Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Malý bojovník bude možná muset kvůli chystané inkluzi změnit bojiště

Devítiletý Jakub Beran nezačal svoji životní pouť právě šťastně. Prodral se na svět už ve 25. týdnu těhotenství. Kvůli tomu jej pronásleduje řada zdravotních problémů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K72a67r30e33l 85P89l61a94c20h83ý 6616936464619

Zemanova bublina už dávno splaskla. Co stále řešíte? Novela školského zákona nic takového nenařizuje. Vše je především pouze na rodičích.

http://zpravy.idnes.cz/inkluzivni-revoluce-se-nekona-del-/domaci.aspx?c=A160803_140504_domaci_zt

0/0
22.8.2016 9:10

J46a20r27o91s67l54a89v24a 30B98u88r85i36a78n20o64v89á 3207507657353

S inkluzí naprosto nesouhlasím. Mám vnuka, který se narodil s vývojovou dysfázií, tedy vím, proč nesouhlasím. Samozřejmě vnuk navštěvuje Speciální školu. A žádný zákon rodičům nemůže nařídit, aby ho převedli do normální ZŠ. Ať si paní ministryně rozhoduje o svém dítěti, ale ať nerozhoduje v neprospěch dětí, které se svojí vadou už i tak mají složitější život, a to jen proto, aby se zalíbila EU.!!

0/0
21.8.2016 22:22

I60v15a55n 57M98a15r15e66k 6624578952

Jakube R^ R^ R^

+3/0
21.8.2016 14:18

P88e20t94r 45P22ř90i71k53r24y58l 1478315443

Jeste mne napada jedna vec uplne mimo tuto diskuzi. Ucili jste se taky mnoziny, vypocet plochy komoleho kuzelu a derivace atd? A k cemu vam to bylo? Kdo se moc pta - malo googlí :-)

+1/−6
21.8.2016 12:44

M98a62g81d83a55l93e51n52a 79H35r84o14n70o44v68s49k84á 3570672504919

Učili, a díky tomu jsme se naučili logicky myslet a cvičili mozek, což je nezbytné, aby z člověka nevyrostl blbeček :)

+17/−2
21.8.2016 12:47

R96o26b82e74r51t 98J47a95n50í76k 2237836218576

zalezi jak se to ucite. Kdyz je to jen automatika, tak je to v podstate k nicemu. Spousta lidi zna vzorecky, ale vubec nevi, proc ten vzorecek vypada jak vypada a nedokazali by ho nikdy odvodit atp.

+8/0
21.8.2016 12:49

J45a32n 30V20e67s16e52l18ý 7836196408501

To máte stejné, jako když se na lékařské fakultě učí lékaři 6 let všichni to stejné... Pak musí 5 let praktikovat v nemocnici než udělají atestaci ve svém oboru. Proč by nestačilo 2 roky všeobecného lékařství a pak 4 roky specializace na kmenový obor. Proč se takový dětský lékař musí učit na pracovní lékařství, proč budoucí chirurg řeší do podrobna genetiku, když ji nikdy více v životě neužije :-)

+4/−1
21.8.2016 12:51

H56a12n14a 39P10a79u79l 2519124463978

Protoze v lidskem tele vsechno se vsim souvisi.

+3/0
21.8.2016 14:10

L18u13k94á13š 56H38o57f71m30a59n 1853334272636

stejně jako v životě.

+3/0
21.8.2016 16:55

E47v98a 44H49u87r41t72o44v10a 9524446916218

Tak určitě bych neřekla, že pro chirurga je znalost genetiky bezpředmětná.

0/0
21.8.2016 17:34

R76e43n14é 68R55u98m33. 3227165725139

Tohle už myslím padlo u zubařů.

