Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V boji proti divočákům mají pomoct větší odměny za jejich odstřel

Vyplácením odměn myslivcům bojuje už téměř dva roky Karlovarský kraj proti přemnoženým divokým prasatům. Za každý zastřelený kus dosud mohli nimrodi získat tisícikorunu, nyní by se mohla částka zvednout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i52r30o33s55l97a37v 42Š76u74l67c 1120354150468

Pane Hromado, pytláctví je trestný čin, tak tedy oznámit orgánům činným v trestním řízení.

0/0
17.1.2017 12:31

P95ř40e77m13y69s54l 16H88r67o37m48a11d40a 2434686708461

Dobrá rada, pane rado. Jenže to, že toho pytláka vidíte nestačí. Pytlák musí být chycen při činu. Pokud to nahlásíte a policajti udělají to, že řeknou podezřelém, hele Hromada tě viděl jak si střelil srnu v lednu a hodil ji do auta. Do zápisu se pak napíše, že Hromada je slepej, že to byl kolouch Evropáka a na té fotce není jasné, zda je to srna či kolouch ....... :-/

No prostě, já se ptám komu to oznámit, kdo má zájem toho pytláka skutečně chytit. Ten pytlák tam nejezdí jednou. Stačí pokud by si na něj lesní stráž ve spolupráci s myslivci a policií počkali. Tedy pokud těmi pytláky nejsou samotní myslivci. Existuje nějaký orgán, který kontroluje myslivce a prošetřuje pytláctví?

0/0
17.1.2017 15:45

M17i33r30o83s19l53a62v 81Š58u89l32c 1970794260478

Ano, Policie ČR případně OSSM (orgán státní správy myslivosti) s menšími pravomocemi. Najměte si Texas Rangers;-D. Připomínám, že se tu diskutuje o odstřelu divokých prasat na nehonebních pozemcích.

0/0
18.1.2017 7:33

P77ř17e17m51y27s67l 22H14r43o97m24a44d86a 2694876408451

Tak toto vlákno jste začal vy. Já se vás jen ptám jak fungují u myslivců kontrolní orgány. Na vesnici jsou ve spolku většinou i policajti i někdo z obecního úřadu z rozšířenou působností. Tak pak jedině, že bude mít zájem potírat pytláctví ústředí.

Jinak je to samozřejmě o tom, že nechat lidi bez morálky střílet v blízkosti lidských sídel může jen blázen. Navíc myslivci neumí divočáky lovit. Chce to profesionální lovce.

Už nežijeme v komunismu, lidovou myslivost je třeba zrušit.

0/0
18.1.2017 8:35

M40i98r41o88s97l23a75v 55Š67u58l17c 1710564970458

1. OSSM = Městský úřad Sokolov, odbor životního prostředí (úsek lesy a myslivost)

2. Pokud myslíte "ústředím" ministerstvo, tak to už vůbec nemá reálný zájem...;-D Tak že jen Policie ČR.

3. Lovit na nehonebních pozemcích, případně v obcích, divoká prasata chce určitou zkušenost s tím, že pak každý myslivec "jde s kůží na trh" pokud se něco při odlovu stane. Proto jen málo jich je ochotných takto lovit.

4. Profesionální lovec je hloupost (z USA), v ČR (zaplať pán Bůh) jen dobrý či zkušený myslivec.

5. Pane Hromado, lidová myslivost má tradice ne v komunismu, ale pár století před komunismem. Naštěstí má myslivost v ČR tak silnou základu, že ji Vám podobní nemají reálnou šanci zrušit;-).

0/0
18.1.2017 12:18

P39ř68e84m92y65s60l 62H93r88o64m18a79d74a 2544476478701

A kdo tedy ty myslivce kontroluje, aby nepytlačili? Kdo je má konkrétně právo chytit při činu a kontrolovat? Na Městském úřadě v Sokolově nepodávají informace o lesní stráži. Přitom mají povinnost ji zřizovat ze zákona a nikde není psáno, že jím musí být myslivec.

