Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Senát, kraj či radnice? Horník by zvolil radnici, obhájit chce ale vše

  15:09aktualizováno  15:09
Starosta Božího Daru Jan Horník letos opět uspěl v komunálních volbách. Nikdo proti němu ale nestál. A za dva roky chce opět kandidovat do krajského zastupitelstva i do Senátu. Místo na radnici nicméně považuje za nejdůležitější. Na druhé místo Horník řadí svou práci v Senátu.

Jan Horník, senátor a starosta Božího Daru. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Na božídarské radnici sedí už více než 24 let. Do funkce starosty nastoupil Jan Horník v dubnu 1990. Při letošních komunálních volbách to bylo poprvé, co neměl konkurenci. Starostové totiž jako jediní postavili kandidátku.

„V minulosti to bylo podstatně jednodušší. Každý kandidoval sám za sebe. Před osmi lety ale kandidovala první strana, tak jsme se museli přizpůsobit. Jedinec totiž nemá proti straně šanci,“ vzpomíná Jan Horník. To, že v letošních komunálních volbách kromě STAN nikdo nepostavil kandidátku, jej překvapilo.

Božídarský starosta vedle radnice sedí i v krajském zastupitelstvu a v Senátu. Kdyby jej někdo postavil před volbu, aby si vybral jeden z těchto postů, vyhrála by podle jeho slov radnice. „To je pozice, ve které můžete něco ovlivnit,“ vysvětluje.

Na druhé místo pomyslného žebříčku by postavil Senát. „Nejdeme si tam po krku, i když jsme z jiných politických stran. Senát je o odborných diskusích, ne o handrkování. A v rámci možností můžeme ovlivňovat podobu zákonů. Ne jako jednotlivci, ale jako skupiny senátorů.

A kraj? Čtrnáct let v opozici. Co k tomu říct jiného,“ doplňuje Horník.

Za dva roky by měl obhajovat křeslo jak v Senátu, tak v krajském zastupitelstvu. Bude? „Vše záleží na tom, jestli budu v kondici. Krajský mandát bych obhajoval rád, ale už ne jako lídr kandidátky. A rád bych také absolvoval ještě jedno volební období v Senátu,“ odpovídá Horník.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Od září budou mezi Libercem a Prahou jezdit i autobusy společnosti FlixBus.
Boj o cestující z Varů do Prahy sílí. Nový dopravce útočí nižší cenou

Monopol žlutých autobusů na trase mezi Karlovými Vary a Prahou naruší od čtvrtka německý FlixBus. Jízda do hlavního města nyní vyjde levněji, z čehož mají...  celý článek

Ilustrační snímek
Firmy řeší krizi pracovní silou z východu, čekají na ni ale až půl roku

Podat žádost a obrnit se trpělivostí. Nic jiného nezbývá firmám, které chtějí využít možnosti posílit svůj tým ukrajinskými dělníky. O projekt nazvaný Režim...  celý článek

Z vlastních peněz dokončuje město opravu dlažby pěší zóny v Zeyerově ulici, v...
Oprava pěší zóny se Varům prodraží, vyjde na více než milion

Mimo reklamační řízení, tedy z vlastních peněz, dokončuje město opravu dlažby pěší zóny v obchodně-správním centru Karlových Varů. Po kompletní, ovšem záruční...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.