Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Při čelní srážce dvou aut zemřelo dítě, další čtyři lidé jsou zranění

Dítě přišlo o život při dopravní nehodě na silnici I/21 nedaleko od Dolního Žandova. Další čtyři lidé utrpěli při čelní srážce osobního auta s dodávkou zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L87u73d13ě75k 69J52e55l14í19n30e52k 5137747569970

Strašné, tohle musí být noční můra všech, když jde o dítě. ;-( Ale jinak - není toho v poslední době nějak moc? Že by za to mohlo počasí? Téměř bych se k tomu přikláněl. Což je ale alarmující, protože by to naznačovalo, že lidé prostě neumějí jezdit a postrádají jakoukoliv sebereflexi, pokud jde o snížení rychlosti a přizpůsobení rychlosti poměrům na komunikaci. Asi si řidiči myslí, že v autě se jim nemůže nic stát. :-( V tomhle státě se řeší kraviny, ale řešit otázky právě třeba zvýšení bezpečnosti na pozemních komunikacích, to už se nikomu nechce. :-/

0/0
26.10.2016 13:51

T56o44m72á46š 63K33r32a78u63s 6676686484

Mohlo to být cokoliv. Počasí,mikrospánek,psaní sms. Každopádně hrozné

0/0
26.10.2016 13:59

M10i22r47o10s73l56a67v 77B34u52d63a 9862772627642

Otázky bezpečnosti se řeší tak, že media lidi prostě zblbnou, (viz humbuk kolem zimních pneumatik). Nikdo už těm řidičům a hlavně řidičkám neřekne, že zimní pneumatiky jsou při těchto teplotách a na navlhlé vozovce o dost jiné - horší než letní a když k tomu připočítáte i to, že měla třeba čerstvě přezuto a nestihla si na rozdíl zvyknout, je na malér zaděláno!

Dále si posledních pár let všímám velice rozdílné kvality asfaltu...tedy co se týká přilnavosti. Jsou úseky, kde navlhlý asfalt klouže jako led, podstatně více než jinde!

+3/0
26.10.2016 14:03

M90i43r69o95s65l45a98v 76B74u73d33a 9702392647932

...ten asfalt se týká některých nověji položených povrchů silnic i když byla oprava provedena třeba před rokem, dvěma, stav klouzavosti zůstává.

0/0
26.10.2016 14:12

L48u17k11á14š 55H91l70i30s77n56i17k77o72v13s79k85ý 3675117672406

Hrozná zpráva :-(

0/0
26.10.2016 13:22

M44a92r70i13a13n 10K44r72a35l 6504842374237

Smutne ;-(

+1/0
26.10.2016 13:12

P40e13t56r 85K73r16a72u29s 5238909494571

Fuj, fuj, fuj .... hrůza a děs :-(

0/0
26.10.2016 12:49

J67a36n 73K93r87p64e69c 5706333584552

volvo V40 prvni generace, neni mozne urcit jestli pred nebo po faceliftu. pokud pred faceliftem tak tyto vozy mely pomerne zasadni vyrobni vadu v naladeni podvozku/odpruzeni. staci ho trochu pretizit na zdek (2 deti + kocarek, nejake bagly) a na vode v zatacce se i pri male korekci rozhoupe, pridejte k tomu 15-20 let opotrebeni a buhvijake udrzby, ztrati trakci a toci se jak kaca. prubeh nehody tomu plne odpovida. to volvo neni takova katastrofa jako octavia 1 combi ale ma k tomu fatal erroru z mlade boleslavi asi nejblize. s takovyma autama se proste musi umet jezdit a to obezretne i se skusenym ridicem. mohla o tom pani vedet? mohla jet opatrneji? mohla vcas vyhodnotit chovani vozu, zatizeni, technicky stav vozu, povrch a profil vozovky? proste asi mela jen smulu, jela jako vzdycky a ze vseho trochu se semlelo v obrovskou tragedii. lidi nejsou roboti a ze znamych i neznamych pricin delaji chyby.

+1/0
26.10.2016 12:41

R96e10n54é 56R97u93m37. 3707795645429

V zásadě souhlas, ale povrch a profil vozovky hodnotit jak? Vzít si nějakej úhloměr, změřit si sklon od středu ke stranám, prozkoumat zrnitost živičného povrchu, tvrdost použitého kameniva a trojčlenkou pak dojít k tomu, že při srážkovém úhrnu za poslední hodiny tolika a tolika milimetrů je třeba jet maximálkou 68,85 kmh? :)

Shrnu to za Vás, prostě měla jet pomalu. I když jedu sám, musím myslet na to, že mám doma ženu a dvě malé děti a podílím se na jejich výchově/výživě a ze srdce je miluju a chci je vidět vyrůstat... Dítěte děsná škoda, matky je mi i přes zavinění nehody líto.

