Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Historické vozy dorazily do cíle závodu veteránů v Karlových Varech

  17:01aktualizováno  17:01
V Karlových Varech před grandhotelem Pupp vyvrcholil 11. ročník závodu automobilových veteránů The Winter Trial 2011, který odstartoval v německém Wolfsurgu. Diváci mohli obdivovat porsche, volva a mercedesy ze 60. a 70. let, ale také dva stařičké bentleye.

Řidič Bert Kersten a spolujezdec Huib Vroenhoven ve voze Bentley Speed six z roku 1927 (obsah 6500 cc) přijíždějí jako první na Divadelní náměstí v Karlových Varech. | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Denní trasy byly rozděleny tak, že v hlavní roli byl navigátor a jeho schopnosti. Ve speciálních testech na soukromých drahách, pak řidiči mohly opravdu ukázat, co v jejich strojích je," píší nizozemští organizátoři Timo a Bart Rietbergenovi na svém webu.

ZÁVOD THE WINTER TRIAL

Poprvé se jel v roce 2000.

Začal jako pocta účastníkům jedné z prvních světových zimních rallye, kterou v roce 1900 pořádal rakouský Císařský automobilový klub v Alpách.

The Winter Trial 2011 projížděl Německem, Českem, Polskem a Rakouskem. Začal 23. ledna ve Wolfsburgu před hotelem Ritz a skončil dnes v Karlových Varech.

Během trasy projel závod také Lipskem, Saskou Kamenicí, Jelení Horou a St. Pöltenem.

Na českém území zavítali závod i do Mostu, České Lípy, Pardubic, Olomouce, Brna, Plzně a cíl byl v Karlových Varech.

"Dali jsme si tu pár okruhů. Byla to docela zábava," řekl po etapě na mosteckém okruhu Elliot Dale z jižní Anglie, který veteránskou rallye jede s jedním z nejstarších aut - Bentley Derby z roku 1937.

V cíli v Karlových Varech byl první nizozemský závodník Bert Kersten se spolujezdcem Huibem Vroenhovenem v automobilu Bentley z roku 1927. "Hrozně se ochladilo a v otevřeném voze to bylo opravdu těžké. Ale byl to skvělý závod," řekl v cíli vítěz.

Mezi osmi desítkami startujících převážně z Nizozemska, ale i z Velké Británie nebo Irska byl i Gijs van Lennep se spolujezdcem Iainem Tulliem v Porsche 356 SC z roku 1964. Van Lennep v 70. letech dvakrát vyhrál slavný závod 24 hodin Le Mans a má na svém kontě i osm startů ve formuli 1.

Historické automobilové skvosty přijely do lázeňského města od hotelu Richmond a poté, co obkroužily Divadelní náměstí se vrátily zpět ke grandhotelu Pupp.

Trasa v náročnější kategorii Trial měřila téměř tři tisíce kilometrů a některé úseky absolvovali jezdci i v noci. Pohodlnější kategorie Club měřila 1 800 kilometrů. Jezdilo se za běžného silničního provozu.


Zobrazit místo Winter trial 2011 na větší mapě




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Motorka (ilustrační foto)
Zákazník dal do opravny motorku, automechanik ji prodal pod cenou

O svůj motocykl přišel důvěřivý muž z Karlovarska, který ho svěřil do opravy automechanikovi. Ten sice stroj opravil, ale obratem ho prodal. Teď se policii...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Z ostrovského náměstí se stává parkoviště autobusů. Lidé je tam nechtějí

Mírové náměstí v Ostrově slouží jako autobusové nádraží, ale i jako parkoviště autobusů. A to se nelíbí ani lidem z okolí, ani ostrovským radním.  celý článek

Od září budou mezi Libercem a Prahou jezdit i autobusy společnosti FlixBus.
Boj o cestující z Varů do Prahy sílí. Nový dopravce útočí nižší cenou

Monopol žlutých autobusů na trase mezi Karlovými Vary a Prahou naruší od čtvrtka německý FlixBus. Jízda do hlavního města nyní vyjde levněji, z čehož mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.