Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radní ve Varech otevírají cestu ke stavbě diskutovaného terminálu

  8:52aktualizováno  8:52
O krok blíže ke stavbě dopravního terminálu za stovky milionů jsou Karlovy Vary. Diskutované dílo míří na územní plán města, který s jeho vznikem bude počítat. Radní doporučili dokument ještě dopracovat a zároveň jmenovali pracovní skupinu čtyř úředníků, kteří se o územní plán pro terminál postarají.

Tak by měl podle představ autorů studie vypadat nový karlovarský dopravní uzel. | foto: Studio Hangár

Primátorův náměstek pro majetek Michal Riško zmínil, že se město kvůli stavbě terminálu neobejde bez řady povolení. Plánovaná stavba se má totiž nacházet v ochranném pásmu karlovarských pramenů.

Jedno z povolení musí vydat také Český inspektorát lázní a zřídel, který je součástí ministerstva zdravotnictví. „Bez tohoto požehnání nemůžeme pokračovat, podobných věcí je ale spousta,“ řekl Michal Riško.

Odborníci z inspektorátu už se s vedením radnice sešli a chystají svou vlastní studii. Na tu bude vedení města čekat. Podle primátorova náměstka pro kulturu Jiřího Klsáka je otázkou měsíců, než se Karlovy Vary s terminálem posunou do fáze takzvaného stavebního řízení.

„Musí to být samozřejmě v určité časové lhůtě, protože končí také možnost čerpání dotací,“ zmínil.

Pro náměstka Klsáka je v případě terminálu nejdůležitější otázkou ochrana pramenů a urbanismus. Plánovaná stavba je podle něj na hranici obojího.

„Dokud neuslyším jednoznačný názor odborníků, nebudu v zásadě proti. V okamžiku, kdy se objeví jejich stanoviska, budou pro mě zásadní. Myslím si, že zásadní by měly být pro každého z nás. Pro Karlovy Vary je nejdůležitější ochrana minerálních pramenů a případný vstup do UNESCO,“ uvedl.

Proti stavbě terminálu vystoupila řada odborníků

Proti stavbě terminálu už vystoupila řada architektů, dopravních inženýrů, hydrogeologů i obyvatel a podnikatelů z centra města.

„Je skvělé, pokud dnes lidé překonávají strach a obavy z negativních dopadů ze strany funkcionářů a magistrátu, protože řešení veřejné dopravy v centru města není jepičím projektem v časovém horizontu volebního období vládnoucí koalice, ale projektem s negativními dopady na desítky let,“ uvedl opoziční zastupitel Jiří Kotek.

Vedení radnice zatím kvůli stavbě přišlo několik dopisů psaných odborníky. Podle Jiřího Klsáka radnice všem odpověděla v tom duchu, že město má na terminál jistý názor a snaží se všechny námitky vypořádat v souladu se zákonem.

„Jako útok celé odborné veřejnosti bych to nevnímal. Že terminál rozděluje město na několik táborů, to je pravda. Jde o obrovskou stavbu, diskuze o tom, zda bude nejlepší, bude vždycky. A to je dobře,“ řekl Michal Riško.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Brněnský sběratel Jan Mynář ukazuje jeden z exponátů své sbírky. Tu lze vidět...
Sběrateli učarovaly váhy, v Chebu představuje na sto třicet exponátů

Unikátní výstavu nabízí nově muzeum Cheb. Ve výstavních prostorách si lidé mohou prohlédnout více než 130 nejrůznějších vah a měřidel. Všechny exponáty...  celý článek

V chebské průmyslové zóně otevřela pobočku firma Deufol.
Nová fabrika v Chebu nemá díky vysokým platům nouzi o zaměstnance

Zbrusu novou továrnu otevřela v chebské průmyslové zóně společnost Deufol. Její hala je prošpikovaná moderními technologiemi. Díky nadprůměrným mzdám...  celý článek

V Pramenech na Chebsku mají lidé na sedmý pokus možnost zvolit vedení obce.
Prameny jsou zas bez vedení, zastupitelům vadí smlouva s ruským investorem

V Pramenech na Mariánskolázeňsku, které jsou nejzadluženější obcí v Česku, se opět rozpadlo zastupitelstvo. Odstoupili oba zastupitelé za uskupení Svobodné...  celý článek

Hádej, kdo bude babička?
Hádej, kdo bude babička?

Jak se změní vztah s matkou po narození dítěte

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.