zastávky MHD, prostě součást města. Průtah byl ovšem postaven jako dálnice, ačkoli tady není ani zdaleka takový provoz jako na městských bulvárech v Praze. Vary se tak staly jen luxusní dálniční odpočívkou. U dálnice se ovšem nedá bydlet. A až bude mít D6 mezinárodní napojení a stane se skutečnou tranzitní evropskou dálnicí, to teprv bude síla. Ale komu není rady, tomu není pomoci :) Což je specifická vlastnost Varana obecného :)

5 0
možnosti

Oto, není to náhodou Varan tupý? Řád šupinatí ( vše po nich steče), podřád ještěři (a podobná havěť) ,výskyt KV kraj, specifická vlastnost - brzdí rozvoj kde může. :-)

P.S. Díky za most, konečně veřejná stavba, která svítí, vytváří orientační bod a je prostě jiná. Jen houšť a větší kapky.

2 0
možnosti
VH

V48í34t 34H48o30l27l25e22r

9. 2. 2016 19:55

průtah není bezpečný v zatáčkách u železničního mostu kde bylo za ta léta mnoho nehod . Od nového roku na bezpečném úseku od kauflandu do jenišova je rychlost ponížena ze 130 na 110 km/hod . Ale díky že tu ten průtah je , bez něj by nebylo ve varech k hnutí. Stavba obchvatu je patrně utopie a neprojde .

1 0
možnosti
FD

Ota Rezanka je zrejme takovy brouk pytlik, vsude byl, vsechno videl a vsechno napodobil, lávka vubec nezapada do krajiny kolem meandru, ani stylem ani barvou, jeho dalsi blaboly jsou opet mimo. Je to jako ten novy superpanelák na Mattoniho nabrezi, musim zjistit,který k... na meste to mel na starost a dostal za to pát medajli na ucet. Urcite nejaky politicky motivovany clen radnice, Neznalek, Brustik, Uhlik, Vseznalek nebo jiny malicek ze Slunecniho mesta.;-D Bylo to jedno z poslednich mist se souvislejsi zeleni v Drahovicich.

1 8
možnosti

Františku, proč má zrovna veřejná funkční stavba zapadat? Proč nemá svítit a říkat: "Hele, jsem tady, můžeš si, milý občane, posloužit!" Nebo potřebujeme všude stejné paneláky?

2 0
možnosti
ŠD

Hlavnim problemem urcite neni to, ze je prutah veden stredem mesta, ale to, ze ta sama silnice nema odpovidajici napojeni na mezinarodni silnicni sit. Spojovat ubytek obyvatel KV s otevrenim prutahu je zavadejici a ucelove.

1 1
možnosti
Foto

Co je podle vás odpovídající napojení na mezinárodní silniční síť? Přes hranice v Pomezí jede denně cca 5000 aut a zdaleka ne všechny jedou přes KV. Na to ta silnice opravdu stačí tak jak je.

0 0
možnosti