- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro zabránění zbytečných kolon je třeba u každé uzavírky vytvořit dostatečnou kapacitu objížďky, včetně řešení případných komplikací. Tato potřeba se však takřka nikde nereflektuje a proto jsou v ČR vždy i s nepodstatnou uzavírkou spojeny kolony. Za posledních 20 let jsem se nesetkal v takto exponovaných místech s asistencí Policie ČR. Taktéž podružné průjezdy v dané lokalitě nejsou nikdy zprovozněny. Jedná se o souhrn úprav, které umožní kapacitně odlehčit hlavní objížďce a v případě její blokace nehodou, situaci okamžitě samovolně řeší. Odklon dopravy, obrácení jednosměrek, uvolnění stávajících omezení, použití tramvajových pásů, instalace nové provizorní vozovky, atd. V objížďkách se dá vždy předpokládat vznik nehod a je proto třeba znát veškeré postupy do detailů předem.
Článek bohužel popisuje typický příklad situace v ČR. Objížďku tranzitní tepny, jíž dokáže zahltit standartní každodenní provoz, řešíme velmi omezeným průjezdem.
konecne se bude neco opravovat...kolony jsou furt tak co
Spojení Karlových Varů s Prahou je vskutku perfektní - tedy myslím co do infrastruktury... Vždyť se tam vlastně pořád něco opravuje, uzavírá, omezuje...
a komu se to nelíbí může jezdit vlakem, aspoň si prohlédne krásu Čech