Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové vedení kraje chce víc šetřit a popohnat dostavbu dálnice D6

První priority nového vedení Karlovarského kraje představila čerstvá hejtmanka Jana Vildumetzová z hnutí ANO. Jde o rozpočet a také dopravu, konkrétně dostavbu D6. Její kroky tak povedou za ministrem Danem Ťokem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J59i91ř33í 51K41o26u95k86a47l 1304599666854

Až to bude hotové,uvěřím.:-)

0/0
25.11.2016 13:28

P59ř55e28m33y50s17l 37H42r78o21m75a42d69a 2784886818761

Za osm let nevyjdnal KV kraj nic. Nezačne se stavět ani příští rok, protože Babiš neuvolnil peníze na výkupy pozemků.

0/0
24.11.2016 22:49

P67e80t29r 84K40o80r94b62e31l 9386157540792

Hlavně ať se nehádají o trasování jako u nás v Pardubickém kraji. To je hlavní důvod, proč nestojí D35 a proč se D1 opravuje bez adekvátního náhradního spojení.

0/0
24.11.2016 22:37

P17ř89e11m58y63s11l 88H78r78o71m32a48d79a 2794566198701

Tak u D6 není o trasování sporu. Jinudy vést prostě nemůže. Jde skutečně jen o to, že vláda do ní nechce dát peníze.

0/0
24.11.2016 22:48
Foto

M47i17l15o70s62l77a47v 11Z28í73t33k69a 8290784327870

Dálnice jako základní problém kraje? Možná aby se politikům lépe jezdilo leštit kliky na ministerstvech. Pro běžného občana je v dopravě důležitější úplně něco jiného.

V České republice lidé cestují vlakem v průměru na vzdálenost 47 km. To znamená, že na jednoho cestujícího z Prahy do Ostravy, který ujede 350 km, připadá přibližně dalších 11 cestujících, kteří jedou vlakem jen 20 km. Podobné je to u silnic, kde je průměrná vzdálenost jízdy autem dokonce jen 32 km. A proto na jeden automobil jedoucí z Prahy do Brna 210 km po dálnici D1 připadá v průměru dalších 15 automobilů, kteří ujedou jen vzdálenost 20 km ve svém regionu.

Z těchto údajů je naprosto zřejmé, že v ČR převažuje regionální mobilita obyvatelstva a lidé potřebují dojíždět zejména na krátké a střední vzdálenosti. Právě proto je nutné soustředit se z hlediska udržitelné městské mobility na velké množství obyvatel, kteří do města dojíždějí z blízkého okolí, protože tito lidé potřebují ve městě 11x více parkovišť, než ti, kteří přijedou zdaleka. Řešení tedy nikdy nemůže nabídnout pokračující stavba dálnic, ale naopak je potřeba hledat vhodná řešení pro udržitelný rozvoj městské a regionální mobility.

Jinak řečeno by se na kraji měli hlavně zabývat dopravou uvnitř regionu, aby fungoval krajský integrovaný systém místo toho paskvilu co tu je, aby lidi mohli využívat veřejnou dopravu, která bude mít jednotný tarif, bude navazovat a provozována moderními vozidly apod.

+2/−3
24.11.2016 20:22

R98e14n85é 40R21u24m86. 3927975875199

Jenže zrovna v případě kraje, který nemá solidní napojení na hlavní město (a to nepotřebují jen anální alpinisti, studuje tam hromada lidí, firmy jezdí na jednání, hotely mají transfery klientů na letiště a zpět, nedej bože potřebujete do lepší, než varské nemocnice) a to ani železniční, je to prostě z důvodů v závorce docela priorita. Pro budování průmyslových zón jsme pro investory velmi neatraktivní region...

+5/0
24.11.2016 20:41

Š95i45m59o10n 48D53v59o89ř96á49k 4183541217636

Statistika je jedna věc, realita druhá. Ať chcete nebo ne, adekvátní silniční síť je prostě nutnost.

0/0
24.11.2016 21:12

P57ř44e37m65y18s59l 91H10r60o80m75a70d77a 2594326298211

dlouhé a úplně mimo ;-)

+2/0
24.11.2016 22:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.