0/0
21.8.2016 21:34

M95a79g36d47a20l90e69n78a 85H74r62o79n44o12v24s14k34á 3730122514679

Jen poznámka k té šikaně: v dávných 80kách jsme měli v prvním stupni postiženou spolužačku - byla maličká, od pasu dolu celá pokroucená, v chůzi ji musel někdo podpírat, jezdila na takovém speciálním kolečku, byla tichá, v učení taky pomalejší.. Takže ideální oběť. Ale, světe div se, všechny děti se k ní chovaly moc hezky, jen vstala, hned někdo přiběhl a pomohl jí, nikdo se jí neposmíval a když to jednou třídní sígr zkusil, ostatní ho pěkně setřeli.. Tak nevím, jestli dneska jsou děti drsnější, nebo to nemusí být tak zlé, jak by se mohlo zdát.

+7/0
21.8.2016 12:33

B63a27r79b37o26r90a 40M34a92r51e40š35o41v52á 7182152352330

To je případ správné integrace postižených. I dnes takové existují. Problém je, když chtějí odborníci takovou holčičku dát do třídy plné sígrů, kteří na to sice nemají papír, ale kteří ji první den sežerou... Přesně to, co popisujete, jsem taky zažila při návštěvě jedné třídy, byl to úžasný zážitek :)

+3/0
21.8.2016 12:38

E19v81a 65H15u45r24t62o68v65a 9414936976478

Myslím si, že žádný rodič nedá postižené dítě do třídy sígrů. A otázka je, proč je třída plná sígrů? Že by třeba učitel/ka neměl/a autoritu? Nebo, že by byl výklad nezáživný? Já si moc dobře pamatuji ze školy, že prostě v některých hodinách byl bugr a někdy se poslouchalo s otevřenou pusou. A byly to stejné děti :-/

+2/−5
21.8.2016 17:37

B13a30r44b42o62r55a 20M93a10r39e54š92o33v32á 7542132592150

Sígr se z dítěte nestane z hodiny na hodinu. S učitelem to nesouvisí, i když správné výchovné působení může zásadně v dlouhodobém hledisku pomoct. A "žádný rodič nedá postižené dítě do třídy sígrů", myslíte, že zdravé ano? Že si můžete otestovat, zda jsou děti hodné nebo ne? Stačí, aby byly ve třídě třeba čtyři děti z nepřizpůsobivých rodin (alkoholici, nepracující, ghetta...), k tomu dvě nevychované (případně s neoprávněnou nálepkou ADHD), dvě pomalejší, které se nechají zlými strhnout - a hned máme o zábavu postaráno.

+4/0
21.8.2016 18:07

E98v98a 50H92u69r12t57o80v65a 9734566346978

Takto ale přece vypadá naše společnost. Nejsme jednolití. To jen někteří učitelé očekávají, že jim do školy přijdou děti, které si poslušně sednou do lavice a budou je nábožně poslouchat. Tak to prostě nefunguje. A je jen na učiteli, aby s tímto počítal a dokázal si poradit. Asi to je pro mnoho učitelů moc těžké, obzvlášť proto, že za minulého režimu byli postižení zavření v ústavech (ve většině případů), takže vlastně neměli šanci se s nimi setkat. Je to hodně smutné. Pro nás pro všechny bude mnohem lepší, když tyto děti budou vzdělávané tak, aby jednou mohly pracovat a ne jen být zátěží.

+1/−1
21.8.2016 19:33

R39o94b13e36r14t 95J20a55n58í24k 2397196518206

bude to asi dost individualni, ja znam zase nekolik pripadu, na tech pomalejsich co jsou vyssi a starsi, ale jsou pasivni a nebrani, tak mladsi normalni zaci si na nich zvedaji sebevedomi ruznou sikanou.

