Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy chtějí zbořit nádraží v Aši, město se postavilo proti

  9:06aktualizováno  9:06
České dráhy už brzy nebudou mít pro hlavní nádraží v Aši využití a hrozí, že budovu postavenou na na začátku 70. let minulého století zbourají. Město se hodlá proti chystané demolici postavit.

Pohled na hlavní vlakové nádraží v Aši. | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Patnáct let jsme bojovali o obnovení železniční tratě do německého Selbu. Teď to vypadá, že se trať skutečně podaří obnovit. Začíná ale další boj, tentokrát o hlavní nádraží," uvedl ašský starosta Dalibor Blažek.

České dráhy totiž připravují moderní zabezpečení tratě mezi Františkovými Lázněmi a Aší, které bude řízené dálkově z Františkových Lázní.

"V Aši už nebude muset sedět výpravčí. Tím pádem České dráhy přišly na to, že nádraží bude zbytečné. A řeší otázku, jestli budovu nezbourají,“ vysvětloval starosta Aše.

České dráhy nevylučují ani možnost prodeje hlavního nádraží v Aši. "Zatím ho aktivně k prodeji nenabízíme. V případě zájmu ze strany soukromého investora či města jsme nicméně připraveni o podmínkách prodeje jednat," reagoval na dotaz MF DNES mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Město Aš už začalo s dráhami o dalším osudu budovy jednat. "Nedovedu si představit, že by město, které má 13 tisíc obyvatel, mělo jen nějakou zastávku. Zvlášť, když má být zprovozněna trať mezi Chebem a Hofem," zdůraznil Blažek, podle nějž by demolice stála dva až tři miliony korun.

Obnova spojení se Selbem dostala reálnou podobu

Město dokonce projevilo zájem nádraží bezúplatně získat a případně komerčně využít. "Dozvěděli jsme se, že to není možné," naznačil Blažek.

Poslední osobní vlak přejel u Aše hranice v 50. letech minulého století, nákladní doprava skončila v roce 1995. Teď ale dostávají plány na obnovu vlakového spojení s německým Selbem reálnou podobu. Bavorsko chystá stamilionové investice, první cestující by tudy mohli projet už v prosinci příštího roku (více čtěte zde).

Trať z Aše do Selbu je známá i díky Vlaku svobody. Tak se říká vlaku z Prahy do Aše, který 11. 9. 1951 rychle projel ostře střeženou česko-německou státní hranici a zůstal v americké zóně v Bavorsku (celý příběh čtěte zde).

Autor:




Hlavní zprávy

TOPTRANS EU, a.s., organizační složka - Šárka Kosobudová
Dispečer/ka

TOPTRANS EU, a.s., organizační složka - Šárka Kosobudová
Karlovarský kraj
nabízený plat: 20 000 - 23 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.