Most přes řeku Ohři bude součástí obchvatu Sokolova, který má být hotový v roce

Most přes řeku Ohři bude součástí obchvatu Sokolova, který má být hotový v roce 2016. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Stát má peníze na dokončení obchvatu, který uleví ulicím v Sokolově

  • 3
Končí nejistota, jestli stát najde dost peněz na dostavbu západního obchvatu Sokolova. Ministerstvo financí už připravuje vypsání výběrového řízení na stavitele posledního úseku silnice, která obkrouží město a odvede z jeho ulic tranzitní dopravu.

Tato třetí etapa vyjde zhruba na 220 milionů korun a financována bude z toho, co zbylo ve fondu na zahlazování následků po dolování.

Dokončení obchvatu Sokolova schválila na konci prosince komise, která o státních ekologických investicích rozhoduje. Když všechno půjde hladce, tak do konce roku podepíše vítězná firma smlouvu a zahájí stavební práce.

"Na konci roku 2016 by měl být obchvat zprovozněn celý a řidiči projedou Sokolovem z Kraslické ulice ke gymnáziu bez zdržení a kolon za pouhé dvě minuty," řekl náměstek hejtmana a sokolovský radní Miloslav Čermák. Seděl v meziresortní komisi, jež projekt schválila.

Silnici ze Sokolova do Citic překlene most

Třetí úsek silnice bude dlouhý zhruba 600 metrů a propojí dva, které se už od roku 2012 budují. Poslední část trasy se jeví jako technicky nejsložitější, protože zhruba polovina povede po mostní estakádě.

"Most dlouhý přes tři sta metrů překlene silnici ze Sokolova na Citice, říčku Svatavu a dvě železnice Sokolov - Kraslice a Sokolov - Cheb. Obchvat odkloní dopravu z centra Sokolova i sousedního městyse Svatava a přinese i silniční napojení budoucí rekreační zóny napouštěného jezera Medard," zmínil technický náměstek Krajské správy a údržby silnic Petr Šťovíček.

Správa zařizovala projektovou dokumentaci k nové silnici.

Celý západní obchvat začíná za gymnáziem v Chebské ulici, vede přes zalesněnou výsypku, překročí po mostě Ohři, Jižní lom, silnici na Citice, dvě železnice, říčku Svatava a napojí se mimoúrovňovou křižovatkou na severní část obchvatu v Kraslické ulici.

První dvě etapy byly vysoutěženy za 147 a 153 milionů korun a staví je firmy Eurovia a sdružení VHS a IBL CZ.

Stavbě překážel rodinný dům

Stavbě posledního úseku překážel rodinný dům manželů Trojanových. Stavební úřad v Sokolově se ho tři roky pokoušel vyvlastnit.

Zatímco úředníci měli v rukou odhad ceny nemovitosti znějící na 2,35 milionu korun, Trojanovi si nechali zpracovat vlastní posudek na 4,7 milionu.

Krajští a městští politici začali být nervozní, obávali se, že kvůli rodinnému domu se nepovede obchvat dostavět.

Nakonec loni zorganizovali neobvyklou "záchrannou" akci a vyšli Trojanovým vstříc. Kraj zaplatil 2,35 milionu a 2,65 milionu dodalo město.

"Nikdo z nás není nadšen z toho, že vycházíme vstříc spekulantům. Ale jinak by se nedal rozestavěný obchvat dokončit a řidiči by si ťukali na čelo," poznamenal tehdy Karel Jakobec, místostarosta Sokolova.

Ke sporu s Trojanovými přitom nemuselo dojít. Krajská správa a údržba silnic, která projektovou dokumentaci k obchvatu připravovala, zaspala. Petr Trojan totiž koupil dům v dražbě, aniž by si toho silničáři všimli.