Ta inkluze vypada jako totalni debilita tim, ze je prakticky plosna. Kdyz znami vykladaji, jake ty deti jsou, ze v tech normalnich tridach jsou bezne deti, ktere nejsou schopny normalne cist, pouze slabikuji a tim nedokazou nikdy pochopit smysl vety, protoze veskera koncentrace spociva v precteni textu, nebo lide, kteri nebudou nikdyy schopni spocitat zcela primitivni priklady, tak se muze asistent pretrhnout, ale to dite proste bude zdrzovat a hlavne tam bude v podstate uplne zbytecne, protoze vubec nema mozkovou kapacitu na to, aby v te normalni skole prospelo podle stadardnich osobov :-/

+10/0
21.8.2016 12:40

L22u22d91m18i64l16a 35Š94i97n96d20e59l42á83ř80o89v45á 7462756402251

Když se objeví šikana, je to vždy chyba školy. Některé školy ji bagatelizují a svádí to ještě na oběť. Jiné školy mají psychologa, vytváří pozitivní a otevřené klima ve třídě a když se objeví náznaky problému, okamžitě se to řeší.

+3/−2
21.8.2016 12:49

B96a29r94b49o17r48a 59M49a84r20e83š28o90v45á 7682732652910

A některé školy mají psychologa, který jen od rána do večera řeší individuální plánování a na reálné problémy ve třídách mu vůbec nezbývá čas (respektive hodiny úvazku - jako na naší škole).

+4/0
21.8.2016 12:53

L27u72d43m95i16l26a 53Š62i36n73d68e77l91á43ř20o94v24á 7912956672571

A to je právě chyba. Někde to funguje a někde jinde to buď nefunguje, nebo to funguje jen na oko. Ale na názor rodičů se nikdo nikdy neptá. Nebo máte zkušenost, že by se vás škola nebo školní inspekce ptala na hodnocení pedagogů, přístupu školy k žákům apod?

+2/0
21.8.2016 12:56

P67e74t55r 23H85a36m41ž51í48k 7221253792543

Ano, dneska jsou děti drsnější.A to výrazně. Bohužel.

+1/0
21.8.2016 13:01

L57u67d80m11i23l78a 94Š53i22n85d79e16l28á49ř18o95v30á 7762766962441

To si nemyslím, když si vzpomenu, jaká šikana probíhala na naší základě mnoho let nazpátek.

+1/0
21.8.2016 13:04

L59u97d87m82i29l89a 22Š21i86n60d52e97l47á84ř51o24v23á 7772276722141

základce

0/0
21.8.2016 13:04

J88a74n17a 67B85o32u55l27o45v48á 7820196971691

Taky jsem chodila do školy v té době. Bohužel v naší třídě to tak nebylo. Stačil jeden spolužák, který byl neohrabanější a pomalu chodil, protože měl nějaké problémy s kyčlemi. Kvůli němu (tím ho neviním, jeho opravdu ne) jsem dostala dokonce i poznámku a následně i třídní důtku. Několik spolužáků - kluků - mu totiž o přestávce sebralo bačkoru a začali si s ní házet přes třídu tak, aby ji ten majitel nemohl chytit. Když ji hodili ke mně na lavici, hodila jsem zpět svému majiteli, té oběti. No a v ten okamžik otevřela učitelka dveře od třídy.... Odnesla jsem to já, prý jsem měla tu botu odnést majiteli osobně. Co na tom, že pánové by mi ji opět sebrali, sice jsem byla dost od rány, ale oni byli v přesile.

Šikana přece za komunistů neexistovala, že....

+3/0
21.8.2016 14:23

J91a28n 92V88e81s41e34l34ý 7366176798641

Zastánci inkluze, prosím vysvětlete mi následující. Postižené díte s asistentem přichází do třídy, třída má nějakou dynamiku učení, postižené dítě s asistentem je pomalejší, nestíhá, jak bude dosaženo té inkluze, jakým mechanismem bude dítě najednou zázračně stíhat. Jak bude zajištěno, že se nesníží ona dynamika, když učitel bude muset čekat, či čekat nebude? A jsme zpět v kruhu, jak tento žák dosáhne lepších výsledků? (pokud použijete argument, že jej ostatní budou tahat opět otázka, jak bude zajištěno, že jej tahat budou, že se tahat nehá a že se nesníží kvalita a dynamika výuky)