Myslivců je opravdu hodně, mezi politiky zvláště. Proto se úplně vymknu- li kontrole a nedodržují žádná pravidla. Jenže pořád máme možnost tam nezvolit ty politiky - myslivce. Jednou přijde doba, kdy bude vůle myslivce zrušit. Velká část veřejnosti už má jejich arogance dost. Les není jenom myslivců. Myslivci jsou také povinni se držet zákonů. Například žádný myslivec vyjma lesní stráže, nemá právo zastavovat v lese turisty a zakazovat jim chodit po cestách!

0/0
18.1.2017 14:20

M29i43r66o44s84l48a45v 28Š18u38l51c 1210534540368

Určitou pravomoc má i myslivecká stráž (ne lesní stráž), ovšem nemůže si své oprávnění vynutit, jako např. Policie ČR. Mysliveckou stráž nezřizuje Městský úřad v Sokolově, ale má ji za povinnost ustanovit myslivecké sdružení v počtu podle výměry honitby, obvykle z řad členů mysliveckého sdružení. Členové myslivecké stráže musí mimo jiné složit zvláštní zkoušky a mít platný lovecký lístek. Z toho vyplývá, že se jedná vždy o myslivce.

Pravomoci myslivecké stráže jsou stanoveny v § 12-16 zákona č. 449/2001 Sb., o myslivosti. V těchto oprávněních myslivecké stráže jsem nikde nenašel oprávnění myslivecké stráže k zastavení turisty a zakazovat mu chodit po cestě. Výjimkou může být situace, kdy je vydán KÚKK zákaz vstupu na lesní pozemky (jen v určitých případech).

Jen připomínám, že tato diskuze by měla být vedena k předmětu publikovaného článku na idnes.

0/0
18.1.2017 15:39

P36ř66e45m51y39s29l 55H52r74o47m77a93d18a 2574676758911

Proto píšu o lesní stráži. Myslivecká stráž může kontrolovat jen myslivce, teoreticky nemůže kontrolovat ani auta podezřelého pytláka - nemyslivce.

Jenže jde o to, že obce tu lesní stráž nezřizují. Myslivecká stráž má například pravomoc zajišťovat bezpečnost při honu. Vždy by se měla lidem legitimovat a ukázat jim rozhodnutí o omezení vstupu do lesa a doporučit jinou vhodnou cestu.

Víte například, kdo je u vás lesní stráží?

0/0
18.1.2017 20:56

M13i68r33o84s77l11a72v 33Š98u53l29c 1420544640478

Nemám revír, resp. nejsem členem žádného mysliveckého sdružení. Zatím:-/

0/0
19.1.2017 7:20

L52u63k35á48š 28B80a12j29g89a23r 3213914208112

Dle mého názoru jsou v Česku přemnožení především psi, nevím, proč není povolen odstřel za 2000 odměny. Co panelák, to 30 tisíc do kapsy:)

0/−1
16.1.2017 11:43

P67ř33e98m79y83s45l 60H51r67o12m81a66d49a 2664946568971

Tak v restauracích je patrně větší zájem o srnčí, že páni myslivci. Jen bych vám rád připomněl datum 16 . 1. 2016. No a divočáky na seno nenalákáte. Tak se prosím místo honěním ze těmi třemi kolouchy jelena evropského, soustřeďte na divočáky.

0/0
16.1.2017 10:51

J54a14n 33V39á70v15r13a 1492531849878

Prasatka se lovi o dost sloziteji, potrebujete drazsi vybaveni atd. Nutno podotknout ze si to myslivci plati ze sveho, takze bezny obcan by mel spis byt rad ze to je alespon tak jak to je ...

0/0
16.1.2017 11:31

P31ř65e87m86y60s41l 88H52r61o18m54a84d63a 2164136838801

jak to je? Protože je těžké ulovit divočáka a i dražší, tak se myslivci zaměřují na srnčí a loví ji i ve dnech, kdy se to už nesmí !! To má být jako ovčan nadšen z tohoto stavu? No a že si to platí ze svého ;-D To si zahrádkáři také platí výbavu ze svého.

Já však píšu hlavně o tom, že se myslivci spíše přiživují pytláctvím, na tom dost vydělají :-/ Jak jinak nazvat střílení srnčí zvěře v době hájení ?