+1/0
26.10.2016 13:04

J98a33n 10K92r93p93e21c 5316123314552

jenze to je prave ono. jet pomalu je velice relativni pojem. treba jela pomalu a opatrne. ale v urcite kombanicai vice faktoru to muze byt takova tragedie. vzdyt to znate. vite jak se chovat, vite jak se chova vase auto, znate cestu a s ohledem na posadku auta jedete opatrneji, ale i tak se muze stat takova shoda okolnosti a i to opatrne/pomalu je naraz az moc rychle. muzete mit i lepsi auto v lepsim stavu, pak tam staci hrstka mokreho listi na kterem vam to uklouzne a je vsechno v pytli. a jestli je to chyba nebo nedbalost je ve vysledku uplne jedno.

+3/0
26.10.2016 13:11

M45a73r69i77a47n 84K25r66a88l 6804572204877

A kdyz k tomu pripoctu vrazedou kombinaci teplota 12°C, mokro a *zimni kola*.

+1/0
26.10.2016 13:10

J72a61n 26K30r28p63e77c 5776123924742

tak jiste, to je samozrejme vsechno spatne. ono se to neda rict uplne jiste podle foto ze to jsou zimaky, ale asi ano. tato kombinace samozrejme taky zhorsuje jizdni vlastnosti. ale chcete to rozmazavat? co kdyz ji to tam namontoval manzel a ted se kvuli tomu, ze nechtel delat dobre nejakemu carkujicimu policistovi pri prvnim poprasku silnice snehem, bude chytat za hlavu...

+2/0
26.10.2016 13:18

J69i86ř70í 74Z75ý22k37a 9539243511640

podle interieru jednoznačný pofacelift ... a o té vámi popsané "výrobní vadě" u předfaceliftu jsem nikde nic nečetl. Byť je to možné, přeci jen v rámci faceliftu upravovali i rozchod kol ...

0/0
26.10.2016 18:02

M80a86r30t55i52n 55K22l75i61m50e23š 6226305427770

Kolikátá je to za poslední dobou nehoda kdy někdo vjel do protisměru? Není toho nějak moc?

+4/0
26.10.2016 12:16

M89a12r47i52a76n 42K80r94a18l 6604232504897

Tipuju to na teplo, mokro a za tyden predepsana zimni kola. Ale muzu se mylit.

+1/0
26.10.2016 13:12

J75a53n 14T94a45r17a80b38a 4106716219319

Tipovat můžete, ale "zimní kola" v tom na 110% nehrají žádnou roli. Problém je v 99% na straně řidiče (jednoho nebo obou) a v 1% na straně stavu auta.Zimní kola na mokru při 12°C fungují dobře, rozhodně ne hůře než letní. Pokud tedy na tom autě nejsou 15let pořád ty samé.

+1/0
26.10.2016 14:17

R64o36m41a34n 56P74o50l41á96č32e34k 5156709735

Není... Jenom je to víc v médiích...

+2/0
26.10.2016 13:51

P32e98t91r 22K94r38a15f31č98i17k 7454285766224

šílené, každý může udělat chybu, ale takto být ztrestán je pro mne nepředstavitelné. Hodně síly všem zúčastněným.

+6/0
26.10.2016 11:50

K61a49r88e39l 36N30o22v16o48t69n60y 2841725189920

Je tam zatacka a bylo mokro, takze asi klasika, neprimerena rychlost :-(. Bohuzel uz byla ridicka potrestana vic, nez dostatecne, chudak dite :'-(

Holt, jak byl ten slogan - "nemyslis - zaplatis" :-/

+5/0
26.10.2016 11:45

J52a29n 98C33o70n84s80t46a87n76t81i26n 1422361333880

bude to znít šíleně, ale to dítě je na tom ze zúčastněných v podstatě nejlépe, protože na tohle se prostě do koce života nedá zapomenout (pro ty přeživší).

+2/0
26.10.2016 12:42

M38a97r37e78k 57Š42n93o77b49r 9610265600314

Strašně je mi líto obětí, odpočívejte v pokoji. A pozůstalým přeji mnoho sil k překonání nezměrného smutku!

Ale nedá mi to a dovolím si napsat ještě něco. Dnešní auta jsou sice vyspělá po všech stránkách a neustále se zdokonalují. A byť nevím, co přesně bylo příčinou této tragédie, tak hodně podobných vyjetí do protisměru je způsobeno, tím kolik věcí v dnešních autech rozptylují pozornost řidiče. Nejrůznější mobily, tablety atd. jsou v tomhle fakt nebezpečný, poznal jsem to i na sobě, že to fakt odvádí pozornost. A žádná zpráva nebo e-mail či něco podobného nejsou tak nezbytné, aby nepočkaly. Kor v porovnáním se zachováním si zdraví a života svého a ostatních lidí.

+7/0
26.10.2016 11:44

J60a19r65o95s38l55a87v 45L93e16b37e80d12a 3106629547140

Údajně Volvo předjíždělo v levém pruhu kamion, dostalo smyk, narazilo do kamionu a od toho se odrazilo do protisměru, kde jelo jiné auto. Těžko říct, co bylo příčinou toho smyku, jisté je, že si s ním řidička neporadila.