+9/0
21.8.2016 12:16

B65a80r17b97o58r33a 39M14a18r22e74š61o13v89á 7652692252140

Nejsem zastánce inkluze v aktuálním nastavení, ale Vaši otázku asi zodpovědět mohu. Je to individuální. Pokud je dítě krom intelektu naprosto v pořádku, může s "normálními" dětmi sdílet velkou část školního života - výchovy, hry, přestávky, sociální vazby. Pokud je v tomto ohledu šikovný jak učitel, tak asistent, třída si třeba ani nevšimne, že tam je "jiné" dítě. Problém, nad kterými dnešní propagátoři zavírají oči, je právě v tomto. Ne každá třída to zvládne, ne každý učitel, a už vůbec ne asistent, který nemá vztah k dětem, zkušenosti ani pedagogické vlohy a absolvoval po maturitě na obchodce jen nějaký třítýdenní kurz...

+2/−1
21.8.2016 12:32

J25a37n 86V81e31s94e83l38ý 7896716308631

Ano, já s vámi v zásadě souhlasím, také píšu o našem případě, jenže u nás to má být plošné a i pro děti s mentálním postižením. Proto se to odrazí na kvalitě celého školství.

+5/0
21.8.2016 12:48

L48u98d87m30i65l73a 20Š46i88n58d78e93l60á79ř52o41v84á 7912746642181

Nevím, co přesně myslíte dynamikou učení, ale v severských státech inkluzivní vzdělávání funguje dobře. Je to totiž i o přístupu k nadaným. Učitel umí pracovat s tím, že ve třídě jsou různé děti, tedy pomalejší s asistentem, ale i nadané, které potřebují těžší úkoly a jiný druh podpory. U nás učitelé chtějí děti nacpat do jedné škatulky a na to doplácí právě i děti nadané. Je to jen o kvalitě učitelů, o ničem jiném.

+3/−2
21.8.2016 12:35

R32o91b51e77r83t 59J22a23n30í43k 2677826548736

potom je ale otazka, zda jsme na inkluzi dostatecne pripraveni co se odbornosti a kvality nasich pedagogu a asistentu tyce. Podle me nikoli.

+6/0
21.8.2016 12:42

L75u72d82m33i91l58a 77Š24i65n57d91e31l51á51ř52o53v96á 7962656542251

Jenže jak to udělat, aby došlo ke změnám? Podle mě by mělo více docházet k objektivnímu hodnocení učitelů tak, aby ti kvalitní dostávali mnohem víc peněz než ti nekvalitní. Ti nekvalitní by postupně vypadli. Například pokud dítě chodí do angličtiny několik let a neumí se domluvit ani v základních větách a netýká se to pouze jednoho ojediněle dementního dítěte, tak chyba bude v učiteli, který nemá žádné výsledky, ale vysává peníze z rozpočtu školy. A toto je bohužel stále velmi běžné.

+1/0
21.8.2016 12:48

J17a45n 52V81e23s97e33l68ý 7246216208151

Předně je třeba do školství nalít peníze, aby tam kvalitní učitelé zůstali a neřešilo se to setrváním postsocialistických učitelů v důchodu. Bez peněz to prostě nepůjde, stejně jako bez peněz nebude kvalitní zdravotnictví. Buď ty peníze dají rodiče/pacienti nebo stát...

+2/0
21.8.2016 12:53

L15u76d67m11i68l81a 15Š39i18n35d92e84l61á18ř69o70v76á 7452696272981

Souhlasím, ale nyní jsou ještě ve školách staré komunistky, které také dostanou přidáno? Proč by neměli dostat přidáno jen kvalitní pedagogové, ale i šmejdi, kteří jen děti poškozují? Domnívám se, že kvalitu pedagoga lze ohodnotit celkem snadno na základě různých kritérií.

0/−4
21.8.2016 12:57

F58r67a37n39t50i78š59e54k 54M51a46t81ě25j45č74e83k 7513382243591

Stará komunistka nemůže být kvalitní učitelka? Přidávat by se mělo podle stranické příslušnosti? Někomu hrabe!

