Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé se budou moci vyjádřit k obávané stavbě dopravního terminálu

  13:48aktualizováno  13:48
Obavy a otázky, které v Karlových Varech vyvolává plánovaná stavba nového terminálu v obchodně správním centru, chce rozptýlit vedení magistrátu. Na 4. října si město od 17 hodin rezervovalo sál v Národním domě, kde budou autoři představovat svou studii lidem.

Tak by měl podle představ autorů studie vypadat velín nového karlovarského dopravního uzlu. | foto: Studio Hangár

„Reagujeme tak na vysokou poptávku jak ze strany obyvatel, tak zastupitelů města. Vycházíme jim vstříc a uděláme veřejné projednání studie dříve, než jsme plánovali. Na čistopis studie nebudeme čekat,“ řekl primátor Petr Kulhánek.

Nový dopravní terminál má vyrůst ve Varšavské ulici a podle odhadů autorů ze studia Hangár to bude stát zhruba 700 milionů korun. Sumu by mělo město shromáždit i díky dotacím. Terminál spojí všechny typy autobusové dopravy a počítá se vznikem několika lávek.

Kromě tvůrců studie do Národního domu zamíří také zástupci dalších úřadů či podniků - například z magistrátního odboru dopravy, dopravního podniku, Autobusů Karlovy Vary, Správy dopravní a železniční cesty či třeba policie.

„Pojetí je takové, že bychom nejprve vysvětlili blok, který jsem pracovně nazval mýty a fakta. To znamená, že bychom poskytli výklad ke všem otázkám, které se doposud vyskytly,“ uvedl primátor.

Námitky směřují k houstnutí dopravy i ekologii

Zapsané má například námitky, že dojde k houstnutí dopravy v centru, poškození životního prostředí, že návrh nepočítá s cyklisty a že je terminál předimenzovaný. Důvody k obavám ale podle primátora nejsou. Město se prý bude ohledně stavby řídit odbornými doporučeními a zvrátit jeho podobu nebude jednoduché. Nikoli ale nemožné.

„Pokud tam někdo přednese návrh, před kterým odborníci pokleknou a uznají jej jako správný, tak to samozřejmě budeme brát v potaz. Nicméně veškerá polemika, která zaznívá, je zatím v bloku mýty a fakta. Jedná se o konstatování buďto na základě mylných, nebo nepodložených informací,“ uvedl primátor.

Obavy ohledně terminálu minulý týden vyjádřili například členové hnutí Karlovaráci. Podle zastupitelky Hany Zemanové je dobře, že vedení radnice pozvalo všechny na projednání studie, ta by ale podle ní měla být zveřejněná. „Aby o ní mohli lidé diskutovat, už by o ní měli mít informace,“ upozornila.

Nový dopravní terminál plánovalo vedení radnice podle primátora čtyři roky a vybíralo z několika variant. Nakonec vyhrála myšlenka spojit pod jednu střechu jak linkovou, tak městskou hromadnou dopravu. K té se přidá i železniční zastávka, která nahradí současné dolní nádraží. S terminálem bude propojená lávkou.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Prodavač bral z kasy peníze. Sliby, že desítky tisíc vrátí, nedodržel

Prodavač v jedné ze sokolovských prodejen s občerstvením bral z kasy peníze, a když se na to přišlo, šéfce sliboval, že vše vrátí. Jenže slib nedodržel a...  celý článek

Zemědělcům komplikuje sklizeň obilí vrtkavé počasí.
Příroda dává zemědělcům zabrat, mohou sklízet jen dva dny v týdnu

Příroda letos připravila zemědělcům nejenom v Karlovarském kraji ty nejhorší možné podmínky. Kvůli střídání tepla a deště můžou sklízet jen dva dny v týdnu....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ředitelé chtějí stipendia spíš pro pilné studenty, než jen za docházku

Stipendijní program pro středoškoláky a učně z Karlovarského kraje možná čeká změna. Ředitelé chtějí u žáků podpořit spíše lepší prospěch než docházku a také...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.