+2/0
16.1.2017 11:49

K25a98r45e78l 32Š28i64m92e64k 5950430937387

pokud víte o takových myslivcích, nahlašte je příslušnému hospodáři. za odstřel v době hájení přijde myslivec o povolenku raz dva.

+1/0
16.1.2017 13:07

P74ř79e94m16y65s79l 80H25r77o61m15a63d66a 2544926958781

Skvělá rada, nahlásit to hospodáři 8-o Však právě o něm to je. Například o tom, že krmelce jsou prázdné, mezi dva posedy se dá potom kolo sena a máme srnečky pěkně v křížové palbě. Pokud se toto děje v prosinci, tak je to jen etický problém. Pokud však je tato past připravena i v půlce ledna, tak se ptám proč? Na těch pár kolouchů evropáka? Připomenu jen, že divočáka na seno nenalákáte ;-)

0/0
17.1.2017 9:19

J53a16n 97V10á65v72r68a 1872851859658

Pokud máte nějaké důkazy, šup s nimi na policii, jinak to jsou jen výkřiky ve stylu jedna paní povídala. V čechách se tak 80% všech divočáků uloví v noci a pomocí noktovizoru (který je vpodstatě podle stávající právní úpravy nelegální), nebo termovize. To jsou přístroje které stojí si jako průměrné české auto, tak se nedivte.

0/0
16.1.2017 18:38

P68ř95e47m33y56s27l 24H25r19o82m20a95d27a 2104446828661

A jak se lovili divočáci dříve? Není to spíše o pohodlnosti myslivců? Divočák je chytré zvíře a pozná vaše auto podle zvuku. Když přijedete k posedu na sto metrů autem, tak vám opravdu divočák nepřijde.

Policie nepadá v tomto případě do úvahy, leda inspekce. Spíše je to o tom lesní a myslivecké stráži. Jenže ta nefunguje. Na stránkách cmmj se nedočtete jak postupovat v případě podezření, že myslivci pytlačí.

Spíše to vypadá, že je to mezi myslivci obecný jev, který je tolerován. Pokud do toho ovčan zasahuje a rejpe, tak se mu může stát, že po něm někdo pro výstrahu vystřelí.

0/0
17.1.2017 9:16

M26i26r63e96k 47Ř71í10h64a 8495311755793

Dříve se lovilo na sněhu, při měsíčku a klidněi ve dne. Jnež co je les plnej turistů, lidech na kolech, čtyřkolkách a podobně, tak natrefit na černou máte větší šanci jen když si "nakrmíte" a to tak není moc etické co..Jinak většina černé se uloví na naháh podle mě, nebo dost velká část..já noktovizor nepotřeboval nikdy a ani bych ho nepoužil

0/0
23.1.2017 12:28

P39ř43e96m90y93s39l 22H92r19o25m43a97d74a 2804626438331

A jakpak se lovilo dříve. Spíše je to o neschopnosti myslivců. Divočák není hloupej, on vaše auto pozná podle zvuku. Pokud jezdíte sto metrů k posedu autem, tak se nedivte, že nepřijde. Jinak mi poraďte, jak v současnosti funguje myslivecká a lesní stráž. Komu mám předat fotodokumentaci pytláckých činů? Policii nedůvěřuji!

Připomenu jen, že střelba na turistické cestě není povolena ani v noci. Také by mne zajímalo, jak je to s vyvrhováním zvěře. Proč hodí myslivec ulovené zvíře do auta a rychle odjíždí pryč? Tedy nakonec je dnes už i problém s tím, že člověk neví zda je to skutečně myslivec, nebo pytlák. Jako zastavovat v lese ozbrojeného člověka, to je taky problém.

Tak kam to hlásit, samozřejmě s fotodůkazy? Kam to hlásit tak, abych se nemusel bát, že po mně bude někdo v lese za odměnu střílet?

0/0
17.1.2017 9:25

A86l13e48n71a 33F15i29a68l48o14v98á 3109600557629

Když jsou ta prasátka tak přemnožená, a je to na více místech, proč nevymyslet nějakou jednoduchou cestu, jak je sníst? Já bych si divoké prasátko dala, ale jen tak u řezníka je neseženete a ty ceny.. ! 

