Jan Motlík, šéf hotelu St. Joseph Royal, byl vyhlášen hoteliérem roku v Karlovarském kraji.

Jan Motlík, šéf hotelu St. Joseph Royal, byl vyhlášen hoteliérem roku v Karlovarském kraji. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Hoteliér roku má Karlovy Vary jako na dlani

  • 2
Jan Motlík, generální ředitel karlovarského lázeňského hotelu St. Joseph Royal Regent, získal je Hoteliér roku Karlovarského kraje. Cenu mu udělila Asociace hotelů a restaurací České republiky v rámci nedávného festivalu Tourfilm.

"Znamená to ocenění mé práce, že ji dělám dobře a že se mi kolem sebe podařilo sestavit tým lidí, kteří zaujali širokou odbornou veřejnost. A já jsem jako špička ledovce nejvíc vidět, proto jsem dostal cenu. Nic víc, nic míň. Samozřejmě si ocenění vážím," říká Jan Motlík.

Lázeňský hotel St. Joseph Royal Regent je otevřený od 1. dubna letošního roku.

Měl jste možnost zasahovat při výstavbě hotelu do jeho designu?
Posledních šest měsíců před otevřením jsem se podílel s architektem na posledních dodělávkách. Například na kompletní výzdobě výtvarnými díly.

Když už jsme u designu: je podle vás důležitý pro úspěšnost hotelu?
Základem úspěchu našeho hotelu je právě design. Je jedním z mála hotelů v Karlových Varech, který je v designu jednotný, protože byl vytvořen jedním ateliérem a nikdo jiný do výstavby nezasahoval.

V čem ještě jste podle vás jiní?
Nabízíme kompletní lázeňské prvky, například kvalitní pokoje, prostorově řešené spa včetně špičkového vybavení přístrojů. Máme kompletní wellness s velikým bazénem a třemi saunami, toto je navíc umístěno na střeše hotelu. Jaký jiný hotel může svým klientům zajistit koupání, opalování s výhledem na Karlovy Vary? Důležitým kamínkem v mozaice úspěchu jsou kvalitní služby personálu.

Na co kladete důraz při výběru zaměstnanců?
Důležité je zaujetí pro práci, morální a lidské vlastnosti lidí a perspektiva jejich vývoje. To je pro nás podstatnější než to, co v danou chvíli umí. Vybíráme takové zaměstnance, kteří si budou práce vážit, protože se tento fakt pak odvíjí v jejich činnosti. Zatím se nám to relativně dobře daří.

Kde čerpáte inspiraci?
Vnímám tři zdroje - konkurenci, kolegy a klienty. Pozorně vnímám jakékoli názory a náměty. A musím říci, že během půl roku vzniklo mnoho drobností právě díky nim. Například hodiny u výtahů na každém patře, rozšíření míst, kde si lze posedět, prodloužení provozní doby v bazénu.

Už jste v novém hotelu zažil nějakou mimořádnou situaci?
Naposledy si pamatuji, že jsem byl do hotelu zavolán, když se klientům ztratili z trezoru rodinné šperky v hodnotě asi dva tisíce dolarů. Prohledalo se vše včetně kufrů, nic se nenašlo, proto se rozjelo policejní pátrání. Nakonec se po opakované kontrole našli v kufru majitelů -v kapse u tepláků.