Jinak máte pravdu - já neuznávám ani handsfree, považuju ho za jen o málo míň nebezpečné než držet telefon. Proto na jízdu autem zapínám režim, ve kterém mi telefon řekne od koho přišla SMS nebo kdo mi volá a podle toho na vhodném místě zastavím a vyřídím hovor. (Pokud to nestihnu ve stanoveném limitu, pošle volajícímu SMS, že o jeho snaze vím a že se mu ozvu, aby mi zbytečně nevolal znova.)

+8/0
26.10.2016 11:57

K78a78r24e80l 32N86o44v39o44t19n34y 2301825189680

Ja proste za jizdy hovory uplne ignoruju (a na SMS ani zadne upozornovani nemam nastavevne, takze to neresim vubec).. Nic neni tak dulezite, aby to nemohlo pockat par minut.

+4/0
26.10.2016 12:20

M29a25r37e66k 25Š29n13o79b45r 9520435910104

Kdesi jsem četl výsledky jakéhosi testu, kdy na trenažéru zkoušeli rychlost reakce řidičů při jízdě bez telefonování a pak při jízdě s telefonováním skrze hands-free, kdy řidičům dávali jednoduché matematické příklady. Rozdíl v rychlosti reakce byl několik vteřin, což i při dodržení 50-ti km rychlosti v obcích je pěkných pár ujetých metrů navíc, při vyšších rychlostech ani nemluvě ... .

Sám mám docela čerstvou zkušenost z letošního 21. července. Vraceli jsme se s rodinou z Lipna domů a mezi Českým Krumlovem a Českými Budějovicemi do nás narazil pán, který nedával pozor, nevšiml před ním brzdících aut, sám pak nedobrzdil a ve vysoké rychlosti strhl auto do protisměru, kde jsem projížděl já. Vzhledem k tomu že já jsem jel nějakých 95 km/h a on měl také ještě docela velikou rychlost tak byl div, že se nikomu nic nestalo, až na mých pár oděrek. Mě a hlavně moji rodinu ochránilo robustní auto, které bylo samozřejmě na odpis, ale na to kálí pes.

Fakt alfou a omegou při provozu na silnicích (a nejen tam) je pozornost a předvídavost.

+5/0
26.10.2016 12:22

J97a55r42o40s33l45a81v 46L45e49b37e32d31a 3666929457620

Takový test byl i jako video, nevím jestli tentýž. Pokusným králíkem byl chlápek, který se přihlásil s tvrzením, že jeho řízení fakt nějaký hovor nemůže ovlivnit. Výsledky byly tristní a vykulenej chlápek se omlouval s tím, že telefonovat za volantem už nikdy nebude.

https://www.youtube.com/watch?v=a9VdF96dfnQ

0/0
26.10.2016 12:57

M24a20r96e68k 60Š85n72o95b38r 9840755980784

Díky za odkaz na video.

0/0
26.10.2016 13:08

M38a88r94t43i40n 88B76o93u96č47e36k 7315835747107

Hrůza hrůzoucí pro všechny zůčastněné.škoda vyhaslého života malého kuřátka...;-(;-(;-(;-(

+11/0
26.10.2016 11:19

S44i93l61v20i43e 82Ž37a33b93o41v46á 4683687448930

Opravdu strašné ...

+1/0
26.10.2016 11:27

P59a16v47e66l 21D47a36v86i35d 4142684687278

Zase do protisměru!!!! ...Asi jela moc pomalu!

+2/−3
26.10.2016 11:12

M71a70r46c76e21l72a 61H44o32r64á64č95k10o64v10á 7127932293188

psycholog se musel věnovat zasahujícím záchranářům? tak to muselo být hodně husté, když kolabovali i záchranáři

+7/0
26.10.2016 11:12

M59a13r86t29i83n 27M62á61c17a 4169352157748

Mám kamaráda profesionálního záchránaře a prý pokaždé když je při nehodě zraněno dítě, tak je to i u největších a nejzkušenějších "záchranářů - flegmatiků" vždy na hraně ... psycholog je záchranné lano pro tyto kluky, aby mohli svou práci vykonávat rychle, profesionálně a spolehlivě R^

+16/0
26.10.2016 11:22

Z23d20e60n33o 94K68o57t95y81z58a 8379505816692

tak toto mi vyprávěl i kamarád hasič :-(, dospělý prý je na hraně, ale děcko nedává psychicky nikdo. Čest jejich práci.

+14/0
26.10.2016 11:36

L20u82c35i84e 41L83e59x18o23v83á 6509628595572

To není o tom, že by snad kolabovali, ale každý takový zásah je náročný.A pomocí psychologa lze předcházet problémům. Kdo nepracuje u záchranné služby (PČR, u hasičů,...), neumí si to ani představit.

+10/0
26.10.2016 11:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.