Brigádnice nabízely ve Varech různé produkty. Tyto dívky nalévaly kolemjdoucím

Brigádnice nabízely ve Varech různé produkty. Tyto dívky nalévaly kolemjdoucím zdarma panáka Becherovky Lemond. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Festivalové ulice ve Varech firmy hojně využívají k propagaci zboží

  • 1
Přiživovat se na popularitě karlovarského filmového festivalu se naučily v posledních letech desítky firem. Vysílají do festivalových ulic svoje brigádníky a maskoty, kteří v centru města dělají reklamu a nabízejí nejrůznější výrobky či služby. Třeba v úterý ponoukali vše od nápojů až po kartáčky na zuby.

Kdo není na festivalu vidět, jako by nebyl. A kdo vidět je, tomu to vynáší. Že lze využít karlovarský filmový svátek k bezplatné reklamě už zjistily desítky firem nebo obchodníků.

"Češi a Angličani jsou milí, fotí se s námi a chtějí si povídat, horší je to s Rusy, ti tak milí nejsou," shodují se brigádnice Pavlína a Romana, které procházejí třídou T. G. M. a lidem nalévají panáka Becherovky Lemond.

Pak začnou zájemcům vyprávět o muzeu světoznámého karlovarského likéru a zvou je, aby se přišli podívat. "Myslím, že to opravdu funguje a dost zájemců to naláká," říká Romana.

Na nezájem lidí si ve festivalových ulicích nestěžují ani členky sdružení Česko pije z vodovodu, které do Karlových Varů přijely, aby lidem ukázaly rozdíl mezi vodou z kohoutku, točenou a pramenitou.

"To že jsme v Karlových Varech právě o festivalu, nám vyšlo náhodou. Jsme ale rády, že se zrovna koná. Je tu teď hodně Čechů, kterým chceme svou kampaň představit. Jinak bychom narážely spíše na cizince a ty to tolik nezajímá," říká předsedkyně sdružení Zuzana Cabejšková.

Lidé si mohli také změřit kondici

Stejně jako se festivaloví návštěvníci sami zastavují u členek sdružení, zastavují se i u dvou brigádnic v kimonech. Děvčata tu měří, v jaké je kdo kondici, a za to zdarma nabízejí relaxační nápoj. "Zatím je k dostání pouze v internetovém obchodě, a to za 39 korun. Během festivalu si jej lidé mohou ale koupit na Divadelním náměstí, kde stojí 49 korun. Do distribuce půjde až v září," líčí brigádnice Martina.

Zatímco na reklamy s nápoji si už festivaloví hosté vesměs zvykli, kampaně na zubní kartáčky nečekali. "Když přijdete v osm hodin na terasu Thermalu, povíme vám, jak si správně čistit zuby a dostanete od nás kartáček zdarma. Koupit si pak můžete další, asi za dvacet korun. Celé balení stojí kolem 170 korun," vychrlí nadšená brigádnice.

V co nejlepším světle se však na festivalu chtějí ukázat i oficiální partneři. Například Korunní.

"Jsme oficiálním nápojem festivalu už šest let," hlásá mladík, který u Vřídelní kolonády nabízí lahev minerálky za deset korun. V okolních stáncích se cena obdobně velkého nápoje mnohdy vyšplhá k sedmdesáti korunám. A zájem o vodu "za lidovku" je prý velký. "Sehnat v téhle části Varů tak levně pití je dost těžké. Lidé hodně nakupují, když je horko," těší slečnu, která loví v boxu další lahev pro zákazníka.