0/0
16.1.2017 10:06

K73a92r43e13l 80Š61i30m19e50k 5520540337177

zkuste kontaktovat okolní myslivecká sdružení. znám taková, která mají problém s odbytem střelený zvěře. cena samozřejmě neni jako za kuře, ale zas to člověk nekupuje každý den R^

0/0
16.1.2017 10:18

J48a62n 49V96á28v12r15a 1972871759898

Jestli by nebylo jednodušší povolit odstřel i na nehonebních pozemcích sousedích a neinstruovat obecni samospravy aby samy aktivně komunikovaly s mistnimi sdruzenimi na vytipovani mist kde lze lovit s minimalizaci rizika pro obyvatele. Samozrejmosti by pak melo byt zruseni celeho paragrafu 4c Zakona 119/2002Sb, tím by mohli myslivci pouzivat bez omezeni noktovizory a tlumice a prasatka by mela po srande!!

0/0
16.1.2017 9:40

P70ř72e84m74y69s72l 87H20r25o81m51a21d16a 2684106308161

No vzhledem k tomu, že mi nedávno málem ustřelil myslivec hlavu na turistické cestě, tak nechat je střílet v obcích může jen psychopat. Tohle opravdu nezvládnou amatéři. Je potřeba, aby myslivce nahradili profesionální lovci. Myslivci své postavení dnes jen zneužívají.

0/0
16.1.2017 11:52

J50a28n 62V82á62v73r45a 1412651459608

Pokud po té cestě chodíte po setmění, tak sviťte baterkou, tu prasátka nenosí ;-D Nahrazovat myslivce profesionálními lovci můžete, pokud máte nějakou svoji honitbu, nic vám v tom nebrání, ale momentálně je lov takový byznys že k tomu s velkou pravděpodobností nedojde.

0/0
16.1.2017 18:41

P63ř37e59m68y94s54l 36H90r90o56m34a74d81a 2804456968331

Na turistické cestě se nesmí střílet ani po setmění. Ten pytlák však střílel ve dne! Hodil srnu do auta a jel.

Mělo by být v zájmu myslivců takové pytláky chytat.

0/0
17.1.2017 9:29

T79o96m84á21š 42K14u77c81h34a71ř 3187881328101

Když je v plánu, že ozbrojená veřejnost by měla suplovat práci policie či armády, tak proč by nemohla ozbrojená veřejnost vyřešit i toto? Každý kdo má střelnou zbraň, šup do lesa na divočáky. :-P

0/0
16.1.2017 9:34

K34a41r31e73l 64Š28i24m61e47k 5730540927257

myslim že by se populace samovolně protřídila, kdyby si moh každej střílet po lese jak chce;-D

+1/0
16.1.2017 9:38

P59a70v37e18l 79P91i98l43á42t 8641629775264

Nikoliv "suplovat", ale doplňovat, bezpečnostní složky nejsou všude a hlavně nebývají tam, kde dochází k trestnému činu. No a typický občan na obranu nosí krátkou zbraň a tou divoké prase spíš nase*ete, pokud ten zásah není dost přesný. :-)

+2/0
16.1.2017 10:18

R27e63n26é 72R11u28m81. 3677125735579

Správně! Představa lidí, že zabijou divoký prase jednou ránou z "devítky" je dosti zcestná.

+2/0
16.1.2017 10:50

J49o24s32e67f 61M81u33ž72á67t59k84o 5665743107793

Někdo si spletl slovíčko zlikvidovat a sežrat. Proč je pak prase divoké ceněno na 20 tis. v ceníku divoké zvěře nebo tak nějak? Otestovat vzorek masa na hygienu a sežrat.

+5/0
16.1.2017 9:33

K80a51r17e35l 96Š87i18m11e50k 5970430837577

myslivec musí po zabití prasete jeho tělo zlikvidovat podle hygienických a veterinárních norem,“ vysvětlil zvýšení odměny starosta Sokolova Jan Picka.

;-D myslim že je lepší divočáka sežrat

+6/0
16.1.2017 9:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.