Tak by měl podle představ autorů studie vypadat velín nového karlovarského dopravního uzlu.

Tak by měl podle představ autorů studie vypadat velín nového karlovarského dopravního uzlu. | foto: Studio Hangár

Lidé se budou moci vyjádřit k obávané stavbě dopravního terminálu

  • 3
Obavy a otázky, které v Karlových Varech vyvolává plánovaná stavba nového terminálu v obchodně správním centru, chce rozptýlit vedení magistrátu. Na 4. října si město od 17 hodin rezervovalo sál v Národním domě, kde budou autoři představovat svou studii lidem.

„Reagujeme tak na vysokou poptávku jak ze strany obyvatel, tak zastupitelů města. Vycházíme jim vstříc a uděláme veřejné projednání studie dříve, než jsme plánovali. Na čistopis studie nebudeme čekat,“ řekl primátor Petr Kulhánek.

Nový dopravní terminál má vyrůst ve Varšavské ulici a podle odhadů autorů ze studia Hangár to bude stát zhruba 700 milionů korun. Sumu by mělo město shromáždit i díky dotacím. Terminál spojí všechny typy autobusové dopravy a počítá se vznikem několika lávek.

Kromě tvůrců studie do Národního domu zamíří také zástupci dalších úřadů či podniků - například z magistrátního odboru dopravy, dopravního podniku, Autobusů Karlovy Vary, Správy dopravní a železniční cesty či třeba policie.

„Pojetí je takové, že bychom nejprve vysvětlili blok, který jsem pracovně nazval mýty a fakta. To znamená, že bychom poskytli výklad ke všem otázkám, které se doposud vyskytly,“ uvedl primátor.

Námitky směřují k houstnutí dopravy i ekologii

Zapsané má například námitky, že dojde k houstnutí dopravy v centru, poškození životního prostředí, že návrh nepočítá s cyklisty a že je terminál předimenzovaný. Důvody k obavám ale podle primátora nejsou. Město se prý bude ohledně stavby řídit odbornými doporučeními a zvrátit jeho podobu nebude jednoduché. Nikoli ale nemožné.

„Pokud tam někdo přednese návrh, před kterým odborníci pokleknou a uznají jej jako správný, tak to samozřejmě budeme brát v potaz. Nicméně veškerá polemika, která zaznívá, je zatím v bloku mýty a fakta. Jedná se o konstatování buďto na základě mylných, nebo nepodložených informací,“ uvedl primátor.

Obavy ohledně terminálu minulý týden vyjádřili například členové hnutí Karlovaráci. Podle zastupitelky Hany Zemanové je dobře, že vedení radnice pozvalo všechny na projednání studie, ta by ale podle ní měla být zveřejněná. „Aby o ní mohli lidé diskutovat, už by o ní měli mít informace,“ upozornila.

Nový dopravní terminál plánovalo vedení radnice podle primátora čtyři roky a vybíralo z několika variant. Nakonec vyhrála myšlenka spojit pod jednu střechu jak linkovou, tak městskou hromadnou dopravu. K té se přidá i železniční zastávka, která nahradí současné dolní nádraží. S terminálem bude propojená lávkou.