+6/0
21.8.2016 14:41

R25o16b80e51r67t 29J14a37n61í91k 2787516918166

nejdrive musite zmenit system a potom nalit penize. Jenom penize to nevyresi. Musite ty kvalitni lidi taky naucit jak maji ucit. Byt skutecne kvalitni pedagog, ktery dokaze zaujmout lidi a motivovat je, aby se z vlastniho zajmu dokonce ucili dobrovolne a i to co nemusi je jedna z nejtezsich disciplin. A nase pedagogicke fakulty tyto schopnosti v podstate u pedagogu neuci, ci ve velmi velmi minimalni mire a i ty predmety patri k nejlehcim a je to z 99% o teorii. :-/

+1/0
21.8.2016 13:26

B56a18r40b71o27r13a 54M83a63r83e56š12o46v72á 7942862342160

Já znám naopak případy, kdy i velmi kvalitní pedagog měl konkrétně v jazyce s dítětem nulové výsledky, protože rodina se totálně vykašlala na domácí přípravu. A další, kdy prostě čtyřiadvacet dětí jeden učitel za hodinu týdně "nerozmluví", protože to není technicky možné = chyba systému, ne učitele.

+1/0
21.8.2016 12:56

L55u67d83m51i86l84a 71Š30i73n32d92e61l72á94ř88o18v88á 7652526782211

Tak tomu nerozumím. Já třeba neumím francouzsky a když by mi přišlo dítě a já bych měla pomáhat dítěti s přípravou, tak maximálně mu uškodím než pomohu. Pokud by učitel s dětmi opakovaně procvičoval některé jednoduché konverzace a děti k tomu motivoval, tak je téměř nemožné, aby dítě neumělo nějaké jednoduché základy.

0/−3
21.8.2016 13:00

B21a14r40b52o96r94a 64M82a41r42e74š66o71v94á 7342322142310

Nebavím se o jednoduchých základech. Po pěti letech intenzivní výuky angličtiny ve škole polovina třídy plynně hovoří, ale jedna dívka má stále problém i se slovosledem základních vět. Nepíše domácí úkoly, neučí se slovíčka. Prostě "čistej průstřel". Úkolem rodiče není "umět francouzsky", ale dohlédnout, aby dítě plnilo, co mu bylo ve škole zadáno. Jen pro úplnost, její matka angličtinu ovládá.

+3/0
21.8.2016 14:00

R55o10b95e38r32t 90J11a21n61í22k 2377826388436

Jenomze pedagogu je v podstate nedostatek, takze si nemuzete jen tak vyhazet polovinu ucitelskeho sboru, protoze jsou to spatni ucitele. Musi se zacit nejdrive na skolach, ktere produkuji pedagogy. Jenomze tam se moc kvalitnich lidi nehrne, protoze platy na zakladnich a strednich skolach jsou opravdu slabe, zvlast pro chlapa, kdyz ma v planu zalozit rodinu atp.

Vemte si jak probiha priprava pedagoga. Predmety, ktere by ho mely naucit jak ty deti ucit, jak je zvladat, jak je motivovat, jak je navnadit atd. spocitate na prstech jedne ruky za cele studium. K tomu mesicni "praxe" a muze po promoci nastoupit ve skole a je mu sverena trida.

Misto aby meli studenti povinne praxe napr. o prazdninach na pionyrskcyh taborech atp. misto aby meli daleko intenzivnejsi pripravu co se psychologie tyce, tak se porad desetkrat vice drti faktograficke udaje predmetu, ktere maji ucit, ale plno z nich proste nema vubec kvalifikaci jak ty znalosti predat.

Pokud se k tomu nepristoupi napr. jako ve Finsku, kde to maji opravdu jako prioritu a ne jen jako tradicni predvolebni tema a potom se jako vzdy nic nedeje, tak budeme dale s urovni klesat. Vina je samozrejme i na rodicich, kterym je to mnohdy sumak a hlavne je pro dulezitejsi aby dite nosilo jednicky, nez co se vlastne skutecne naucilo a zda mu to v zivote vubec k necemu bude.

