Festivalovou lahev s popruhem nabízejí na filmovém festivalu brigádníci za dvacet korun. Denně prá prodají kolem tří stovek lahví. (Ilustrační foto)

Festivalovou lahev s popruhem nabízejí na filmovém festivalu brigádníci za dvacet korun. Denně prá prodají kolem tří stovek lahví. (Ilustrační foto) | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Reklama na filmovém festivalu se vyplácí, zjistily desítky firem

  • 0
Kde je hodně lidí, tam musíme být i my. Takové heslo zřejmě mají mnohé firmy a obchodníci, jejichž brigádnici v centru Karlových Varů nabízejí různé reklamní produkty. Na nezájem lidí si rozhodně stěžovat nemůžou.

Asi nejčastěji potkávají návštěvníci festivalu hostesky nabízející nejrůznější nápoje. Zadarmo od nich tak mohou dostat například plechovku Coca-Coly nebo panáka whisky. Přes den se ovšem v karlovarských ulicích nejvíce pohybují zástupci oficiálních partnerů festivalu.

"Denně prodáme přibližně tři sta lahví. Záleží na konkrétních dnech, v neděli to bylo skoro pět set, protože tu bylo víc lidí," shodují se brigádníci Hana s Lukášem, kteří u Sadové kolonády prodávají minerálku Korunní.

Lidé se u nich prý zastavují často, protože nabízejí to nejlevnější, co se dá na kolonádě sehnat. Láhev o objemu tři čtvrtě litru prodávají za dvacet korun. "Pití je také trochu chlazené a dáváme k němu dárek," ukazuje Lukáš na modrý popruh připevněný k lahvi, který se dá zavěsit přes rameno.

Návštěvníci se vozí v rikšách

K hotelu Thermal zase přijíždějí mladíci v rikšách, ve kterých vozí festivalové hosty až ke Grandhotelu Pupp. Modré patří společnosti RWE, červené operátorovi Vodafone.

"Trasu od Thermalu k Puppu za den projedu opravdu mnohokrát, lidé se nechávají svézt často. Třeba u Thermalu se nezastavíme, tam přijedeme z jednoho směru a hned nabíráme další lidi. Žádné produkty jim ale nenabízíme," říká jeden z operátorových brigádníků.

Právě této společnosti dělá reklamu v ulicích města asi nejvíce lidí. U Vřídla pro návštěvníky dokonce postavila pláž, jeho služby propaguje i hlídka, která město křižuje na koloběžce.

"Denně oslovíme průměrně tak patnáct dvacet skupin. Představujeme jim novou internetovou síť, zveme je na pláž, kde si mohou internet vyzkoušet nebo vyhrát nějaké ceny. Také lidi fotíme nebo si můžou zkusit kvíz za odznáček," vypráví brigádnice.

Propagaci bere vážně i generální partner festivalu ČEZ. Dívky v oranžových tričkách u Thermalu rozdávají nálepky nebo svítící náramky.

"Hlavně ale rozdáváme balonky, aby všude bylo oranžovo. Dárky si lidé berou hodně, skoro nám je rvou z rukou," popisuje brigádnice Dominika. Kromě dívek se před Thermalem pohybuje ještě velký panter, který lidem dává plyšáky.