Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letošní zima leze do peněz. Silničářům se tenčí zásoby posypové soli

Pořádný průvan na kontech budou mít po této zimě správci komunikací i radnice měst a obcí v regionu. I když na konečné vyúčtování je ještě brzy, už nyní je jasné, že zimní údržba vyjde podstatně dráž než v předcházejících sezonách. A navíc zásoby posypové soli se tenčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15a88r39e52k 32T79e34t57u88r 9589354686

V Polsku mají silničářské soli přebytek. :-P

0/0
9.2.2017 8:14

P80e63t12r 19B53u32r76d10a 3240305889697

Nevím jak jinde, ale v "tady je Rathovo" (Středočeský kraj, přesněji jihovýchodní benešovsko) silnice přes léto neopravují (horší jsem jinde neviděl a "silničáře v létě viděti - vlhké sny míti"), v zimě sypou jen hlavní tahy a vedlejší prohrnují jen občas (ráno zmrzlé koleje, že podvozkem drhne i teréňák).

A pokud silničářům dochází posypová sůl, tak by se vedení mělo zamyslet, koupit (ze svého) mapu světa a podívat se, kde je Česká republika. Zjistili by, že v mírném pásmu na rozhraní kontinetálnáího a oceánského klimatu - tedy s možností zimních sněhových srážek a mrazů. A zásoboavt se podle toho. Nikoli podle loňské a předloňské "zimy". A když zbyde, tak posypová sůl ani inertní posyp nemá dobu expirace (uznávám, že sůl může vlivem vlhka změnit zrnitost na kusovitost, ale i tak musejí mít prostory, kd k tomu nedochází).

+3/0
8.2.2017 11:14

M45i22r61o69s85l23a71v 62S60u73c20h29y 5150729890680

Začátek února a silničářům dochází sůl? No jasně, ale v červenci zase budou tvrdit, jak jsou na zimu skvěle připravení. Co budou dělat, pokud by přišla zima jako 1986/87 (sníh, a dost sněhu od Martina do konce března, pořádné mrazy poměrně často atakující -20°C), no jasně, nevyjeli by. Auta by jim zamrzla, a v takévém mrazu stejně nemá smysl sypat sůl.

+3/0
8.2.2017 10:42

P18e98t73r 20B50u80r76d12a 3810615609677

Sůl opravdu nemá smysl, když je trochu mráz (pod mínus 10°C?). A když je pořádný mráz, tak to přestane klouzat (vyzkoušeno na vlastní ústa v mínus 42°C). Ale silničáři (ne ty chlapi, ale ti, co je vedou) mají svůj rozum, který zůstává utajen jak jejich podřízeným, tak "obyčejným lidem".

+1/0
8.2.2017 11:17

P62e30t48r 45L53u26k90á62š 4935204846355

Byla v posledni dobe nejaka zima ktera by do penez nelezla? Byt ma zacatek a az do pulky prubeh mirny, vsude clanky o tom jak silnicari v cajku a jak usetrili protoze je to OK, staci tyden dva snih a sou v kopru :) Tak nevim no....

0/0
8.2.2017 10:25

P96a60v57l61a 58C39t28i84b24o76r35o13v78á 2180913427

"zásoby posypové soli se tenčí" .... bodejť by ne. Solí se kvantama soli na místech úplně zbytečnejch....

0/0
8.2.2017 10:11

D39a98v19i28d 60H51o24l25c29m93a38n 8524775796829

Tak solte rozumně. V první řadě pouze když nesněží, když hrozí ledovka, když jsou na silnicích nižších tříd uježděné kusy ledu. Stejně se divím, že proti soli ekologisté nekvičí.

0/0
8.2.2017 9:52

P82a11v23l61a 88C31t46i83b96o46r82o42v58á 2500403527

Já kvičím - ale jen sama pro sebe. ;-(;-(;-(

0/0
8.2.2017 10:11

P21e85t90r 53B74u58r43d21a 3810405639337

Ledovka (tedy její vznik) tuším sůl "vymývá". Takže solit až když ledovka je hotová. A uježděné kusy ledu (brečím, když podvozek mého auta trpí cestou domů) by měli prvně před zmrznutím shrnout stranou (a nebude rozježděná břečka, která přes noc zmrzne v ledové zákopy).

Jenže ono je jednoduší nakakat sůl do vánice a pak počkat, až na jaře zareaguje. Že to není ta sůl, ale nejbližší hvězda je cestmistrům fuk.

+1/0
8.2.2017 11:20

J16a60r48o 11S41i75m21o 4510893851

...zajímavé, že silničáři nebrečeli, když jim za poslední zimy sůl / peníze zůstaly;-D!! V každém případě platí, že jen umí brečet, ale o silnice se strat neumí, tedy moc nechtějí, hlavně preventivně. Vždy čekají, jestli ta fronta, kterou meteorologové hlásili tři dni tomu a jde přes celou Evropu, opravdu dorazí i k nám a když dorazí, divné to, pak nestíhají!! V Rakousku, Polsku, Slovensku..všude kolem se sype i preventivně a rozhodně tam mají líp, o hodně líp ošetřené komunikace, než u nás!! A ti naši si již nemůžou stěžovat na techniku, tu mají rozhodně lepší, než v Polsku, či Slovensku!!Do doby, než nikdo nezačne po silničářích vymáhat oprávněné škody / spoluúčast na rozbitých autech, zdraví lidí atd.,díky tomu, že jsou špatně ošetřené komunikace (když policie i hasiči mají u nehody, např. na dálnici, problém nejenom zastavit auta, ale i stát na nohách, tak tu něco není v pořádku), tak se nic nezmění, nic je ve své podstatě nenutí dělat tu práci řádně a hlavně, jak jsem již psal, preventivně!! O tom by se tu dalo psát romány, ale každý zná realitu na naších komunikacích...to silničáři neokecají...je to smutné:-(!!

+4/0
8.2.2017 9:39

T54o58m42a61s 35P85i12l10n82y 9723189175462

No tak jen vyuzili to, co za poslednich 5 let, kdy zadna zima nebyla, usetrili :-P

+1/0
8.2.2017 9:32

R97o13m30a48n 70H29o81k96y64n25á85ř 8440941149178

Tak nesolte každou okresku a při každém poprašku, podběhy a výfuky vám poděkují.

+3/0
8.2.2017 9:31

K30a17r60e54l 96K61o53v38a27n87d56a 9432379194

Přesně tak, navíc takových tun soli se z těch silnic musí přeci dostat do půdy, do vody atd.

Osobně radši jezdím na sněhu, než rozsolené břečce. Ono, kdyby se míň solilo, tak by i řada řidičů si dala větší pozor, protože by ztratili "pocit jistoty" že nasolená silnice je OK.

+3/0
8.2.2017 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.