Je to proste velice komplexni problem a je treba poradna reforma, ktera ale musi jit napric politickym smerem a musi byt psotavena na generace dopredu. Ale k tomu tady neni politicka vule a i spousta rodicu bude proti a bude jim radeji vyhovovat dnesni stav, kdy je skolsky system pouze pro dosazeni diplomu a pri nastupu do zamestnani drtiva vetsina "studentu" zacina prakticky od nuly a 99% znalosti a schopnosti ze skoly jim v zivote nebude prakticky k nicemu :-/

0/−1
21.8.2016 12:59

L54u94d43m63i53l97a 89Š88i16n47d41e88l27á94ř10o98v64á 7852836442961

Velmi dobře jste to popsal. Ale třeba nějaký ten týpek z Eduinu, který vystupuje v médiích, měl ten názor, že by stačilo méně učitelů a méně probírané látky, ale kvalitně probírané. Je obecně známý fakt, že jen zlomek času stráveného ve škole je efektivně využitý. Děti by klidně mohli mít tři hodiny výuky denně, namísto šesti hodin a věřím tomu, že pokud by učili jen kvalitní učitelé, kteří umí motivovat a zaujmout, tak se děti naučí i více, protože nebudou otrávené z celého dne nudně stráveného ve škole.

0/−2
21.8.2016 13:03

L78u25d81m80i48l51a 85Š42i51n54d57e13l41á21ř76o61v69á 7782166412651

mohly

0/0
21.8.2016 13:05

R92o58b95e43r73t 15J20a62n57í51k 2987936468756

Ano, v dnesni dobe je to velmi pravdepodobne. A zvlast v dobe kdy mame google a chytre telefony, tablety a pocitace preci ztraci vyznam neustale trvat na memorovani, kdyz v pripade problemu si clovek nejakou informaci najde behem nekolika sekund. Udajne kvuli tomu ubylo hadek, protoze si to proste hned najdete a nemusite se dve hodiny hadat jak to je. :-P

0/0
21.8.2016 13:08

J78a61n 82V14e56s13e56l63ý 7916836848851

Ano a právě proto je inkluze nesmyslná, protože školský systém se musí vyvinout, musí být dobří učitelé, kteří za ty peníze ale do školství nepůjdou. Proto jsem nepřítelem inkluze, protože tak jak je systém nastavený sníží kvalitu výúky pro všechny ostatní děti. A pokud se v u nás podíváte, tak asistenty jsou dělat často lidé, kteří to mají jako nouzovku.

+3/0
21.8.2016 12:46

B82a33r47b93o17r76a 13M40a84r66e84š46o73v45á 7742792932130

Souhlasím se vším, krom posledních dvou vět. Je to i o počtu žáků ve třídě. Jen pro srovnání, v Norsku mají průměrně 12,5 žáka na učitele, kdežto v ČR je to 16,7. Reálně tedy mají čeští učitelé o třetinu víc práce (ať už kvalitativně či kvantitativně), tak se nedivme, že se v Norsku integruje lépe. Vyčerpaný učitel je vždycky horší než ten odpočatý, i když jsou jinak stejně kvalitní. (Jen doplním, velikosti tříd na 1. stupni v ČR a v Norsku jsou podobné, v Norsku ale na tu třídu je víc učitelů.)

http://education.stateuniversity.com/pages/1124/Norway-PREPRIMARY-PRIMARY-EDUCATION.html

http://www.tydenik-skolstvi.cz/archiv-cisel/2010/12/regionalni-skolstvi-v-cislech-zakladni-skoly/

0/0
21.8.2016 12:52

P57e19t93r 45H96a98m86ž73í59k 7371193392653

V severských státech, milá paní, má školství (díky tamním velmi vysokým daním) asi o 1000% vyšší finanční zdroje. Třídy jsou po 10 až 15 žácích. A přestaňte tu už konečně lhát o tom neustálém škatulkování. Mrzí mě, pokud jste osobně prožila ve škole nějaké trauma a nebo jste nedosáhla svých vysněných cílů, ale zkuste uvažovat realisticky. Děkuji.

