Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V krajské koalici to vře. Dopravní plány ČSSD smetli partneři ze stolu

  9:20aktualizováno  9:20
Jednotné jízdné, jeden doklad či nákup desítek nových autobusů. Taková je představa krajské ČSSD na dopravní obslužnost v Karlovarském kraji v letech 2019 a 2029. Koaliční partneři jsou ale jiného názoru.

Ilustrační snimek | foto: Martin Stolař, MAFRA

Podmínky tendru za 2,25 miliardy korun, které mají zlepšit kvalitu cestování po kraji, se nelíbí některým členům krajské koalice, a proto návrh svých kolegů shodili ze stolu. O dokumentu nebudou zastupitelé vůbec jednat. Část krajských politiků se nyní bojí, že kvůli neshodám by se termín revoluce v krajské hromadné dopravě nemusel stihnout.

„Máme výhrady k zadávací dokumentaci. Nesouhlasíme ani s požadavkem na nákup nových autobusů, které by musel vítěz tendru nakoupit, a to z logiky věci. Přijde mi lepší průběžně obnovovat vozovou flotilu, než od 1. ledna 2019 jezdit zcela novými autobusy. Po deseti letech smlouvy se z nich stanou staré herky. Navíc je to velice přísné, ne-li přímo likvidační pro malé regionální dopravce. Ti si na úvěr na nákup velkého počtu autobusů nesáhnou,“ vysvětlil důvod nesouhlasu krajský radní Petr Šindelář z ODS.

Nová dopravní obslužnost bude platit od roku 2019. I proto se v řadách ČSSD objevil názor, zda se vše stihne vypsat v takovém čase, aby se mohli dopravci na podmínky připravit.

„Koaliční partneři mají pocit, že jsou další možnosti jak zadání přizpůsobit tak, aby se nejednalo o klasické výběrové řízení. Jsem přesvědčen, že jsme na stůl dali všechny možnosti, které nám dovoluje legislativa,“ odvětil krajský náměstek pro dopravu Jakub Pánik z ČSSD.

Poznamenal, že zvoleným postupem by kraj přišel o integrovanou dopravu. „To znamená, že by nemohl cestující jezdit na jeden doklad po celém kraji,“ přiblížil Pánik.

Jsem pro obecná pravidla, říká Šindelář

S tím ale Šindelář nesouhlasí. „Já bych byl pro ustanovení obecných pravidel. Ty by určovaly cenový tarif, stáří autobusů, ustrojenost šoféra, ale i jeho minimální mzdu. To je podle mého správná cesta,“ uvedl radní.

Tím by chtěl i předejít potencionálním stávkám řidičů, kteří se v ostatních krajích bouří kvůli nízkým mzdám.

Radní Šindelář společně s kolegy z TOP 09 a HNHRM navíc navrhují, aby se tak zásadní tendr začal připravovat až po podzimních krajských volbách. „Čas nás netlačí. Nové smlouvy mají začít platit až od ledna 2019,“ prohlásil.

Otázkami tendru se začne zabývat pracovní skupina, která by měla co nejdříve zasednout a přinést některé odpovědi. „Budu se snažit, aby se sešla co nejrychleji. Chtěl bych se tím zabývat do voleb, ale nyní nemáme většinu hlasů v radě kraje,“ uvedl Pánik.

Na vypsání podmínek čekají regionální dopravci

„Je špatně čekat na novou vládu. Chce to začít okamžitě. Při tempu výběrových řízení, případných řešení připomínek, může být už opravdu pozdě,“ sdělil krajský zastupitel Jaroslav Borka z KSČM.

Na vypsání podmínek čekají také regionální dopravci. „Informací moc není a to samé platí i u pravidel. Teď můžeme jen čekat na vyhlášení. Určitě se přihlásíme, navíc bychom rádi využili k nákupu nových autobusů některé evropské dotace,“ uvedl Jindřich Cvinger ze stejnojmenné autodopravy.

Rozpor uvnitř koalice nebude mít podle jejich představitelů na její složení vliv.

Autor:




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.