Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aut prudce přibývá, nová parkoviště ale v kraji rostou pomalu

V Karlových Varech a v Sokolově přibylo za deset let téměř 60 tisíc registrovaných vozidel. Ulice jsou tak ucpané parkujícími auty a řidiči krouží v okolí svého domu při marné snaze najít aspoň jedno volné místo k stání. Města nestíhají budovat nová parkoviště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M36i61l36o61s15l29a60v 33Z14í82t24k95a 8180974537160

Místo budování parkovacích domů posílit veřejnou dopravu.

0/−1
24.8.2016 16:04
Foto

B40r91o65n27i84s37l44a84v 45G53a92b45r24y14š 2162589201

Tezko. Na Pardubicku uz na to rezignovali a dal skrtaji spoje.

0/0
24.8.2016 20:47

D27u94š29a13n 65M94a69t74o51u79š92e27k 7613780250885

Nesmysl ,žádná veřejná doprava nebude nikdy dostatečně efektivní a navíc bude DRAHÁ...

0/0
26.8.2016 13:20

P97a14v12e84l 29Ř11a43p25e21k 7562986699505

Města budují parkoviště pro soukromé užití? Hej, já zase chci zadarmo prostor pro můj montovaný zahradní domek, mám na něj také právo? Taky jsem nakoupil hromadu krámů a doma mi padají na hlavu, kde můžu požádat o sklad zdarma? Výhledově si chci koupit helikoptéru a jachtu, dostanu od města hangár a vodní plochu?

Tohle by snad měl být zločin. Pokud něco nemám kde skladovat, tak si buď zakoupím či pronajmu místo, nebo si to nekupuji. Tak to chodí s veškerým soukromým majetkem, nechápu, proč by auta měla být výjimkou. Tenhle automobilový socialismus nás úplně zničí. Z měst se stala hnusná odkladiště zevlujícího plechu. Co je zdarma, to je logicky zneužíváno.

Města by neměla stavět žádná parkoviště, stávající plochy zprivatizovat a po přechodné období registraci vozidla umožnit jen tomu, kdo prokáže, že jej má kde parkovat. Masový automobilismus v dnešní podobě je ostuda této civilizace a slepá vývojová větev v dopravě.

+2/0
24.8.2016 11:33

D15u19š62a20n 40M23a37t78o63u59š98e47k 7643160210555

Problém je mnohdy v tom že právě ani koupit nebo pronajmout parkovací plochu nelze.

Ono totiž typické panelové sídliště-půl sokolova,či naopak historická jádra měst nejsou koncipovaná na parkování automobilů.

V moderní zástavbě je již pamatováno na dostatečné parkovací plochy,za soudruhů ale na to bylo dlabáno,neb automobil byl drahé a v podstatě luxusní zboží,které každá rodina nevlastnila a za středověku zas auta neexistovakla,takže historická jádra měst jsou an tom ejště hůře.

Samozřejmě že teoreticky to městu může být celkem jedno co lidé s auty udělají, problém je v tom, že nedostatek míst k parkování nikoho od koupě automobilu neodradí,protože automobil je dnes věc takřka nezbytná,snad s vyjímkou 2 měst v republice a pokud stát nějakým způsobem vybírá daně z novodobých koní,a to ne malé,brutáním způsobem omezuje jejich držbu a provoz, je právem občana chtít něco na oplátku.

0/−1
24.8.2016 13:17

P86a40v50e17l 26Ř23a70p89e46k 7622286349785

Já jenom nechápu, proč tak urputně trváte na modelu, který, jak vidíte, uspokojivě nefunguje.

0/0
24.8.2016 15:15

D97u56š41a59n 43M38a51t24o62u11š78e77k 7333910910565

Protože zatím neexistuje jiná, opravdu schůdná alternativa

nesmysly typu návrat k povozům,či veřejná hromadná doprava se odmítám vyjadřovat

0/0
26.8.2016 13:06
Foto

B96r87o59n36i98s97l85a18v 32G86a86b83r83y22š 2832809771

Automobil neni nezbytna vec. Pokud nekdo automobil potrebuje k vykonani povolani, tak budiz. Ale pokud jej ma jen kvuli vyssimu spolecenskemu statusu, tak je to nesmysl.

0/0
24.8.2016 20:46

D44u35š18a84n 83M63a36t43o31u94š48e92k 7193370620445

Nezbytná sice ne,nezbytně ale nepotřebujete 6 měsíců v roce obuv,nezbytně nepotřebujete 90% věcí které přesto používáte,nezbytně nepotřebujete kino ani koncerty,přesto je město dotuje..

Nezbytně nepotřebujeme cyklostezky přesto se staví,nezbytně nepotřebujete parky a městskou zeleň,proč platím ze svých daní udržování parků,když tam nechodím, neb mám vlastní pozemek se zahradou.

