"Václav Havel viděl Largo Desolato, Žebráckou operu, Audienci i Protest, které jsme dělali s režisérem Andrejem Krobem, a zřejmě jsem se mu nějak zamlouval," připomíná Beseda, jak Havel na něho upozornil režiséra Davida Radoka.
"Ten se přišel podívat na Audienci, kde jsem se mu hrozně líbil, pak viděl i Protest, z kterého byl nadšený. Cítím, že obě ty inscenace se nadmíru povedly," vzpomíná Beseda.
S Havlovými hrami se seznámil prostřednictvím režiséra Kroba. Ale už dříve četl eseje publikované v samizdatu. "Četl jsem je s radostí, protože mi byly názorově blízké," vypráví herec.
Mezi jeho "havlovské" role patří i velitel městské policie Lockith v Žebrácké opeře. Beseda exceluje i jako sládek v Audienci a ve starší Havlově jednoaktovce Protest.
V obou hraje s Radkem Bárem a v Karlových Varech je možné je vidět v klubu Paderewski. Role bulvárního novináře v Odcházení je zatím jeho poslední rolí v Havlových hrách.
"Nedá se říct, která postava je mi nejbližší nebo se mi nejlíp hraje. U Havlových her je důležité, aby člověk postavu měl rád a nepojímal ji už dopředu jako nějaký zlý nebo kladný charakter, ale nechal divákovi, aby si o ní udělal názor sám. O to je to potom překvapivější. Kvůli rozsahu herecké příležitosti mám rád Audienci a Protest, protože je to postavené na figurách, které hraju," zamýšlí se Beseda.