Cyklostezka Ohře.

Cyklostezka Ohře. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Dokončení stezky brzdí cena pozemků, cyklisté budou kličkovat mezi auty

  • 3
Za nereálnou považují karlovarští zastupitelé cenu pozemků, které patří soukromému majiteli a přes které má vést úsek cyklostezky z Chebu do Karlových Varů. Kvůli patové situaci budou kolaři zatím jezdit mezi auty.

Už jenom několikakilometrový úsek z Doubí k Dvorskému mostu zbývá dokončit, aby byla páteřní cyklostezka z Chebu do Karlových Varů kompletní. V letošní sezoně ovšem cyklisté v tomto úseku budou stále jezdit po frekventované silnici.

Důvodem je, že se město zatím nedokázalo dohodnout s vlastníkem pozemků na ceně za jejich odkup. Ta je podle některých karlovarských zastupitelů nekřesťanská.

„Pražská společnost PHL, které patří přibližně 3600 metrů čtverečních budoucí cyklostezky, chce 1150 korun za metr,“ uvedl Petr Kulhánek (Karlovarská občanská alternativa), primátor Karlových Varů.

Podle něj by se reálná cena, kterou určil znalecký posudek města, měla pohybovat kolem 850 korun. „Jsou to prakticky bezcenné pozemky v zátopové oblasti Ohře,“ konstatoval Otmar Homolka (hnutí O co jim jde?!). „Firma by je městu měla dát zadarmo, nebo jen za symbolickou cenu,“ přisadil si Zdeněk Musil (KSČM).

Zastupitelé zatím rozhodovali o tom, že v rámci rozpočtu alokují částku na odkup pozemků ve výši přibližně 4,5 milionů korun. „Je to suma, která počítá s maximální možnou částkou, tedy 1150 korun za metr čtvereční,“ vysvětlil primátor Kulhánek.

Majitel pozemků si nechá udělat svůj posudek

Vlastník pozemků si nechá rovněž udělat znalecký posudek. „To, jestli bude konečná cena 850 korun, nebo vznikne průměrem cen z obou posudků, je zatím otázkou,“ řekl primátor.

V případě této části páteřní cyklostezky Ohře bohužel neexistuje variantní řešení. Pozemky, které vlastní pražská firma, totiž sahají až k silnici. A úzký pruh těsně u břehu řeky, jehož využití navrhoval Jiří Kotek (ALTERNATIVA), zase naráží na nesouhlas ze strany Povodí Ohře.

„Navíc jakékoliv jiné řešení by bylo v porovnání s cenou za odkup pozemků neúměrně drahé,“ podotkl Kulhánek.

Cyklisté budou muset kličkovat mezi auty

První muž Karlových Varů však věří, že se město nakonec s majitelem pozemků dohodne. „My chceme koupit, oni chtějí prodat,“ řekl. Zádrhel s odkupem pozemků se podle něj do dokončení celého projektu výrazně neprojeví.

„I když jsme počítali s tím, že už by letos mohla být alespoň část cyklostezky z Doubí ke Dvorskému mostu hotová,“ připustil.

Stavba posledního úseku začne letos na podzim, hotovo by podle odhadu primátora mělo být na jaře příštího roku.

„Do té doby budou muset cyklisté využívat silnici s naznačeným cyklopruhem. Je to jediná alternativa,“ podotkl první náměstek primátora Čestmír Bruštík (ANO).

Nová cyklostezka vyroste na 4200 metrech čtverečních. Otázkou odkupu 3600 z nich se budou karlovarští zastupitelé opět zaobírat na svém květnovém zasedání.