A koneckonců mobil ani počítač taktéž nezbytně nepotřebujte,pokud jej nepoužíváte k práci.

Stejně jako počítač tak automobil vám dává určitou míru svobody,možnost pohybovat se kamkoliv a kdykoliv,byť jak opakuji je toto právio velmi přísně regulováno a velmi drsně zpoplatněno....

Mimochodem pořiďte si rodinu a mluvte o nepotřebnosti a naprosté zbytečnosti automobilu...

0/0
26.8.2016 13:12
Foto

B90r48o76n19i12s91l20a71v 57G46a59b56r72y78š 2372929931

Když si myslíte, že se v kolonách cítíte svobodně, proč ne. :-) Já taky platím ze svých daní dálnice a v životě jsem po nich jel dvakrát. A garantuju Vám, že s autem se kamkoliv nedostanete.

Rodina se zakládá, ne "pořizuje". Pořídit si můžete pračku, ale u rodiny nebo dítěte je to dost hloupý výraz. Kdybyste žil na vsi, kde je VHOD dost na kočku, tak to pochopím. Ale ve městě nebo poblíž něj? Zbytečnost. Když si myslíte, že se na současnou infrastrukturu vejde víc aut než nyní, pak Vás v tom mylném dojmu nechám. Ostatně Vy ztrácíte čas v autě, já ne. :-)

0/0
26.8.2016 13:28

D92u68š64a58n 34M12a49t65o26u71š44e51k 7273830190775

Nechám vás přitom že cestováním skrz hromadnou dopravu ušetříte,stejně tak jako že na zápas svých dětí pojedet autobusem 3 hodiny předtím protože do Skalné se ze Sokolova dostanete raz dva a zpět pomastíte další 2,pokud nezůstanete trčet do rána.

Jo pěšky to jde taky.

Ale auto je zbytečnost a na dálnicích kterých tu na okrese máme habaděj - 0 ,trávím v kolonách hodiny času.

Jak jsme psal výše ano všichni žijeme v Praze a nikdo nepotřebujeme bydlet žít nikde jinde.Pardon aby se nám neurazili Brňáci,ano tam by to asi taky šlo-možná ještě Ostrava....

Ano vy platíte na dálnice,já platím na cyklostezky a parky,problémem je to že já platím spotřební daně z phm a celkové výplané vybrané skrze tyto daně dosahuje částky cca 150giga ročně,aneb automobilisté si své náklady zaplatí bohatě a ještě zbyde i na ty cyklostezky..

Ti kteří daně z phm neplatí sice podporují veřejnou dopravu ,nicméně zrovna v práglu je to černá díra,neefektivní moloch, který nedokáže nejenže hospodařit za jízdné,ale ještě tahá peníze z daní-dotace.

Automobilisty nikdo nedotuje..

Veřejná hromadná doprava je neefektivní a drahá a smysl má pouze a jen v městských aglomeracích.

Lokální vlakové tratě jsou zoufale drahé a rušeny po desítkách neb Náklady na jejich provoz včetně dotací přeshují únosnou mez,do toho hospodažení čd a je vyděláno

Jo a a zakládá se třeba i chov králíků,na tom jaké použijete sloveso nesejde ..zakládat děti dost dobře nejde,to mi čeština nedovolí a sociálka asi taky ne...slovíčkaření

0/0
26.8.2016 15:11
Foto

B81r91o11n21i32s41l84a77v 44G15a56b70r42y49š 2622399881

Tak na jednu stranu si libujete ve svobodě, na druhou stranu si stěžujete. ;-D

Jediný, kdo je tady ze současného stavu naštvaný, jste Vy. ;-) Ona ta svoboda v autě něco stojí. Divné je, že nebrečíte kvůli tomu, kolik Vás ten pekáč stál.

0/0
26.8.2016 16:03

D68u17š86a96n 27M29a13t35o90u27š81e42k 7893650440475

Nebrečím,znáte pojem mezní užitek?

Já si nestěžuji,já jen poukazuji že parkoviště by města či stát stavět měl,pokud vybírá nemalé výpalné,viz diskuze nahoře a že když stát či obce dokáží utrácet za předražené - mnohdy jen pro dotace a korupci udělané veřejné zakázky, je jejich v podstatě "povinností" dát také něco do mobility svých obyvatel.

Ostatně právě mobilita v regionu snižuje nězaměstnanost...

Argument byl o tom že i já platím za něco co takřka nevyužívám,porot i zapřisáhlý odpůrce automobilu může platit za něco co nepouživá,ale zopakuji automobilisté si své zaplatí a to bohatě a ještě zbyde na rozkrádačky,pardon dětská hřiště ,multifunkční haly ,cyklostezky a jiné zvelebovací akce...

0/0
29.8.2016 10:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.