0/0
21.8.2016 13:04

R22o58b87e32r85t 25J62a43n31í89k 2167896228756

jenom o zdrojich to neni. Je to o celem systemu. Pokud nekam nalijete penize a nic jineho nezmenite, tak protecou do cerne diry a nic se k lepsimu nezmeni.

+1/0
21.8.2016 13:12

L45u40d20m38i75l69a 87Š35i74n90d46e36l47á17ř43o27v75á 7302556102721

Nejsem ani traumatizovaná, ani nelžu. Asi máte potřebu po někom dupat, což vás nejspíš naučila rodina v kombinaci s českým školstvím a uřvanými neurotickými učitelkami ;-)

+1/−3
21.8.2016 13:17

P87e85t23r 87P63ř40i68k36r29y87l 1548835333

Posadi se do lavice v posledni řadě u zdi - mel by to byt prostor mimo okno s vystupem pres asistenta. Zacne vyuka - neplest s komunistickym vykladem uciva s rukama na kline a absolutni nehybnosti ve stylu - pokud nebudete poslouchat pozveme si rodice do reditelny - to bohuzel stale ve skolach najit. Vetsinou je dite s handicapem splnit pouze cast ukolu zadaných ucitelem a zde asistent pomuze k synchronizaci s ostatnimi. ... Neni to tezke pochopit a na youtube lze najit tisice videi z vyspeleho sveta. Pane Vesely - vice samostudia - mene casu na diskuzi - kdyz nemate poneti, jak inkluze funguje :-)

+1/−1
21.8.2016 12:40

J98a42n 68V76e86s82e95l84ý 7596776548101

Aha, takže nemusí splnit to co ostatní, čili bude do počtu, pro dobrý pocit absolvuje stejnou školu jako normální děti a na trhu práce bude stejně neuplatnitelný. Jinak děkuji za poučení, pohybuji se jak v bussinesu tak ve školství, ač vysokoškolském, přehled mám velmi dobrý. To vy jste jen zaslepený svým autistickým synem, ale chápu, že pro něj chcete to nejlepší, ja chci zase to nejlepší pro své děti. Proto chodí na soukromou školu, aby je neohrozily podobné experimenty... ti kdo na privátní školy nemají, těch je mi líto a rád se jich zastanu. Aby i jejich děti měli šanci se uplatnit a nebyly taženy ke dnu.

+4/0
21.8.2016 12:44

P14e24t84r 43P22ř12i57k53r95y49l 1218385283

Jste tedy stastny clovek.Jste zdravy, vzdelany, bohaty a v teto diskuzi opovrhujete postizenymi a bojujete za vycleneni tech, co nejsou vam rovni ze systemu. Musim priznat, ze se s vami tezce diskutuje :-)

+1/−3
21.8.2016 12:51

J98a55n 13V90e51s23e65l98ý 7786766878851

Ne bojuji za zachování kvality školství a neexperimentování s touto kvalitou. Školství potřebuje peníze, na vybavení, na platy učitelů, aby si udrželo kvalitní lidi. Pokud ouřada z ministerstva nařídí, že bude inkluze děj se co děj, tak je to cesta do pekla. Je potřeba mít kvalitní lidi, moderní systém výuky a systém připravit a pomalu do něho začleňovat chcete-li provádět inkluzi i ty, kteří mají s učením problémy, nepřipravený systé totiž možná bude dávat možnost bít se do prsou jak jsme dobří, děláme inkluzi, ale realita může být zcela jiná, až tragická pro celou vzdělávací soustavu a budoucnost dětí.

+4/0
21.8.2016 12:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.