Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studio představilo svou vizi karlovarského dopravního uzlu

Jednu z nejzásadnějších změn nejbližších let přinese Karlovým Varům stavba integrovaného dopravního terminálu. Promění i dopravu v obchodně správním centru krajského města. Svou architektonickou studii nového dopravního terminálu a okolí ve středu poprvé představili autoři ze Studia Hangár.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T42o61m47á57š 60K89i73r87o71v 1725198925447

Není náhodou Chebský most památka? Připadá mi nemožné na něj "navěsit " další 2 pruhy a ještě chodníky (které tam už jsou). Dále, Dolní nádraží má tři "nástupišťové" koleje, (Z Mariánek jednu a z Horního nádraží dvě). Jak se ty vlaky budou křižovat, když tam budou "JEN" dvě koleje?8-o

0/0
21.7.2016 21:59

M98a65r52t32i89n 64B84a28u70e66r 6634953123943

O chebském mostě už něco proběhlo "éterem". Chápu správně, že konstrukce - základ zůstane a osadí se nová mostovka se čtyřmi pruhy a chodníkem? Čekal bych že trocha něčeho původního, starého a hezkého se uchová, začlo to skleněným nesmyslem na starém a hezkém (i když chátrajícím) vlakovém nádraží a teď tohle....Co KV ještě čeká? Možná že když se bude pokračovat v devastaci toho co je ještě ke koukání v KV, bude stále mizet obyvatelstvo jinam.....To asi ne, ale hezké to asi nebude

0/0
21.7.2016 17:53

O49t40a 48Ř55e13z84a98n29k43a 5288649255180

Chebský most má mít čtyři pruhy kvůli tzv. "americkým křižovatkám" na obou stranách mostu. Tyto křižovatky by ovšem byly velmi nehodové a naše normy nic takové neznají. Je nereálné, že by jim úřady tyto křižovatky povolily. Celá přestavba Chebského mostu na čtyřpruhový je tedy zdůvodňována naprostým dopravním nesmyslem. A těch nesmyslů je ve studii mnoho. Je jen otázkou času, kdy na to autoři a magistrát přijde. Dopravně by to prostě nefungovalo. Na magistrátu ani v jeho poradních orgánech bohužel není jediný dopravní inženýr a nezdá se, že by chtěli odborníky do řešení zapojit. Jsem proto sám zvědav, jak se bude tato taškařice dál vyvíjet. Jedno je ovšem jisté, realizace se bát nemusíme.

0/0
21.7.2016 18:35
Foto

M72i89l93o66s98l67a39v 85Z43í83t65k86a 8980784247510

Proč by byly křižovatky nehodové? Já to pochopil že ve středních pruzích pro odbočení vlevo budou semafory

0/0
21.7.2016 22:45

O95t61a 38Ř88e32z19a90n68k77a 5698619945520

Úhel křížení větví neodpovídá normě (musí být kolmé plus mínus 15°), aby řidič pochopil kdo má přednost. V navrženém uspořádání najíždí auta téměř čelně proti sobě, mnoho řidičů pak nepochopí, že auto které jede proti němu vlastně jede zprava. Oba si myslí, že jedou po hlavní. Křižovatka musí fungovat i při poruše semaforů nebo výpadku proudu. Pokud by došlo k poruše, všechna vlevo odbočující auta by si vzájemně musela dávat přednost a nikdo by pak nemohl odbočit vlevo. Tento typ křižovatky naše norma nezná. Má být vždy určena hlavní a vedlejší ulice, ostrůvek na vedlejší musí mít kapkovitý tvar, objíždí se vpravo. Oni mají trojúhelníkový tvar a auta ho objíždí vlevo, tím vznikají kolizní body (křížení drah vozidel) před i za ostrůvkem, je jich tedy 2x víc. Vyklizovací úseky jsou strašně dlouhé a fáze mezi zelenými by prodloužila celý cyklus....což snižuje kapacitu křižovatky. Na mostě vznikají průpletové úseky které nemají dostatečnou délku, auta z pravého pruhu by se tlačila do levého, ale tam by byla kolona, takže by se zablokovali i pravé pruhy...je to prostě úplná pitomost. Ostatně proto také nikde takové křižovatky nemají.

+1/0
21.7.2016 23:33

O61t66a 32Ř70e31z66a63n55k57a 5898169175380

Veřejně zatím studii nepředstavili, ale nějaké obrázky a informace lze již najít na facebooku:

https://www.facebook.com/ocojimjde/?fref=ts

nebo na Karlovy Vary - Karlsbad - Carlsbad

https://www.facebook.com/293398758209/photos/a.334470208209.185374.293398758209/10154318796678210/?type=3&comment_id=10154319314273210&notif_t=like&notif_id=1469059898922706

0/0
21.7.2016 12:03

J49a72n 18L69a69k11o43m42ý 7431495505724

Tak ty zlé vlády, které tu město ovládaly před tou současnou měly tendenci stavět sjezdovku. No asi by to byly vyhozený peníze do větru, ale oproti tomudle, kdy zničí celý centrum, posledních pár kousků zeleně a navíc vše ve prospěch Lordschipu to bylo naprosté nic. Smutný na tom všem je jen to, že až budou volby, tak na tom magistrátu bude zase ta stejná sebranka jako dnes... Takže kritika proběhne jen v hospodě u piva a jedeme dál

+4/−2
21.7.2016 11:20
Foto

M22i21l60o15s43l89a75v 69Z17í72t31k69a 8430464217900

Který kousek zeleně?

0/0
21.7.2016 18:05

J80a74k94u74b 43N74e29p84e60ř49e30n88ý 4865824916648

Poslední kousek zeleně? Byl jste někdy ve Varech?

0/0
21.7.2016 21:22

J88i38ř86í 27N22o81v45o78t55n12ý 8939597958478

V inkriminované oblasti se nachází jen zelené (prochcané) křoví za parkovištěm. Víc tam toho snad není.

+1/0
21.7.2016 22:11

J61i95ř79í 72N97o95v37o58t91n46ý 8259847708678

Z jednoho obrázku nic nepoznám. Doufám ale, že nechtějí Vary zastřešit?

+1/0
21.7.2016 9:19
Foto

M69i89l18o67s52l41a82v 60Z54í55t12k52a 8870764617610

Zásadní je položit si otázku, proč vůbec musí celý terminál být v tomto prostoru!! Město ustupuje z mnou tušených pohnutek developerovi v oblasti dolního nádraží. Pak samozřejmě je zadání architektům a projektantům takové, že se vše musí vejít do prostoru Varšavská-Horova se všemi negativy které toto řešení přinese ( omezení kolejiště vlaků na dvoukolejnou zastávku zabrání jakémukoliv možnému rozvoji kolejové dopravy apod. ). Avšak pokud srovnám s návrhy, které se objevily dříve, tak tento je zatím jediný který je reálný. Výše ceny ( teda spíš její nízkost ) mne překvapila a úplně jí také nevěřím.

0/0
21.7.2016 9:16

P39e49t39r 58M54a70t91o48u30š94e84k 2259396891

A zase ty nešťastné vlaky, kterými nikdo nejezdí.

0/−1
21.7.2016 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.